mest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 20:11

Het is misschien een vreemde vraag hoor, maar wat doen jullie met de mest?! Mijn pony stond eerst altijd bij een pensionstal waar alles geregeld werd. sinds kort staat hij bij mijn broer, die heeft een kippenbedrijf en naast zijn huis een mooi stukje land waar mn pony nu staat. de mest kan ik nu nog bij de kippenmest gooien, die wordt een keer per week opgehaald, maar als er van de winter stro bij zit kan dit waarschijnlijk niet meer. hoe hebben jullie dat geregeld? wordt dat opgehaald, en hoe vaak, en hoe duur is dat, enz enz....
alvast bedankt!!!
Verward Verward

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:13

Misschien is het dan handig om over te gaan op snelveterend strooisel. Ook al is dit duurder, de mest afvoeren kan ook prijzig zijn.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 22:52

kijk of er tuinders in de buurt zijn die zijn vaak dol op mest Tong uitsteken

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 11:26

Ik stort het in de slootkantjes van het land.
Wij hebben een landje in de polder (waar 2 paardjes op lopen) en op dergelijke manier verzakken en worden de wallekanten wat minder snel vertrapt. Oud hooi en bodemstrooisel storten we er ook op. Na een maand of wat is het weg.
Wat echt over is gaat de tuin in, op de rozen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 22:58

weet ook iemand hoe duur het is om het op te laten halen en hoe vaak dat gebeurt?

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 20:39

Mijn mest wordt door een boer opgehaald. Ik heb een container van hem en als die vol is (ongeveer na 6 weken met 10 paarden) komt hij hem legen voor fl 200,00. Ik mag er behalve stro ook zaagsel en oud hooi in gooien wat bij de officiele mestboer niet mag omdat de champignons daar niet op groeien. Bij de mestboer zou de mest elke 14 dagen worden gehaald en dat zou ongeveer fl 465,00 per 3 maanden kosten ex.btw.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:46

ik gooi het eerst op een mest hoop..
en als die een beetje groot word dan gaat mijn oom met de tractor het verspreiden over het maisland!
dat land is van een boer en die boer vind het mooi makkelijk, heeft ie gratis mest!!!
Haha! en ik ben er vanaf Party!! Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:52

Ze zeggen dat je mest nooit van het land moet dragen maar moet versprijden door de hele wei. het is goed voor het gras. Wat je alleen niet moet doen is de mest op hoopjes in de wei laten liggen want op die plaatsen eten de paarden nooit meer, zeggen ze.

Groetjes Kim

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 02:46

Ja dat klopt Kim, zou ik ook niet doen op mijn eigen mestplaats eten, yakkie eet smakelijk Vork
Oeps erg offtopic

Bij Shadow hebben we een klein veldje waar geen pony ofzo staat, daar gooien we de mest op, goed verspreiden en een paar maanden later is het verteerd.