Labels in dekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Labels in dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 09:43

Ik sta sinds gister op een grote pensionstal en dat is even totaal nieuw voor mij! Zo ook de vraag of je wel je deken gewoon ergens kan laten liggen zonder dat hij weg is of je op een gegeven moment discussie krijgt over welke deken van wie is (bij gelijke dekens natuurlijk he!) Hoe doen jullie dat? En hoe merk je je deken? Is daar een apparaatje voor zoals bij kinderkleding? Tips welkom!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:51

Als ik de deken van mijn paard afhaal leg ik hem in stal of voor de stal. Dit geeft geen problemen er is eigenlijk nog nooit echt een deken gestolen. Trouwens ze stelen eerder je peesbeschermers dan een vieze deken.

De meesten houden hun deken de hele dag op en alleen met rijden eraf en dan gaat hij in de stal. Mesten wordt bij ons centraal gedaan dus dan staan de paarden in het middenpad als daar dan dekens liggen worden die ergens neergelegt en dan mag je gaan zoeken of die erbij zit. Als hij lang blijft liggen kan het zijn dat hij opeens weg is en gaat ergens de hergebruik in. Ook niet zo raar zonde om weg te gooien.

Naar welke stal ben je gegaan?.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 10:42

Heidehoek in Eemnes. We hebben nog geen sleutels kunnen bijmaken dus kunnen nog niet in elkaar kastjes, maar willen wel graag dekens wisselen (overdag vs 's nachts), vandaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 11:41

Ik heb voor mijn dekens zelf labels gemaakt door de naam van mijn paard op een rood-wit-blauw lintje te laten borduren Pling (Ihkv het schoppen tegen al het blauw-geel Haha! Holland roeleert!) Die heb ik gewoon op de dekens genaaid.

Hangt van de stal af natuurlijk, en misschien ben ik naief maar gaan ze het echt jatten als jij een deken over de deur van je box heen vouwt?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 12:31

Nee, maar dat kan niet want we hebben zo'n V in de deur, dus ik moet ergens bij de kasten de dekens neerleggen. Maar ik vertrouw iedereen wel hoor! Meer voor de verwarring, als je dezelfde soort dekens op dezelfde plek hebt liggen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:41

Als je daar ook je trailer hebt staan kun je ze daar in leggen, dat doen wij tenminste. Touwtje aan de deur zie je ook wel, maar dat is niet met ieder paard verantwoord Haha! Het probleem dat jij noemt ben ik nog nooit tegen gekomen, op geen enkele stal.
Ik kom je daar wel een keer tegen dan denk ik, ben er vrijwel dagelijks.

Die sleuteltjes bij laten maken lukt trouwens niet overal, zijn niet zo heel standaard, als je er problemen mee krijgt heb ik wel een adres voor je.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:51

Bij ons hangen de dekens als ze even af zijn gewoon over het strotouwtje of dekenhouder aan je boxdeur.
De dekens die niet in gebruik zijn liggen in een kastje, achter slot en grendel.

Vertrouw mijn medestalgenoten wel maar er komen ook nog weleens vreemde mensen in stal.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:55

Bij ons heb je van die stangen aan de deuren zitten. Daar kan je je zweetdeken overheen hangen om te laten drogen, in de zomer je vliegendeken en je handoeken. Mijn winterdeken zou ik er net tussen kunnen proppen, maar als ik ga rijden leg ik hem voor de staldeur. Die word niet gejat. Alhoewel, de laatste tijd verdwijnen er soms dingen (tot nu toe van anderen, afkloppen!!) maar nog geen dekens.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:49

bij mijn dekens heb ik gewoon met de naaimachine z'n naam op een buiksingel genaaid. met een fel kleurtje en hele grote letters. als hij de deken om heeft ziet niemand er wat van, want het zit onder z'n buik.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 14:09

Die van de trailer is een goede tip!! Dank!!!

En Margreet, ik ben een en al oor voor een goed adres voor sleuteltjes!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:12

Koortje schreef:
Bij ons heb je van die stangen aan de deuren zitten. Daar kan je je zweetdeken overheen hangen om te laten drogen, in de zomer je vliegendeken en je handoeken. Mijn winterdeken zou ik er net tussen kunnen proppen, maar als ik ga rijden leg ik hem voor de staldeur. Die word niet gejat. Alhoewel, de laatste tijd verdwijnen er soms dingen (tot nu toe van anderen, afkloppen!!) maar nog geen dekens.


Mijn deken is anders wel verdwenen. Huilen
Of hij is achter de kasten gevallen.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 14:31

Lot schreef:
Heidehoek in Eemnes. We hebben nog geen sleutels kunnen bijmaken dus kunnen nog niet in elkaar kastjes, maar willen wel graag dekens wisselen (overdag vs 's nachts), vandaar!


Hey wat leuk, daar sta ik ook Lachen. Ik sta in de oude stal, helemaal vooraan op het terrein. Ik ben nog nooit iets kwijt geweest en heb nog nooit ruzie over spullen gehad. Merken kun je voor de zekerheid wel doen, helemaal als veel paarden precies dezelfde deken hebben.

Dit kun je gewoon met een watervaste viltstift doen, bijvoorbeeld op de singels.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 15:58

Ik heb over het labeltje van de deken zelf een klein stukje pleister/ tape geplakt en daar de naam opgeschreven. Ik in eerste instantie het idee dat dat nooit zou blijven zitten, maar ik moet zeggen, na twee jaar wei, stal e.d zit het nog altijd.