Te dikke arabier......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 19:26

hoi, mijn arabier is wel een kilo'tje of wat te zwaar eigenlijk. Best een dikke buik heeft ze. Ik wil haar graag wat slanker, maar hoe pak ik dat het beste aan? Heb ik geen ervaring mee. Ze is net 4 jaar, dus ze is ook nog wel een beetje 'in de groei' ofzo.
Ik werk zo'n 6 van de 7 dagen wat met haar, waarvan ongeveer 4 keer rijden, 3 kwartier a een uur, 2 dagen longeren, dan een half uurtje ofzo. De 7e dag een flink stuk wandelen en even lekker los om te rollen enzo. Ze is 1.55 ongeveer, en krijgt 2 keer per dag 3/4 schep basisbrok, en daarnaast hooi. Van mij krijgt ze na de arbeid ongeveer een halve schep pavo herbasan met vitaminen en lijnzaadolie. Ze is nu 3 weken van het land af en het lijkt wel of ze in die 3 weken ook weer wat dikker is geworden (merk ik aan het zadel)
Moet ik haar nu nog minder eten geven??? meer arbeid is helaas niet mogelijk, ik kan niet 2 keer per dag ernaartoe........Wie weet iets.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 22:58

beankt joyce, is er dan verder helemaal niemand die kan of wil reageren?... Verward

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 16:30

Minder hooi lijkt mij zelf ook niet zo'n goed optie, ruwvoer is toch belangrijker dan brok, alhoewel er in de brok toch weer de vitaminen zitten. Nee, weidegang krijgt ze nu niet meer.(helaas). Heb ook niet echt het idee dat ze super veel stro eet. Mmm, ik ga inderdaad denk ik ff va bellen, kan nooit kwaad. Thanks. Ingrid


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 16:43

Ja, ik vind het vreselijk moeilijk, het voeren. Sommigen geven paarden 6,7 kilo; anderen zoals ik hoogstens 2. Maar wat ik dan denk is dat ik niet teveel kan beperken omdat ze nog wel in de groei is..... Zou ze tekort komen als ik d'r 2 keer per dag 1/2 schep ga geven (alhoewel ze ook al pitamientjes krijgt dus.....) Nou, heb het er ook nog wel ff met Ingrid over......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 108 bezoekers