Slobber en dierendag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Slobber en dierendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 22:10

OMdat het al weer bijna dierendag is willen mijn vriendin en ik iets lekkers voor de (manege)pony's maken. (onze 2 lievelingen)
Maar hoe maak je nou slobber? Welke ingredienten en wat kun je dr extra bij toevoegen. Dus eigenlijk de precieze receptuur:P Ook hoe je het kookt. Ik heb niet echt iets kunnen vinden met de zoekfunctie en we hebben het nog nooit gemaakt.
Alvast heel erg bedankt (ook namens Shalan en Odisse)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:06

Weet niemand het recept (of iig hoe je het maakt) van slobber?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:21

Wat ik normaal als extra lekker tussendoortje maak voor bijzondere gelegenheden is:
Een dag vantevoren biks in water laten weken, niet teveel water.
Als het helemaal uitgezet is (soms moet je nog een beetje water toevoegen omdat het te droog is, het beste is heet water), rasp je appel en peen en die moes je erdoorheen.
Daarna kan je zelf nog geweekt brood erdoorheen doen (hoeft niet geweekt te zijn) en dan in koude omgeving zetten. schuur ofso.
Niet in de koelkast, of vriezer.
Volgende dag heb je een heerlijk maaltje.
je kan er naturlijk van alles doorheen doen wat jou pony lekker vind!
Zelf strooi ik altijd nog een beetje muslie erover, en zet ik er penen in als kaarsjes bijv.
En reken maar dat ilkkah iris en odessa er altijd van smulden!!!!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 19:23

Ik heb alleen geen biks tot de beschikking, het moet allemaal te koop zijn in de winkel voor een 1 keer portie zeg mar. (het zijn manegepony's)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:26

Ook zelf heb ik zeg maar boterhammen gemaakt voor ze.
Besmeren met bijv. zonnebloemolie, neit te veel, en dan doe je vanalles ertussen, zoals bijv. weer gerapte peen/appel
Je kan eigenlijk zo verselijkveel maken voor paarden.
maar pas wel op met het geven van de boterhammen dan, fjord had bij mij hap uit me vinger genomen, en dat deed echt in het begin nog een pijn, maar daarna heb ik echt 4 dagen met een hele zere vinger gelopen!