Iemand tips bij verwaarlozing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Baloe
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: spijkenisse

Iemand tips bij verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 14:28

hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een boer gevonden met 8 paarden waarvan 2 veulens. Er kunnen hier meiden rijden, tegen betaling van 8 euro per uur. Op zich klinkt het allemaal hartstikke leuk, je kan je eigen gang gaan.

Maar het verveldende is dat die boer er totaal geen omkijken naar heeft. hij geeft ze nu en dan is te eten, met een paar meiden proberen wij ze voldoende bij te voeren. soms geeft ie ze gewoon een week lang geen eten. ze staan er ook broodmager bij. en als ze is wat krijgen dan krijgen ze alleen maar ruwvoer Verward Sommige mensen kunnen paarden echt niet onderhouden. Wij proberen ons best te doen om ze zoveel mogelijk te geven, maar alleen ruwvoer is ook niet goed. en we hebben zelf het geld er niet voor om 8 paarden te onderhouden.

Hoe kan je er voor zorgen dat die vent een flinke waarschuwing krijgt of iets anders. want dit kan niet langer voor die lieve paarden .

heeft iemand dit wel is meegemaakt, of tips wat we zouden kunnen doen.
ik had ook gehoord dat vroeger zijn schapen zijn weggehaald door de dierenbescherming. en iemand vertelde mij dat ze het ook geprobeerd hadden bij de paarden maar die vertelde hun daar verder niks aan kunnen doen. Scheve mond

Het is gewoon echt zielig om die beestjes zo bij elkaar te zien.
alvast bedankt voor jullie reacties.

Yust a carring Friend Pling

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:31

Allereerst: Dit zou je beter op VMR kunnen plaatsen denk ik..

Ten tweede, is 8 euro niet een beetje veel? Ze krijgen niet eens les!
Misschien kun je de dierenbescherming bellen, want die boer is echt niet goed bezig.. Als er veel meisjes komen rijden, profiteert hij flink van die paarden...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:41

Ik heb je topic even verplaatst naar Vraag maar Raak.

Baloe
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 14:43

Oke bedankt dat je het voor me verplaatst heb

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:59

Zit die boer toevallig in Barendrecht en zijn zijn paarden zogenaamd allemaal afstammelingen van Notaris ??

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:01

ik zou eerst aan de mens zelf vragen of hij beter voor zjn dieren wil zorgen en hem op de problemen wijzen (ja, ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan)! En als er echt zichtbare tekenen van verwaarlozing zijn (vb. zichtbaar te mager), foto' s maken en aan de dierenbescherming laten zien, dan zullen ze altijd vlugger reageren! (Is bij ons hier toch zo)

En verder veel succes en hou me op de hoogte!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:03

Ik denk dat je beter eerst kunt proberen om met de boer te praten over de toestand waarin de paarden verkeren, als dat niet helpt en de paarden staan er echt slecht bij, de dierenbescherming bellen en er melding van maken Scheve mond

Baloe
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 15:03

Ik zal is zelf contact opnemen met de dierenbescherming, kijken wat die zeggen
Laatst bijgewerkt door Baloe op 23-09-03 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Baloe
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 15:07

Nou hij weet van de verwaarlozing, wij hebben hem er op gewezen. Hij geeft er niet om. als je hier in discussie wilt gaan kan je maar beter vertrekken, van wat ik hoorde mogen er sommige meiden daardoor niet meer komen.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 16:11

Dan kun je misschien beter de dierenbescherming bellen, misschien kunnen die hem overtuigen, het moet wel echt een geval van verwaarlozing zijn, anders doen ze er niet veel aan Scheve mond

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:11

Baloe, Als het inderdaad dezelfde is (zie mijn email aan jou) dan is hij niet voor rede vatbaar.. Hij heeft geld zat ,al zegt hij van niet, maar dat uitgeven aan zijn paarden zal hij nooit doen. hij profiteert liever van onschuldige meiden die wel hart voor deze dieren hebben...en hun spaarzame centjes uitgeven om deze beesten nog een beetje leven te geven... ben benieuwd of je de dierenbescherming nog ingeschakeld heb ?

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:43


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 16:59

Ben wel benieuwd wat de Dierenbescherming doet, denk persoonlijk niet veel. Ik ben mijn verzorgpaarden, die er behoorlijk beroerd bijstonden, kwijtgeraakt omdat iemand de Dierenbescherming gebeld had en ik de schuld ervan kreeg. En de eigenaren hebben geeneens een waarschuwing gekregen...

Ik ga mijn hele verhaal niet hier schrijven, indien gewenst wil ik het via pb wel vertellen.

Ben benieuwd, we horen het wel hoe het afloopt lijkt me...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:02

Ehm...ik heb hier ook ervaring mee. En aangezien ik redelijk bij je in de buurt woon... Ben ik erg benieuwd of de heer in kwestie dezelfde is. Wat voor paarden zijn het? (Even om te checken voor ik valse 'beschuldigingen' maak).

Baloe
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 10:54

Ik heb in de tussentijd contact opgenomen met de dierenbescherming, althans gekeken op de site. maar er is al een x eerder een melding geplaatst waar ik vanaf weet. dus echt ingrijpen doen ze niet. ik probeer het nog maals bij hem door te dringen dat er een aantal dingen moeten veranderen. Ik wil niet dat ik deze paarden kwijtraak, iemand moet ze toch verzorgen. Niet dat ik er een melding van maak er er niks aan gedaan wordt. en de melding mag ook niet anoniem. Maar ik denk dat er tot mijn grote spijt niet veel zal veranderen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 11:12

Hoe meer meldingen er komen hoe eerder ze er wat aan doen..

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:38

ik zal eers een de dierenbeschermijng bellen .
en wachten wat die met die boer doen soms nemen ze de dieren me en
gaan zze naar een goede eigenaar toe