Euthanasie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:15

ikke schreef:
Dat ligt wel degelijk aan je dierenarts! Ik ken die wild-west verhalen ook en ik heb er dus met mijn dierenarts over gesproken. Hij wist dat Patricia een zwak hart had en heeft daar rekening mee gehouden door een forse dosis medikamenten te gebruiken.
Bij Patricia ging het in drie stappen. Eerst een verdoving, zodat ze wat rustig werd, daarna een spierverslappend middel waardoor ze gaat liggen en slapen, vorm van coma en daarna de dodelijke injectie. Dat is eigenlijk een overdosis slaapmiddel. Met name deze laatste twee injecties moeten in voldoende hoge doses worden gegeven en daar wordt nog wel eens te licht mee omgegaan. Mijn dierenarts gebruikte echter dermate enorme hoeveelheden dat hij er wel 300% zeker van was dat het z'n werk zou doen, zonder rare bijverschijnselen. Dat is ook gebeurt, Patricia is netjes gaan liggen, geen gevecht of zo en is daarna heel vredig ingeslapen. Ik ben blij dat ik erbij ben geweest, ik heb haar rustig kunnen laten gaan en mijn dierenarts heeft dat heel goed begeleid.


Ziolette is ook op dezelfde manier ingeslapen. Ik heb ook van tevoren met mijn veearts overlegd omdat ik van die 'enge' verhalen had gehoord. Mijn veearts heeft het heel netjes gedaan, toen ze de verdoving kreeg om rustig te worden heeft hij ons ook nog even alleen gelaten. Zio was heel kalm en leek er vrede mee te hebben. Het was erg emotioneel, maar tegelijk ook heel mooi en vredig.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers