help advies: teveel geld voor een pony geven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:01

WAt een idioot...
Ik zou zeggen schakel een derde koper in en laat die in opdracht van jou kopen. Zal je zien en beleven dat de prijs wel zakt.
Verkoper probeert slaatje te slaan uit meisjes' sentiment.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?



Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 10:09

Katja schreef:
Laat ik het stukje nou goed gelezen hebben. Haha! Dat hij op dit moment net een B proef kan lopen zegt me niet daarom kan hij nog wel heel erg veel kwaliteiten hebben. Er zijn zat pony's op B niveau waar ik meer geld voor over heb dan één die al Z loopt. Wat niet wil zeggen dat ik ervan uit ga dat deze pony daar bij hoort. Maar het is een mogelijkheid die ik niet kan uitsluiten zonder de pony gezien te hebben.


De kans dat juist deze pony dat ongelooflijke talent is waar heel Nederland op zit te wachten, acht ik persoonlijk erg klein.
De kans dat dit gewoon een nette pony is zonder verdere extreme plussen, is veel groter. Ik ga dan ook maar uit van het gemiddelde normale dier. Ik kan altijd zo *bleh* van al die mensen die menen dat menig Bpaard of pony Hét talent van de toekomst is. Kom op zeg, even weer terug op aarde; EK wordt behaald door een nette pony die zich goed laat rijden door een excellente ruiter.
Dat vind ik geen basis om een verkoopprijs op te stellen; dat is een fantastie.

Een leuke pony van een jaar of 5 die licht aangereden is, kan heus 2.000 euro moeten kosten. Maar rond de 1.200 euro lukt het vaak ook.
En soms heb je nu eenmaal verkopers die denken dat de prijs beter wodt als de koopster er al wat aan gehecht is... als het om geld gaat, is niemand te vertrouwen. De vraag is vanaf welk bedrag...

Wat wel uitmaakt voor de prijs is of het dier al te koop stond, of dat de verzorgster zelf aangaf het dier te willen kopen. Dat waar niet mee geadverteerd wordt, is altijd duurder.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, Flew, Jane808 en 43 bezoekers