respectloze pony op rust:hoe respect behouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

respectloze pony op rust:hoe respect behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:42

mijn pony is niet een van de makkelijkste ponies. ze is nogal respectloos tegenover mensen. loopt over je heen. heeft tijdesn het rijden haar aandacht bij alles behalve bij mij. het voor de zomervakantie ging het echt hartstikke goed. ik had priveles waardoor het rijden ontzettend goed ging en zelfs buiten gedroeg ze zich voortreffelijk. helaas hebben we wat pech: ik ben van haar afgevallen (ochtend van mijn eerste boktrit Boos! ) waardoor mijn stuitje zwaar gekneusd is. een goeie vriendin van mij heeft haar gereden en gelongeerd toen ik op vakantie was (2 dagen nadat ik eraf viel). 3 dagen nadat ik terug kwam liep mijn pony een hele lelijke wond op. das 2 maand geleden en sindsdien heeft ze zoveel lichamelijke problemen gehad dat ze nu op rust MOET staan van de DA en ik mag pas van het voorjaar weer rustig aan beginnen met werken. (ze had een bacteriele infectie aan de pees: kan nooit meer wedstrijd rijden en hopelijk nog wel een beetje rijden).

oke, nu mijn probleem: ik merk dat ze me weer ontzettend aan het uitdagen is. nu verbaasd me dat niks omdat ik haar niet streng genoeg heb opgevoed. ik ben pas sinds een jaar heel hard met haar aan het werk en het resultaat was duidelijk merkbaar: ze had absoluut meer respect voor mij. door de rust die ze nu krijgt doe ik niks met haar en nu gaat ze weer lopen klieren: ze loopt weer weg als ik het halster omdoe voor het afsponzen van de wonden, liep vanochtend ook te klieren tijdens het voeren (hele tijd "schrikken". ze heeft energie over en kan het nog niet goed kwijt.

hoe behoud ik nu het respect van mijn pony? wat voor dingen kan ik met haar doen zodat ze zich weet te gedragen en weet dat ik nog steeds de baas ben?

*\o/* *\o/*


bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 13:59

wandelen zou welm ogen maar of het een goed idee is.. als het al zo is dan moet er iemand met Janneke (andere pony) mee omdat Mi helemaal gek wordt. normaal gesproken zou me dat niet kunnen schelen maar het vervelende is dat ze nu nog steeds twee behoorlijke wonden heeft die moeten helen. ik vrees dat dat helingsproces niet echt snel gaat als zij zich als een idioot buiten gedraagt..
en een rukje aan het touw is meestal een gigantische ruk: mevrouw is vrij gevoelloos. meestal wandel ik met hoofdstel en met zweep.

nog meer oefeningen die ik misschien in het weilan dkan doen? (blijf liever even in het weiland ivm met haar eigen veiligheid: wkoekoek weet waarschijnlijk heel goed waar ik het over heb Haha!)

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 17:12

hoi cissie, dat dit aan mezelf ligt weet ik donders goed hoor Haha! de laatste tijd (voor al dit gedoe) was er ook wederzijds respect. maar mijn pony valt nogal snel terug in haar patroon. het feit is nu dat ze niks mag doen en vanwege haar wonden durf ik ook nog niks te doen. een van de wonden zit op een plek dat hij zo weer open gaat als zij rare bewegingen maakt.

als ze het halster aan heeft is ze in het land respectvol: ze doet wat ik zeg, zo niet: laat ik dat meteen duidelijk merken. het vervelend is dat ik merk dat ze me uitdaagd als ze los is: vanochtend had ik gevoerd en wou haar wonden graag nog even bekijken. vervolgens gaat ze er als een haas vandoor.. uiteindelijk heb ik heb ik de wond wel kunnen bekijken. aanhouder wint }> misschien moet ik had ik dit topic ook wel bij UZ moeten zijn omdat het denk ik om mijn houding ten opzichte van haar gaat. vooral als ze los is...

oke: iemand hier op VRMR die dan tips heeft tov mijn houding als ze wegloopt??

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 18:29

goh, dat van dat aandacht voor mij had ik nog niet eens aan gedacht. verklaard wel een hoop want ze kan haar energie niet kwijt door haar 'invaliditeit' op dit moment. ze daagt me ook uit alleen zag ik het als uitproberen, maar het kan iig ook aandacht vragen zijn.. OK dan! (laat ik het dan daar maar op houden, voel ik me ook een gevleid Haha!)

*\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers