dekenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

dekenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 14:30

Ben op zoek naar een nieuwe winterdeken, KIm staat namelijk nu al weer een week of 2 met deken op, en heeft dus niet echt ( zeg maar echt niet Lachen ) een wintervacht, en dat wil ik graag zo houden. Nu heeft ze een best dunne deken op, eigemlijk meer een regendeken, met een lichte voering. Maar omdat ze die nu al op heeft, word hij straks in de winter wat te koud ( en het vormen van een dikke wintervacht wil ik echt voorkomen )

Nu staat ze er mee in de wei, maar eind oktober gaat ze op stal en komt ze sochtends in een paddock te staan.

Er zijn zoveel verschillende soorten dekens ( 150,180,300 500 grams en nog veel meer tussendiktes ) dat ik gewoon echt niet meer weet wat ik moet doen.
500 grams lijkt me wel heel extreem aangezien ze gewoon op stal staat snachts en alleen z\sochtends naar buiten gaat.

Iemand? Tips over welk merk/type deken zzijn ook zeker welkom!


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 14:49

Vraag mij niet over gramms want daar heb ik geen idee van, maar zal vertellen wat wij bij ilkkah doen:
zomers: soms zonder deken, soms met haar zomerdeken (heel dun)
Herft: Heeft ze een herftdeken op (net iets dikker dan zomerdeken)
Winter: Soms heeft ze dan nog haar herftdeken op, maar meestal gewoon haar dikke winterdeken, maar echt hartje winter heeft ze er meestal 2 op (winter en herftdeken) en als het echt koud is 3 (haar zomer, herft en winterdeken)
En zo gaat het maar door, en meestal in het voorjaar heeft ze haar winter of herftdeken op.
Hoop dat je er wat mee kunt

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:00

Ik denk dat je je gewoon lekker door de medewerkers van een paardenwinkel moet laten informeren.Je kan er ook een onderdeken bij kopen voor swinters.Ik heb meestal en een winterdeken en een onderdeken als het echt koud wordt.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:35

Of de zoekfunctie gebruiken...
Er zijn de afgelopen 14 dagen toch zeker 3 topics geweest met dezelfde vraagsttelling... Zoekt en gij zult vinden...