Trekken met een Daihatsu Terios?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Trekken met een Daihatsu Terios?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 12:39

Ik hou natuurlijk altijd mijn ogen open wat betreft een trekauto en deze keer is mijn oog gevallen op de Daihatsu Terios... Mag 1400kg trekken, terwijl het karretje zelf zo'n 1000kg weegt. Met zijn 1.3 liter benzine motor is het mij helemaal een raadsel hoe dat ding die 1400 kg wegkrijgt... maargoed...

Iemand ervaring met de Terios als trekauto? Met een E rijbewijs zou deze auto op papier gewoon een 1.5 paards moeten kunnen trekken. Hoe verstandig is dat eigenlijk met zo een lichte auto?

Europe is our playground


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:35

Moettie kosten? Knipoog

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 13:49

Kijk, dat zijn de reacties waar je wat aan hebt. Jammer van die permanente 4wd, want ik vroeg me af wat nou in de praktijk het verbruik van dat ding is. Aangezien ik nu een 1.4 liter heb, worden mijn benzinekosten waarschijnlijk -minder- Dat klinkt toch best wel weer tof...

Ik moet helaas nog even (fors) doorsparen, of een stukje rekening plunderen wil ik een 23handsje kunnen betalen...

Hoe doet de auto het verder in het "normale" werk? Ik rijd namelijk nogal eens lange afstanden (Parijs ofzo) en dan is het toch ook wel fijn dat hij een beetje lekker loopt/zit. Daihatsu's zijn in mijn ervaring ijzersterk en goedkoop in het onderhoud dus wat dat betreft zie ik het helemaal zitten...

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:02

Hmm... als een 4WD een 1.3 motor met inschakelbare 4WD heeft, zuipt hij dan ook als de 4WD uitstaat? Ik snap dat hij zuipt als er een trailer achter hangt... maar verder?

Kijk, ik zou liever ook een fijne Disco hebben... of beter nog, de Defender... of een fijne Patrol, maar dat laat het budget gewoon niet toe. Daarbuiten rij ik ongeveer 65% stadsverkeer, 30% snelweg, en 5% overig (waarschijnlijk). Mijn keuze gaat dus in eerste instantie naar comfort en makkelijkheid en in tweede instantie naar hoe/wat qua trekken.

Ik hen nu een Sunny die mischien niet fantastisch is, maar wel comfy en nog makkelijk een ton kilometers erbij kan hebben... Eigenlijk zou ik die ook gewoon op willen rijden, maar dan kun dus echt geen trailer achter.

Een 20 jarige vette diesel bak vind ik niets, aangezien ik daar zelf gewoon niet de kundigheid voor heb. De Terios lijkt me een aardig autootje die alles biedt wat ik zoek in een auto, voor een schappelijke prijs.

De Feroza was ik inderdaad ook in geinteresseerd, maar die zijn over het algemeen toch weer een paar jaartjes ouder...

Als ik het goed begrijp van de reacties hierboven is het trekken van een 1.5 paards trailer met een paard daarin dus best te doen met deze auto... Klinkt in ieder geval goed... Nu moet ik nog maar eens in het verbruik duiken.

(PS, ikke bedankt voor het reageren, daar hoopte ik eigenlijk al een beetje op Knipoog )

Europe is our playground


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 22:19

Ook de valt ernstig buiten mijn budget... En ik heb geen vriend, dus...

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 23:00

Ugh... maar dan heb je het dus over een 13 jaar oude auto... en zoals ik al zei, ik ben absoluut niet handig. Zolang het rijdt is het vast zalig... maar als het stuk gaat ben ik echt zwaar de l*l Tong uitsteken

4500 euro klinkt wel heel netjes... Zo'n 4 ton op de teller ofzo? Of is hij uit zes verschillende autos opgebouwd? Tong uitsteken

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 23:30

Grom... grom. Grom! Ik ben natuurlijk echt ontzettend onwijs benieuwd. GROM!

Europe is our playground


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17, pluklief, pretty, SentiBot en 36 bezoekers