Zaagsel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 19:10

Waar halen jullie dit en wat betalen jullie ervoor?

bij ons kost het bij Ranzijn f16,50 maar volgens mij moet het wel goedkoper kunnen!?

enne hoe lang doen jullie ongeveer met 1 pak??

thnx alvast!

groetjes wendy

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:22

vorige winter :

betaalde wij bij de boerenbond, 15.00 Maar haalden ze in Belgie goedkoper uit.

Bij ons in een stal gingen 3 pakken ( was het lekker dik) Je doet er dan ongeveer een week mee, als je het goed onderhoud, dus natte plekken eruit en de mest ook. Na een week is het wel vuil.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:55

Ik betaal dus 18 piek voor een klein pak. Gaan er ongeveer 2 in een stal. best duur das als het ergens goedkoper is... Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:24

Ik ben ook benieuwd naar de prijs van zaagsel, en de totaalprijs van een stal met zaagsel per maand.
Op het moment gebruik ik vlas, en het bevalt goed hoor, maar ik vind het wel kostbaar.
Ik gebruik 4 pakkern per stal per maand, een pak kost mij ƒ 18,--, en dat weegt een 20kg. Bij een schoon paard gebruik je er minder van... maar helaas, naast een heel netjes paard, huisvest ik ook een regelrecht varken... Vals is wel heel goed verteerbaar op de mestbult, binnen 6 weken begint het met rotten en dan groeit de bult niet meer... Zaagsel duurt langer.
Per maand per paard vlas in destal kost dus ƒ 72,-- gemiddeld... Is zaagsel goedkoper?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:04

Voor ons zaagsel betalen we 11,- voor een pak en er gaan er 2 a 3 per week in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:32

Hier betaal je 17.50 voor en groot pak (ben dus benieuwd waar Samantha het zo goedkoop haalt) en in een stal gaan 3 pakken voor een goede laag. Maar waarom halen jullie elke week alles eruit?Als je het elke dag schoonmaakt (drollen eruit, plakken eruit en even zeven) dan hoef je het nooit in z'n geheel te vervangen. Elke week 1 pak erbij, en dan ga je prima hoor.
Je moet alleen niet verlangen dat je paard in een spierwitte box staat, het wordt wel bruin. Maar als het schoon en droog is, is dat geen probleem, ook niet voor de hoeven oid.
Ik denk dat de stalhouder ook helemaal krankzinnig wordt van de omvang van de mesthoop als je elke week alles eruit gaat trekken....

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:53

Ik mest iedere dag m'n stal uit, haal drollen en natte plekken weg en het ziet het er nog steeds wit uit. Maar idd ik ga echt niet elke week m'n stal leeghalen, als je iedere dag de mest enzo weghaalt blijft het (bij mij) vrij wit en het is ook frisser voor je paard.