Bilkoorden, hoe vastmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Bilkoorden, hoe vastmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 11:07

Hoe horen de bilkoorden nou vast te zitten? Ik zie vaak dat mensen ze gekruist vastmaken. Zelf maak ik ze altijd gewoon, "recht"vast.
Hoe maken jullie ze vast, en waarom?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:19

Ik maak ze 'recht' vast, maar haal wel altijd even het ene bilkoord door de ander heen (zodat je toch een soort kruis ziet). Op die manier blijven ze goed zitten en schuren de bilkoorden niet aan de binnenkant van zn benen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:22

Ik maak 1 recht vast en de volgende haal ik door die ene heen en maak hem dan ook recht vast. Ik kruis ze dus niet echt.

Ik heb wel eens paarden gezien die uit de bilkoorden waren gestapt omdat ze recht hingen... ik heb het zo geleerd en tot nu toe nooit problemen mee gehad Schijnheilig

Oh ik zie het al.. doe hetzelfde als Apple Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 02-10-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:22

Apple schreef:
Ik maak ze 'recht' vast, maar haal wel altijd even het ene bilkoord door de ander heen (zodat je toch een soort kruis ziet). Op die manier blijven ze goed zitten en schuren de bilkoorden niet aan de binnenkant van zn benen.


zo doe ik het ook

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:30

Ik doe ze net zoals de mensen hierboven, maar ik heb nauwelijks bilriemen, ze staan bij ons voornamelijk met Rambo's en die hebben alleen een koortje onder de staart door tegen opwaaien.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:32

Ik doe ze dus gewoon recht en niet gekruist, gewoon elk om een achterbeen heen.
Waarom ik het zo doe? Als hij gaat rollen of liggen komt er het een en ander knelt te zitten bij hem Knipoog en op deze manier dus niet.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:37

ik doe het ook zoals apple...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:02

ik doe het gewoon recht nog geen problemen gehad maarja ik heber ok niet veel verstand van als het gekruist moet wil ik het graag weten dan doe ik dat de voglende keer

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:06

Wij doen het net zoals Apple en AnneOmie. (dus de koorden door elkaar halen, maar niet kruislings vastmaken). Tegen ons was gezegd dat de deken dan beter recht bleef liggen. En het schuurt inderdaad niet zo tegen de binnenkant van het been (als de elastische koorden net wat kort zijn)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:08

cloris schreef:
Ik doe ze dus gewoon recht en niet gekruist, gewoon elk om een achterbeen heen.
Waarom ik het zo doe? Als hij gaat rollen of liggen komt er het een en ander knelt te zitten bij hem Knipoog en op deze manier dus niet.

Als die van mij rolt houdt hij altijd alles binnenshuis... Cool
Opdrukoefeningen doet hij alleen gewoon op stand en dan komt het volgens mij niet in de buurt van de riemen Verward

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:23

Sjuimpje"]
[quote="cloris schreef:
Ik doe ze dus gewoon recht en niet gekruist, gewoon elk om een achterbeen heen.
Waarom ik het zo doe? Als hij gaat rollen of liggen komt er het een en ander knelt te zitten bij hem Knipoog en op deze manier dus niet.

Als die van mij rolt houdt hij altijd alles binnenshuis... Cool
Opdrukoefeningen doet hij alleen gewoon op stand en dan komt het volgens mij niet in de buurt van de riemen Verward
[/quote]

Hahaha! Opdrukoefeningen...

(Sorry voor het off-topic gaan, maar dit vond ik wel grappig)

Ik doe ze ook gewoon recht, denk dat ik anders hetzelfde probleem heb als Cloris.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:33

Ik doe ze zoals de meeste mensen hierboven. Eentje recht en dan de andere een keer om de eerste heen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:44

Apple schreef:
Ik maak ze 'recht' vast, maar haal wel altijd even het ene bilkoord door de ander heen (zodat je toch een soort kruis ziet). Op die manier blijven ze goed zitten en schuren de bilkoorden niet aan de binnenkant van zn benen.


OK dan! ik doe het ook zo.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:07

Sjuimpje"]
[quote="cloris schreef:
Ik doe ze dus gewoon recht en niet gekruist, gewoon elk om een achterbeen heen.
Waarom ik het zo doe? Als hij gaat rollen of liggen komt er het een en ander knelt te zitten bij hem Knipoog en op deze manier dus niet.

Als die van mij rolt houdt hij altijd alles binnenshuis... Cool
Opdrukoefeningen doet hij alleen gewoon op stand en dan komt het volgens mij niet in de buurt van de riemen Verward
[/quote]

Idem. Dennis houd alles netjes bij zich als hij rolt of ligt. Ik kruis ze meestal, soms haal ik ze door elkaar heen maar doe ze nooit recht. Dennis rolt nog al vaak en raakt in de knoop als ik ze recht doe.

Mijn Rhino dekens hebben helaas geen bilriemen maar een touwtje onder de staart door. Ik heb zelf liever bilriemen omdat Dennis een nare ervaring heeft voor de kar en dat speelt af en toe op als hij iets onder zijn staart heeft(staart riem of zo'n touwtje). Het kan lang goed gaan maar op eens kan hij het daar door in z'n bol krijgen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:27

Sjuimpje"]
[quote="cloris schreef:
Ik doe ze dus gewoon recht en niet gekruist, gewoon elk om een achterbeen heen.
Waarom ik het zo doe? Als hij gaat rollen of liggen komt er het een en ander knelt te zitten bij hem Knipoog en op deze manier dus niet.

Als die van mij rolt houdt hij altijd alles binnenshuis... Cool
Opdrukoefeningen doet hij alleen gewoon op stand en dan komt het volgens mij niet in de buurt van de riemen Verward
[/quote]

Ik heb het over die andere jongens van hem *LOL* en die kan hij niet binnenshuis houden Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:54

Ik zet ze kruislings vast..Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Dekens blijven goed liggen ook tijdens het rollen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:07

Aha,
Triumph zijn jongens zijn nog niet zo heel lang geleden hun nieuwe woonruimte ingetrokken en op dit moment zitten ze nog niet zo ruim behuisd.
Binnenshuis houden gaat inderdaad niet meer, er was een tijd dat ze zich verstopte onder extreme omstandigheden, denk aan een koude douche bijvoorbeeld. Op dit moment zijn ze echter al zo gesettled dat ze hoogstens op hun tenen gaan staan, maar ze kunnen het niet meer een verdieping hoger op zoeken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:18

Sjuimpje schreef:
Aha,
Triumph zijn jongens zijn nog niet zo heel lang geleden hun nieuwe woonruimte ingetrokken en op dit moment zitten ze nog niet zo ruim behuisd.
Binnenshuis houden gaat inderdaad niet meer, er was een tijd dat ze zich verstopte onder extreme omstandigheden, denk aan een koude douche bijvoorbeeld. Op dit moment zijn ze echter al zo gesettled dat ze hoogstens op hun tenen gaan staan, maar ze kunnen het niet meer een verdieping hoger op zoeken


Nee idd terug kunnen doen ze niet meer, maar bij Piep zijn ze intussen zo "thuis" dat die bilkoorden aardig kunnen knellen, vandaar dat ik het dus niet meer kruis Knipoog
Al vind ik "ze" een hele goede graadmeter als ik wil weten wanneer ik een warmer dek op moet doen Haha!

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:22

Ik deed ze altijd gewoon recht totdat iemand tegen mij zei dat kruislings beter is, nu heb ik ze kruislings (bevalt goed) maar dat wat hierboven staat is ook een manier, stom dat ik dat zelf nooit bedacht had

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:49

okej ik zal ze vanavond kruislings doen haahha

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:10

ik maak ze op dezelfde manier vast als de meeste hier, gewoon recht en dan de ene door de andere halen zodaat ze de benen niet schuren.
Wel ben ik er eergister achter gekomen dat je die dingen niet te lang moet laten! Ik weet niet hoe het gebeurd is maar ze stond ineens met een riem om haar been geknelt en werd er helemaal gek van!
We hebben de veearst moeten bellen om haar ff plat te spuiten!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:18

kmmm niet zo leuk maar hoe dan erdoor haken door de koord of erachter lans

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:41

cloris"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Aha,
Triumph zijn jongens zijn nog niet zo heel lang geleden hun nieuwe woonruimte ingetrokken en op dit moment zitten ze nog niet zo ruim behuisd.
Binnenshuis houden gaat inderdaad niet meer, er was een tijd dat ze zich verstopte onder extreme omstandigheden, denk aan een koude douche bijvoorbeeld. Op dit moment zijn ze echter al zo gesettled dat ze hoogstens op hun tenen gaan staan, maar ze kunnen het niet meer een verdieping hoger op zoeken


Nee idd terug kunnen doen ze niet meer, maar bij Piep zijn ze intussen zo "thuis" dat die bilkoorden aardig kunnen knellen, vandaar dat ik het dus niet meer kruis Knipoog
Al vind ik "ze" een hele goede graadmeter als ik wil weten wanneer ik een warmer dek op moet doen :D
[/quote]

Das een goeie tip, die ga ik onthouden Haha!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 20:59

Gekruist doen dus. Ik heb ze nu ook maar gekruist, met het rechte heb ik nooit problemen gehad. Maar toch maar gekruist gedaan nu. Weet ik zeker dat ie niet gaat schuiven als ze gaat rollen Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 22:18

Soms kruis ik ze,soms doe ik er een gewoon vast en dr ander er door heen.