zo sterk wat moet ik doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

zo sterk wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 15:36

'k krijg paarse vingers van het getrek van hem. Zo zit hij te roppen.
De teugels heb ik niks niet langer of korter dan ik anders heb. Na 3 maand blessure mag hij weer aan het werk. Ben nu dik 2 weken bezig. Het ging lekker behalve de laatste dagen. Hij loopt wel rond maar hij gebruikt mijn armen als zijn voorbenen. En ik maar been geven, maar loslaten echt niet!!!! Vooral links, daar is geen stelling in te krijgen. HELP wat moet ik doen????? Hoe krijg ik hem zover dat hij loslaat en niet zo allemachtig aan het trekken is??

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:11

misschien longeren met bijzet?? Dat spaart jou je armen, en als je hem voorwaarts blijft drijven, moet hij het wel een keer opgeven. Misschien is hij wel gewoon erg stijf en heeft weer moeite om netjes eronder te lopen..hij heeft natuurlijk een tijdje niks gedaan en nu worden z´n spieren weer aan het werk gezet!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:28

Fiesta, het gaat hier om rijden dus moet je dit ook met rijden oplossen..

Ik kreeg altijd de tip: een flinke ultra korte ophouding of rukje geven aan de teugels maar toch flink door drijven.
Je handen hoger houden is ook een optie, dan heeft hij minder kans om zijn hoofd naar beneden te halen.

Je hebt het over het weer beginnen na een blessure, Misschien kan dit er ook wijzen dat hij zich nog niet helemaal goed voelt.
Waar had hij die blessure? Misschien aan de rug of nek?

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 17:36

Als hij echt op je handen gaat hangen laat hem dan maar los van voren. Hij moet op zijn eigen benen lopen, niet op jou handen.

En als hij vast zit in de stelling, probeer hem dan met kleine ophoudinkjes los te 'kneden'. Even een kort ophoudinkje, en weer ontspannen. Ga niet zelf vastpakken (hoe moeilijk het ook is), als jij niet vastpakt kan hij ook niet vastpakken.

Probeer dus niet terug te trekken, probeer hem los te krijgen door elke keer ophoudinkjes te geven en weer te ontspannen, en als hij echt gaat hangen gooi je teugels dan maar eens helemaal los. Misschien gaat hij dan een keer op z'n snufferd maar hij moet wel weten dat hij op z'n eigen benen moet lopen.

Succes ermee

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 18:13

Fairie schreef:
Fiesta, het gaat hier om rijden dus moet je dit ook met rijden oplossen..

Ik kreeg altijd de tip: een flinke ultra korte ophouding of rukje geven aan de teugels maar toch flink door drijven.
Je handen hoger houden is ook een optie, dan heeft hij minder kans om zijn hoofd naar beneden te halen.

Je hebt het over het weer beginnen na een blessure, Misschien kan dit er ook wijzen dat hij zich nog niet helemaal goed voelt.
Waar had hij die blessure? Misschien aan de rug of nek?

Hij had een blessure in zijn linkerschouder, ontsteking. De dierenarts heeft hem weer voor 100% goed gekeurd, ik heb er ook nog steeds fisio bij en die is verder ook zeer tevreden.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 18:15

En als hij links vasthoud en moeilijk te buigen is, moet ik dan meer stelling en meer spelen aan de linker teugel of juist niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:18

op het been maken.
Je zegt dat je je suf drijft, maar dat is nou net niet de bedoeling.
Jij drijft, je krijgt reactie en daar moet hij eigenlijk op bljiven lopen tot jij wat anders zegt.
Tuurlijk is dat nog wel een heel lange weg Haha!

Maar hij moet dus reageren op dat beetje been, zonder dat je steeds bij hoeft te drijven.

Verder laat jij hem met je handen toe om te hangen.
waar jij druk geeft, kan hij terug hangen.
Waar jij los laat, valt er niets te hangen, dus gaat zijn trucje dan niet op.

van kleine rukjes ben ik geen voorstander.
Het is een toch een niet-goed-aan-het-been probleem en dat los je niet op door met je handen rukjes te gaan geven, want voor je het weet worden het rukken en zit je van hier tot tokio te plukken.

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:50

Probeer niet aan de linker teugel te blijven trekken, dan weet je paard niet wat hij moet, en gaat er extra op hangen, probeer de linker wat losser te houden en met rechts los te vragen. probeer heb hierbij wel op een linker volte te houden, als je dit even volhoud, en merkt dat hij links losser wordt, vraag je links er weer voorzichtig bij.
Hou het binnenbeen en je buitenbeen er goed bij, anders loopt hij van de volte af.

Dit advies heb ik zelf ook op de les gekregen, en merk dat het hiermee wel beter gaat.

Veel sucses zou ik zeggen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:04

Wat Kawa ook al zegt, aan het been maken, veel overgangen rijden. Hier krijg je hem beter mee aan het been en op deze manier stimuleer je hem om zijn achterhand meer te gaan gebruiken, waardoor hij voor lichter zal gaan worden.

En let erop dat je zelf niet gaat tegenhangen/vasthouden.