trailer angst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chiroety

Berichten: 89
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: edegem (Belgiƫ)

trailer angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 22:41

mijn pony is bang om in een trailer te stappen en ik wil graag op wedstrijd gaan maar weet niet wat ik moet doen ik heb het al met eten geprobeerd en ik leid hem er ook altijd rustig in zonder te slaan en als hij er dan na een uur in gaat begint hij te stampen en is helemaal in paniek ik heb hem nu 8 maanden en de vorige eigenaar is een vriendin van mijn ouders ze zegt dat hij altijd zo heeft gedaan . ik zou dit heel graag afleren . help me Y pleas alvast bedankt Verdrietig

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:50

Hier zijn echt al heel veel topics over geweest. Probeer eens wat te vinden met de zoek-functie.


chiroety

Berichten: 89
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: edegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 14:26

bedankt voor de tip ik had daar nog niet over nagedacht

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:41

Lokken met wat brokken? Ik zou in iedergeval niet lomp gaan trekken, dan wil hij er misschien helemaal niet meer in.
Vaak helpt overhalen beter als dwingen

Eigenlijk hoort dit ook niet bij Rijtechnisch maar bij [VMR]

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:22

Verplaatst naar VMR, hoewel ik denk dat je met de suggesties van Leonie_M ook een heel end komt Lachen

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:23

Mijn paard wou eerst ook niet graag de trailer op, maar nu wel.

We hebben een longeerlijn gepakt en die aan 1 kant aan de achterkant vastgemaakt van de trailer dan achter de kont van het paard door en dan zelf naar de andere achterkant van de trailer lopen. Zo word je paard als het waren opgesloten tussen de longeerlijn.

Dit hebben wij 1 keer moeten doen en toen wist ze dat ze er op moest en nooit meer problemen mee gehad.

Groetjes Sanne en Olrike N Lovers

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:29

je kunt even contact opnemen met Erik Jansen van ONC hij heeft de mijne in een mum van tijd ook weer vertrouwd de trailer ingekregen ze was doodsbenauwd voor dat ding. dit is zijn website:
http://www.onc-africhting.nl/

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 21:39

Heeft ze wel een (gevuld) hooinet voor zich? Of iets anders wat voor een beetje afleiding kan zorgen? (als ze er eindelijk in staat Knipoog )
En ik neem aan dat als je met de trailer rijdt, dat je dat ook heel erg rustig doet. Dus lekker rustig de bocht door (en pas gas geven als de hele combinatie de bocht door is) en ook al lekker vroeg beginnen met afremmen, zodat de remweg lekker rustig verloopt Lachen

En wat ook kan helpen is zo af en toe oefenen met de trailer (en dan bedoel ik dus met paard op trailer zetten enz.)