Welke brokken het beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 21:26

Van welk krachtvoer hebben jullie de meest goede prestaties/gezondheid?(sorry, beetje krom geschreven Haha! )
Ik voer nu Subli die donkergroene. Omdat ik hoorde dat mensen daar geen schik mee hebben, dacht ik laat ik ook es wat anders proberen. Gewoon zomaar... Haha!

_________________
~*Als het geluk je plots verrast,
denk dan niet na, maar grijp het vast*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-10-03 21:34 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 21:42

Tja ik heb met Equiral, Dodson&Horrell en Pavo goede ervaring.

Hij heeft zowel op Pavo 2 als Pavo Stibro gestaan, merkte toen bij de overgang naar Equiral Sport dat hij veel meer ging op drogen, hij kreeg er al steeds Equiral Structuurmix bij ten tijde van de Pavo half/half en daarna als extraatje.

Nu staat hij op Pasture Mix van Dodson&Horrell, en krijgt van mij er Equiral Structuurmix 1 schep gemengd met 2 scheppen Pavo Slobber bij.
Als extraatje en vaak appels en wat brood.
_________________
<FONT COLOR="white">*Tell the truth...Shame the Devil*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-04 15:53 ]</font>

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:15

ik voer ook subli weet niet meer welke kleur,maar het is prestatiebrok zit meer in dan gewone onderhoudsbrok,bevalt me wel. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:32

Je kunt niet zomaar zonder meer zeggen wat de beste brok is. Hangt af van het paard en het werk dat 'ie doet.
Persoonlijk voer ik graag een goede basisbrok (bv de ekobrok van Subli) omdat ik daar wat meer van kan geven dan van bv sportbrok, want daar zitten wat te veel vroemetjes in voor die gele van ons *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:48

I ben me nu aan het orienteren op welk voer ik mijn Fjord zal gaan zetten deze winter. Het is de eerste winter dat hij bij mij staat.
Op dit moment lijdt hij nog aan enig overgewicht. Ach ja, zo baas, zo paard .
Ik heb via het zoekmenu alle topics over voeren gelezen. Heel leerzaam dat bokt Haha!
Ik had bedacht om hem op basisbrok en havens muesli zonder haver te gaan zetten, pondje van het een en pondje van het ander. daarnaast natuurlijk hooi en als het aan Orwin ligt ook dagelijks een portie stro.
Maar ik weet dus ook nog niet zo goed welk merk basisbrok ik wil gebruiken. Denk dat ik de ekobrok van Subli maar ga proberen. Ik lees hierboven in het berichtje van Sonja dat dit goed is voor die gele monstertjes die gauw last hebben van veel vroemetjes.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:21

Ik vind Pavo super, en Dodson&Horrel. Vork *LOL*

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 00:14

Mijn pony kreeg bij de vorige eigenaar altijd 4kg Pavo per dag, maar knapte na een koliekaanval totaal niet op met dit voer. Toen ik haar kocht ben ik Equiral gaan voeren. Hier zit meer in en binnen 3 weken zag Luna er veel beter uit. Zij is dus koliekgevoelig en ik voer Equiral omdat ze daar maar weinig van hoeft te eten per dag. Omdat ze te 'heet' wordt van 1kg biks, heb ik de helft vervangen door Equiral Structuurmix (muesli dus).
Ik train haar vrij zwaar, ze heeft eigenlijk nooit echt een rustdag en eet 1/2kg biks en 1/2kg muesli per dag.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:38

Ik ga ook voor Equiral: paarden hebben hier in verhouding minder van nodig, worden niet te fel, drogen mooi op en glanzen je tegemoet.

Superspul!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:53

Even off-topic hoeveel betalen jullie voor een zak pavo? Heb gisteren voor het eerst een zak gehaald maar voor 24 gulden voor een zak toch erg veel. Normaal betaal ik 15 gulden voor een zak brok en dat vind ik al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:30

Ik voer Pavo kruidenmelange en daarvoor betaal ik ook bijna 25 per zak

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:33

Ik voer Equiral, inderdaad superspul. Mooi droog beenwerk en superglimmende knollies. Ik combineer Equiral sport met de structuurmix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:38

Ik wil juist nooit een brok of mix waarvan je dus minder hoeft te voeren. Die kleine van ons krijgt al zo weinig (2x per dag 1/8 op het moment) anders krijgt ze helemaal niks meer. Dus vandaar dat ik liever voor een basisbrok ga dan een uitgebalanceerde sportbrok of prestatiemuesli.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:39

Het is maar wat je veel geld vindt. Een zak Equiral kost f28,50 bij mijn groothandel. Ik vind het het beste voer, daar wil ik wel iets meer voor betalen. Nou krijgt mijn pony natuurlijk maar een paar handjes per keer en ik doe dus 6 weken met zo'n zak Haha! .

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:42

ik vind de havens kruidenmuesli met haver toppie! Geen eentje bij ons is er echt onhandelbaar van geworden, maar ze zijn wel een stukje blijer, glimmen meer, ze zitten naar mijn idee beter in hun velletje Haha! Ik weet zeker dat ik dit ook ga voeren aan mijn knollie als ze groot is Vork

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:42

Kijk lunatic dat is anders. We hebben twee paarden staan dus we doen met 1 zak een week. En wat iemand al zei, van dat super uitgebalanceerde krijgen ze veel minder, dus doe je ook langer mee, dat denk ik wel. Dus uiteindelijk zal het weinig uitmaken qua prijs, maar ik vind het gewoon fijn dat ze even wat te kauwen hebben Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:09

Ik merk niet echt verschil tussen verschillende soorten voer. Eerst kregen mijn paarden Havens draversbrok en nu Pavo Stibro + Subli basisbrok en Subli muesli.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:18

Mijn paarden krijgen Equiral Stud, een lichtere versie dus dan sportbrok. Ik betaal voor een zak van 25 kg ongeveer 17,50 gulden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:34

Voor mij geen Pavo meer.
Mijn haflinger had wat problemen met de vertering en nadat ik veel verhalen had gehoord dat in Equiral minder troep zit ben ik dat gaan voeren.
Super voer en ik geef de helft aan wat ik aan pavo gaf.
Mijn fjord kreeg 2kg pavo en toen ik overging op Equiral gaf ik ook 2kg. pfff dat heb ik geweten zeg. paard helemaal gek Haha! Uiteindelijk had hij genoeg aan een halve kilo!!!
Zomers voer ik niks en na een gesprek met Sibold gehad te hebben wil ik nu Subli granemix proberen(schijnt alles in te zitten maar niet geperst dus dat wordt kauwen)
Nu alleen hopen dat ik een leverancier vind(ranzijn heeft het niet).
Zoniet dan gewoon weer op de Equiral.
Ik betaalde voor de Equiral iets van 17 piekjes (Stud)

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:26

Het is heel verschillend wat het beste voer voor je paard is.

Youri krijgt bij ons nu pavo, En doet het er SUPER op. is jaren lang mager geweest met kilo's nu `1 jaar met pavo voeren, youri is 1 jaar goed.

Wjerdo krijgt havens muslie zonder haver, en doet het er nu ook super op.

Renske krijgt zemelen met havens reformmuslie.
En is nu ook lekker dik *LOL* *LOL* *LOL*


maar wat ik al zei: het ligt er maar net aan wat voor jou paard het beste is.

Groetjes LAra

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 01:09

Prijs-kwaliteit verhouding is belangrijk. Als je je niet arm wil kopen aan een bepaald soort voer, kan ik me heel goed voorstellen, dan kijk je gewoon welk voer voor een redelijke prijs goed bij je paard en zijn behoeften past.
Inderdaad Cowgirl, Luna kreeg eerst 4(!)kg Pavo-1 en later 1(!)kg Equiral (wel helft biks helft muesli). Het is beter verteerbaar, een van de voornaamste redenen dat ik overgestapt ben en je hoeft minder te voeren, wat ik fijn vind voor mijn kloiekgevoelige pony.
Dat je wil dat je paard kilo's eet is puur je eigen idee. Een deskundige in Bit zei:"de basis is ruwvoer (hooi/kuil/luzerne) aangevuld met krachtvoer, niet andersom".
Ik geef gewoon dagelijks na het werk een beetje slobber en 's winters wortels 's zomers 8 uur per dag in het weiland erbij.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:05

subli, is dat dat merk wat ze o.a bij de boeren bond verkopen, zo ja, is dit van een hoogwaardige kwaliteit? mijn paardje staat voor het eerst niet bij een pensionstal, dus moet ik alles zelf gaan regelen.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:19

Ik geef mijn wedstrijdpaarden Havens Draversbrok. een tijdje kregen ze Masterbrok, maar daar konden ze niet goed tegen. Bij zwaar arbeid krijgen ze Derby Compact van Havens. Dit is echt super brok. En wordt gebruikt bij Internationale ruiters.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:35

Bij ons verkopen ze Subli bij welkoop, een soort Boeren Bond winkel, dus dat zullen ze idd daar wel verkopen. Ik voerde het altijd, bij Tinneke ( een ouder Gelders paard) de prestatiebrok. Voor Marlou was dat te heftig en ben ik de basisbrok gaan voeren. Nu op de nieuwe pensionstal krijgt ze biks, een basisbrok van Besterly ( o.i.d.) maar sinds kort train ik meer en krijgt ze twee keer per week weer Subli ( struktuurmuesli) erbij ( 3/4 voerschep). Ze gaat nu ineens veel meer glimmen, dus ik ben heel tevreden over de Subli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:00

Subli is prima voer. Probeer de ekobrok eens: daar zit niks in wat niet in paardenbrok hoeft te zitten, en je paard gaat er echt (nog!) beter uitzien!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:06

Polly krijgt een mengsel van Pavo Stibro en voor de lekker een handje Subli Muesli erdoor.
En ze is er dol op (vooral die muesli, die ruikt ook zo lekker)