Voor Laura

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-01 12:15

Tong uitsteken Tong uitsteken
Hoi,

Ik heb zelf ook een paard gehad wat regelmatig zijn tong over het bit deed en vastpakte. Ik reed dus met een lepelbitje. Tegenwoordig rijd ik daar ook jonge paarden mee omdat het vriendelijk is maar ze toch niet hun tong over het bit kunnen doen, als je dit bit naar een tijdje eruit haalt en er een gewoon bitje in hangt zul je zien dat hij geen gekke dingen meer met het bit doet! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Succes

ps bitje kost 50 gulden

Tonglepelbit trens RVS (bst.nr.: 14162)
Voorkomt dat het paard zijn tong over het bit doet.

[img]../upload/236/tonglepebit.jpg[/img]

_________________
[img]../upload/236/tabbyloopkat.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-03-29 12:16 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 14:48

Dankje voor je reactie! Ik heb al eens gereden met zo'n losse tonglepel maar toen werd ie echt helemaal Extreme duivel Waar ie normaal verzet dmv tong over het bit ging ie toen steigeren, alles weiegeren en z'n hele lichaam vasthouden. Vandaar dat die lepel nu ergens achterin mn kast ligt. De laatste tijd doet ie het veel minder gelukkig, ik ben er achter dat hij het vooral doet wanneer ik teveel druk heb, voornamelijk met stappen of halthouden. Dit probeer ik dus te vermijden en dan gaat t wel goed. Ik rijd nu met dubbelgebroken trensje en dat gaat eigenlijk wel goed. Ik vroeg me af hoe jullie dat correctiebit vonden omdat mijn oom er heel erg veel baat bij had met zijn paard. Toch merk ik dat dit bit best prettig gaat als ie maar los in z'n lijf is. Ik denk dus dat mijn problemen niet opgelost zijn met een ander bit. Daarnaast las ik dat ie scherper is en dat je dus je hand stil moet houden; dan durf ik het niet aan want ik ben nog te rommelig met mn hand. Scheve mond\\ Maar in ieder geval bedankt.. we hebben zo'n bitmet ingebouwde lepel liggen van een ander paard dus als het nog eens nodig is kan ik die eens proberen!
Groetjes van Laura!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-01 18:28


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-01 08:41

Hoi,

Ja zo'n losse lepen die je om een gewoon bit kan doen is klote maar dit is echt ideaal, en scherp is hij echt niet hoor, maar veel sterkte!!! Tong uitsteken