Rustgevende middeltjes? welke en welke ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Rustgevende middeltjes? welke en welke ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 15:34

Voor mijn twee paardjes staat er een groot gebeuren op de planning.
De ene is vrij nuchter en zal geen moeite kosten,
maar de andere ziet overal spoken in.

Nu ben ik eens het een en ander op een rijtje aan het zetten.
Ik vroeg me af welke middelen er op de markt zijn die hem rustiger maken.
Ik zeg niet dat ik het ook echt zal gaan gebruiken, want daar moet ik eerst nog eens goed over nadenken, maar ik wil me alvast even orienteren op wat er is.

Wie heeft er ervaring met rustgevende middelen (niet onder het zadel hoor) en welk product gebruik je.
Ik zou graag willen weten wat je aan het product hebt en of je tevreden bent over de werking ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:43

Bach Bloesem Remedie!
Je hebt het in de zalf-variant en in de druppel-variant.
Zelf heb ik ze beide en werken fantastisch! Lachen
Ben er erg tevreden over, vorig jaar heeft Tess 2 keer koliek gehad (zandkoliek) en we hebben wat Bach Bloesem zalf op haar neus gesmeerd.
Na ongeveer 5 minuten werd ze al rustiger en uiteindelijk was ze echt superrustig.
Ik ben er dus echt tevreden over!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:47


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 15:59

Ik zal even wat duidelijker zijn waar het om gaat.
Mijn paardjes moeten verhuizen.
Nu kan ik daarvoor een trailer nemen, maar het gaat maar om een kilometer ongeveer, misschien 2( als het doorgaat)
Ik zat er aan te denken om het misschien aan de hand te doen. Gewoon aan het halster en touw.
Dat is geheel nieuw voor ze en ik zou ze graag rustig willen verhuizen.
Ze zijn beide nog jong.
Ik denk dat het daarom niet verkeerd is om mezelf eens te verdiepen in rustgevende middelen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:39

Als ik jou was zou ik zelf wat rustgevends innemen Knipoog ! Als je zelf lekker ontspannen en rustig bent komt het toch best goed?
Misschien kun je het laden alvast een paar keer oefenen, dat scheelt dan al weer een hoop stress op de dag zelf. Ik zou ze zelf niet zo gauw iets rustgevens geven. Ik weet ook niet of je langs drukke wegen moet lopen maar als je nog niet of nauwelijks buiten hebt gelopen met ze, zou ik ze gewoon met de trailer verhuizen.

Succes!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 17:26

Nou het punt is dat ik geen trailer heb en om die nou een aantal keer te gaan huren(fijn bedrag ook) is een beetje te duur om een keer te verhuizen.
Gelukkig zijn de straten niet druk, komt niet zoveel verkeer, maar ik wil het gewoon zo soepel mogelijk laten verlopen, vandaar dat ik me hier eens in verdiep, ik zeg niet dat ik het ook ga gebruiken, maar kennis is nooit weg.

Hoe ik die dag het aanga pakken moet ik nog bezien.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:37

twee kilometer is idd nog te lopen !! ga dan nu vast elke dag een keer met ze lopen !
al is het maar 100 meter over de straat ,daar leren ze snel van !
maar neem ze niet alletwee tegelijk mee , of je moet iemand meenemen die m zeker te weten kan houden
doe ze beide ook een hoofdstelletje aan , dat scheelt !

ik zou iig niet aan rustgevende middeltjes beginnen !! zeker omdat het in mijn ogen , in deze situatie eigenlijk niet nodig is !

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:34

holly schreef:
Nou het punt is dat ik geen trailer heb en om die nou een aantal keer te gaan huren(fijn bedrag ook) is een beetje te duur om een keer te verhuizen.
Gelukkig zijn de straten niet druk, komt niet zoveel verkeer, maar ik wil het gewoon zo soepel mogelijk laten verlopen, vandaar dat ik me hier eens in verdiep, ik zeg niet dat ik het ook ga gebruiken, maar kennis is nooit weg.

Hoe ik die dag het aanga pakken moet ik nog bezien.


ik denk idd dat je eerder zelf aan de kalmeringspillen moet (begrijpelijk hoor...ik ben ook zo'n zeikerd wat dat betreft) Heb je niemand (of 2 mensen) die mee willen lopen ? ieder een paard + eentje om eventueel verkeer te waarschuwen ?
Je kunt ook natuurlijk een rustig tijdstip uitkiezen zoals 8:00 uur op een Zondag morgen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 20:21

Mist"]
[quote="holly schreef:
Nou het punt is dat ik geen trailer heb en om die nou een aantal keer te gaan huren(fijn bedrag ook) is een beetje te duur om een keer te verhuizen.
Gelukkig zijn de straten niet druk, komt niet zoveel verkeer, maar ik wil het gewoon zo soepel mogelijk laten verlopen, vandaar dat ik me hier eens in verdiep, ik zeg niet dat ik het ook ga gebruiken, maar kennis is nooit weg.

Hoe ik die dag het aanga pakken moet ik nog bezien.


ik denk idd dat je eerder zelf aan de kalmeringspillen moet (begrijpelijk hoor...ik ben ook zo'n zeikerd wat dat betreft) Heb je niemand (of 2 mensen) die mee willen lopen ? ieder een paard + eentje om eventueel verkeer te waarschuwen ?
Je kunt ook natuurlijk een rustig tijdstip uitkiezen zoals 8:00 uur op een Zondag morgen
[/quote]

8 uur sochtends?? hihi dan lopen,herstel,ZWALKEN er vast nog wel wat zatte stappers over straat Haha!

nee maar idd, als het te lopen is zou ik lopen, als je een trailer huurt dan heb je ook nog eens kans dat ze hem beschadigen als ze dat niet kennen, kun je beter ff zelf sparen en een degelijke (oudere)trailer kopen, wij hebben een best oude , aluminium met ijzer, loeizwaar, maar oh zo sterk, geen paard krijgt die kapot, die polyester van tegenwoordig zijn eik geen fluit waard,daar blijft niets van over met een ongeluk of iets dergelijks
*oeps, wee een beetje erg off-topic* Bloos

maar ik zou nu wel vast gaan oefenen met over straat lopen dan !
succes!