s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 23:03

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 23:12

Volgens mij maakt het die organisatie niet uit of het 10 uur 's ochtends is of 11 uur 's avonds en ben je je startgeld gewoon kwijt. Jammer, maar helaas. Een ander vind 8.30 uur 's ochtends te vroeg, ik begrijp wel dat 1 uur 's nachts wel erg laat is, ik zou dat ook niet doen, denk ik, tenzij het heel belangrijk is. Voor mij is zaterdag dan nog niet zo'n probleem, dan slaap ik 's zondags uit, maar hoe m'n paardje er over zou denken? Geen idee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 08:30

Om 1 uur start de laatste? En dan willen ze zeker ook nog de uitslag bekend maken? Tsss... lekkere organisatie. Heb zoiets ook een keer meegemaakt, op een ponyconcours op vrijdagavond. Kids van 11 die om half 12 's avonds nog eens een proefje moesten rijden, mede doordat het anderhalf uur uitliep (op vrijdagavond kun je nu eenmaal geen twintig combinaties ieder twee proeven laten rijden als je maar één ring hebt, dat mag duidelijk zijn). Tja, startgeld is ze kwijt, vrees ik, jammer maar waar. En volgende keer maar niet meer inschrijven voor wedstrijden van die vereniging...

BTW: Inschrijfgeld ben je kwijt, maar je kunt toch tot een dag of 4 van tevoren afzeggen zonder boete?

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-02 08:32 ]</font>

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 09:18

Je inschrijving kosteloos terugtrekken mag zolang de inschrijftermijn nog niet gesloten is (vaak zo'n 6 weken voor de wedstrijd zelf). Daarna mag je je kosteloos terugtrekken als je niet kan starten door ziekte van jezelf of het paard (wel nodig verklaring dierenarts/dokter).

Verder ben je gewoon je startgeld kwijt. Ook als je op tijd afmeld en iemand anders dus op jouw startplaats mag starten (en daarvoor weer een keer zal betalen). Wat dat aangaat zijn wedstrijdorganisaties gewoon asociaal. Uit op geld, niet voor de lol van het organiseren.
Ik vind het ronduit belachelijk dat je startplaats pas op 1 uur snachts is....ik zou er zeker schriftelijk bezwaar tegen maken bij de KNF? NPC? NHS?, zo'n organisatie. In principe is 1 uur snachts eigenlijk een dag later dan de dag waarvoor je eje hebt ingeschreven... ze kunnen je volgens mij formeel niet dwingen om te starten....
Ik ben wat een opstandig type; ik zou ook zeker niet zomaar betalen! Laat ze het zelf ook maar aankaarten bij de federatie... dikke kans dat die het ook belachelijk vind om snachts nog proefjes te rijden... denk dat je bezwaar gegrond is!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:42

Bij ons is dat ook.. en het stomme is het is altijd vol!
De B is altijd op zaterdagavond begint om 18.00 meestal tot 22.00 dan start de laatste .Eigen leden mogen een tijd aangeven waarop ze graag willen starten en niet eigen leden hebben meestal de mazzel om om18.00 te starten omdat de meesten graag rond 21.00 rijden Verward
Het is geen 1 uur 's nachts (dat zou ik zelf niet doen hoor!)maar ook aardig laat ikzelf zou niet zo graag 's avonds starten.
De l/m/z is bij ons op zondag en dat begint om 8.30 (dat vind ik dus een fijne tijd om te starten heb je nog wat aan je dag na de uitreiking) tot een uur of 18.00
Ik zou gewoon afbellen desnoods met een smoes.
misschien ben je je startgeld kwijt maar dat ligt ook aan de vereniging

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:56

Ik zou ook zeker niet starten hoor, belachelijk! En idd bij KNF of NBVR vragen of zij vinden dat je het startgeld verschuldigd ben, ik zou het echt stom vinden. Dit zijn toch geen tijden meer!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:46

Op zich zou ik ook niet blij zijn met zulke starttijden. Ik zou echter wel starten je hebt A gezegd dan ook B zeggen. Afgelopen weekend moest ik om 17 starten en er hadden 5 combinaties afgemeld omdat ze dat al te laat vonden leuk is dat voor de verening en voor de overige combinaties kom je aan denk je ruim op tijd te zijn en moet je je nog haasten.

Kom op allemaal je gaat toch ook naar Anky kijken op een willekeurig concours kijken als ze om 2200 nog een schitterende kur laat zien, lijkt me dat ze ook wel liever voor de haard met een goed boek zit.

Het is ook niet leuk als je in mei belt voor wedstrijden in september/oktober/november en die zijn dan al vol.
Er zijn volgens mij gewoon meer combinaties gekomen en minder verenigingen die een wedstrijden (bijna zonder winst) willen organiseren.

Bij ons in de buurt zijn een aantal verenigingen die
van 10 tot 17 wedstrijden hebben en die zitten alleen met de eigen leden al vol. Zij publiceren niet eens meer probeer daar dan maar eens tussen te komen.

Ik heb zelf dressuurwedstrijden georganiseerd en het zijn vaak lange dagen voor weinig positieve reacties dat ontneemt ook wel de drang om het te blijven doen. Goed doe je het nooit.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:59

Ik vind 22.00 uur nog een beetje redelijk. Ik weet dat de wedstrijden vol zijn, maar komop zeg 01.00 uur????????? Waar zijn we dan mee bezig. Lekker ook voor het ritme van je paard, kan meteen gaan ontbijten als hij thuiskomt, want voor de prijsuitreiking is geweest en je je paard thuis hebt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:19

Ik vind die tijden die ik moet starten nog wel normaal. Dat is nog wel te doen. Maar om één uur heb ik toch mijn vraagtekens. Volgens mij starten ze vorig seizoen helemaal niet tot zo laat door, ik snap ook niet waarom nu opeens wel. Vorig indoorseizoen startte de laatste rond elf uur dacht ik. Het is volgens mij wel zo dat de ruiters met de paarden op pension daar als laatste startten, maar dan nog. Of ze daar zelf om hebben gevraagd, of ze er nog alstjeblieft niet bijmochten, ik weet het niet, maar vind dit wel belachelijk!!! Arme jury haha. En het zijn ook wel de paarden die laat starten, niet de pony's. Okee, dat de eerste indoor nu op zaterdag wordt gereden en anders altijd op maandag- en woensdagavond.....maar laat er dan minder meedoen! Dit slaat nergens op! Slaapverwekkend zoiets. Maar ja, IK ga er weer voor!!!! Slapen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 16:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:35

Gewoon afmelden en startgeld betalen .Waar zijn we nou mee bezig .t zijn paarden geen motoren .bdw als ik te vroeg of te laat moet starten zeg ik ook altijd af ,ik doe t voor m,n lol .

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 21:00

Ik vind 22.00 uur starten op zondagavond ook al belachelijk, die wedstrijden ken ik ook. Houden ze geen rekening met werkende mensen?
Voordat dan de prijsuitreiking is geweest, dan moet je je paard nog naar huis brengen ... pff, dat wordt ook al nachtwerk.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:00

Ik zou wel actie ondernemen als ik om 1.00 moest starten, dan zou ik de federatie bellen.....zijn hier geen regels voor?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 23:18

Ik weet ook niet waarom ze nu opeens zo laat starten bij mijn vereniging. Heeft geen enkele logica namelijk! Arme Cindy om één uur.... Haha!