Leren knielen ZONDER snoepje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 23:16

Beau kan heel mooi knielen als ik een snoepje tussen zijn voorbenen doorhoud. Maar... hoe kan ik hem leren het alleen op commando te doen? Of bv met alleen tikken met de zweep op de grond ofzo?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:12

Misschien dat je het als je het oefend met een snoepje, je dan ook tegelijkertijd tikt op de plek waar de singel ligt en je zo over kan stappen.
Doen ze ook vaak met het leren van de spaanse pas, met het tikken met de zweep op de benen die ze dan omhoog moeten doen.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:46

je moet hem eerst een teken en een snoepje geven. daarna krijgt hij eerst het teken en dan moet hij knielen, dan geef je hem een teken dat hij op mag staan en dan krijgt hij pas een snoepje. er is ook een boek van waarin staat hoe je je pony allerlei kunstjes kan leren maar ik weet zogauw niet hoe het heet kan ik wel even nakijken als je wil Lachen Koe

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 16:06

Dat boek heet 'De Paardenschool' van Nathalie Penquitt's.
Maar die werkt ook met snoepjes...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 16:59

met hon ben ik ook begonnen met snoepje, nu hoef ik enkel mijn hand (zonder snoepje dus) onder haar te houden (min of meer) en "laag" en ze buigt

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 22:08

Beau kan het ook met alleen mijn hand maar dan moet ik wel echt doen of er een snoepje IN zit. Ik moet hem dan echt lokken met mijn hand en hij doet het nog niet zo mooi als met snoepje. Bij het naar beneden vragen zeg ik `buig` en beloon hem goed als hij braaf was. bedankt voor jullie tips en dat boek ben ik wel benieuwd naar. Kan ik wel proberen aan te komen..