heel erg zweten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

heel erg zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 14:34

ik heb noury vandaag gelongeerd, best intensief ook. ongeveer een half uur. normaal gesproken begint hij dan wat de zweten op de hals en bij zijn kont, maar vandaag was hij helemaal zeiknat! echt zijn hele lichaam was bezweet.
hij heeft een goede conditie, daar kan het niet aan liggen. zijn vacht is niet belachelijk dik ofzo, hij staat namelijk al onder een deken.
het lijkt mij niet echt goed en ben daar een beetje bezorgd over, dus daarom vraag ik het hier. waar zou dit door kunnen komen?

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:43

het is hier vrij warm nu, met het zonnetje misschien dat ie er toch meer last van heeft dan normaal??

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 14:44

lijkt me vreemd... in deze hete zomer had hij ook nergens last van Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:45

Heb je zijn temperatuur al opgenomen? Misschien een griepje nder de leden?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 14:47

hmm, dat heb ik met mijn domme hoofd dus niet aan gedacht. maar als hij ziek zou zijn zou hij ook suffer moeten zijn dan normaal, totch? hij was niet suf vandaag, maar juist lekker vrolijk. maar ik neem zometeen voor de zekerheid even de temperatuur op.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:06

mickey heeft wel een tijdje (nu nog beetje) opeens last gehad van na het rijden,als ik dan klaar was en ik zette haar bij de stal,begon ze opeens heel erg na te zweten,vond ik ook heel raar?
het is nu alweer minder aan het worden gelukkig.

maar ik denk niet dat het iets is waar je je druk om hoeft te maken,mischien was die niet zo lekker en dan heb je het gewoon sneller warm,en zweet je meer.
of heeft hij gewoon meer zn best gedaan Lachen

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 15:08

nazweten, zoals jij verteld, heb ik wel vaker van gehoord. dat kan volgens mij geen kwaad.
ik ga met een uurtje toch nog even langs, om de stal te doen en even te knuffelen Haha! en dan neem ik dus de temp even op. hoop dat ie normaal is!

whinny
Berichten: 45
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:14

Ik had vandaag precies hetzelfde met mijn paard.
Misschien ligt het toch aan het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:43

Volgens mij ligt het ook aan het weer hoor.
Mijn paard heb ik vanochtend gereden en die was ook behoorlijk nat. Echt dik in het haar zit hij nog niet en we hadden flink gewerkt maar dat was niet anders dan normaal.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:15

De vacht wordt toch weer wat dikker, misschien niet veel maar het scheelt wel.
En vandaag was het opeens weer lekker weer.
Dus heel erg vreemd is het niet, misschien was ze idd ook nog eens wat extra vrolijk, maakte zich wat drukker, en dan alles bij elkaar opgeteld zou het hierdoor kunnen komen.

Als de temperatuur normaal is en hij verder ook gewoon gezond oogt zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.