pony kopen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 19:53

YES YES YEs, ik mag eindelijk een pony! (mag ook een paard, maar ik wil een pony) heb een wei (waar een andere pony bijstaat) en een lekkere stal! En nou biedt iemand me een arabiertje aan! 17 jaar, (147,5 cm)veel temperament, goed te rijden, veel pit, verkeersmak, goede papieren en heeft wel eens mooie veules gehad! (kan nog wel een keer een veulen krijgen) en ik krijg er het zadel en al bij! Voor F2000 en ik mag er keuren en op proef! Ik heb er gereden en echt, ze rijdt super en s een lief paardje! Maar is dit duur of onverstandig om te kopen? Groetjes Pling

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:00

17 jaar is natuurlijk al wel wat ouder... Het kan best een leuke pony zijn enzo maar je moet er ook wel rekening mee houden dat ze wat kan gaan mankeren. (Hoeft nu natuurlijk nog niet hoor!!! maar over een aantal jaartjes is ze natuurlijk niet meer een van de jongste en fitste enzo) In ieder geval veel suc6 en plezier! het lijkt me wel een leuke pony hoe je ze (of was het een hij? ik weet het niet meer) omschrijft!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:04

Ik zal het zeker doen!!! Vooral als eerste pony is een wat oudere heel slim om te kopen. En als je haar zo leuk vind, en ze toch niet duur is, zou ik het zeker doen als ik jou was! Ze is ook errug goedkoop.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:25

Tja, het klinkt idd geweldig, maar je moet wel ff realiseren dat je misschien over drie/vier jaar weer moet gaan afbouwen. Als je dat verder geen probleem vindt zou ik er zeker voor gaan!
Succes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:30

3/4 jaar.. hmm.. mijn pony is 22. Maar tussen zijn oren nog 5. Ligt dus gewoon helemaal aan de pony.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 14:49

hij is wel wat ouder maar wij hebben een pony staan van ongeveer 25 en daar word ook nog opgereden (Natuurlijk wel rustiger als vroeger) en het is niet duur. je heb natuurlijk wel meer kans op dierenartskosten. Lachen Koe

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:02

17 jaar is voor een arabier nou niet zo heel oud. Ach, je zou het best kunnen doen. Maar je bent er niet te groot voor?

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:49

Voor alle duidelijkheid, ik zeg MISSCHIEN, het verschilt ontzettend per paard maar de kans is er gewoon...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 16:40

hey, bedankt voor alle reacties! *LOL* maar ff mijn reacties op alle vragen:

- ze is fit, actief en al al jaren lang wordt ze trouw om de 2 maanden ontwordt (houden ze op papier allemaal bij, klein agendaatje met alle gegevens) op tijd alle prikken enzo enzo voorts!

- ze is 147,5, is niet zo stevig (ARABIERTJE) maar ik ben ook niet groot en heel erg iel (165, maar ik lijk kleiner)

- ze is 2 jaar geleden helemaal gekeurd en alles was in orde, ik laat haar voor de zekerheid alleen klinisch keuren!

- ze is 17, maar zo ziet ze er niet uit, ze is fit, en actief (zoveelste x) en ze is voor mij goedkoop omdat ze graag willen dat ik hem koop (kunnen ze haar blijven zien) want voor een vreemdeling is ze toch wel 4000! En ik krijg er alles bij!

- ze kan als ze bv niet gereden mag worden, altijd nog een veulen krijgen: goede papieren, heeft al eerder schitterende veulens gehad (FÕTO"S)!

En ik kan je zeggen, ze is dan wat ouder, maar voor mij de idiale pony!
Ze hoeft geen 3,5 te zijn, mij veel te druk!

Haha!