fokker opbellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

fokker opbellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 14:24

Hai,

Ik heb mijn arabiertje nu ruim 2 jaar en hij is nu 16 jaar!! Maar ik vroeg me af staat het niet voorschut als ik de fokker opbel!?? Om te vragen hoe mijn pony vroeger was enzo en of hij foto's heeft van toen mijn pony veulen was of zo iets!!!

Wie kan mij helpen!!???

Groetjes margon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:27

Waarom zou je voor schut staan? Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Denk er alleen even aan dat het vandaag zondag is. Ik denk dat je dus wel voor de zekerheid beter even op een doordeweekse dag kunt bellen. Sommige fokkers hebben echt van ieder paard foto's en weten precies over welk paard je het hebt als je belt. Dat hangt er natuurlijk ook van af hoeveel paarden hij gefokt heeft. Ik zou het dus gewoon proberen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 14:29

okey bedankt voor je reactie, ik wou ook niet vandaag gaan bellen hoor!! Gewoon in de loop van de volgende week!!!!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:30

ik heb dat een poosje terug ook gedaan.
ik heb Mexx nu 4 maanden,en ze is 8 jaar!
ik heb gewoon een briefje geschreven,naar het adres wat op haar papieren stond.
gelukkig woonden ze daar nog steeds,en ze vonden het hartstikke leuk om te horen hoe het met haar ging!
ze blijkt wat karakter betreft echt op haar moeder te lijken,dat zijn leuke dingetjes om te weten.
ik heb ze foto's gemailt,enzo.
ik vond het ook wel "penny-meisjesachtig,maar ze vonden het echt leuk!

en ik zou het als fokker ook wel leuk vinden om eens te horen/zien wat er van je 'fokprodukt" geworden is?!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:33

Gewoon doen, hoe zou jij het vinden wanneer je een paard gefokt had en daar na een aantal jaar nog weer iets van hoort? Dat is toch alleen maar leuk?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:34

Gewoon opbellen! De meeste fokkers vinden het heel fijn om te horen waar hun fokprodukten gebleven zijn en hoe het nu met ze gaat.
Bij mijn eerste paard heb ik de fokker ook gewoon gebeld en die was heel enthousiast. Ik ben er een dag heen geweest en heb zijn moeder en verschillende halfbroers en zussen gezien en heel veel geleerd over de moederlijn en over hoe mijn paard als veulen was.
En natuurlijk veel foto's gemaakt!

Op de stal waar ik stond fokte de stalhouder ook. Die was verschrikkelijk blij toen iemand hem belde die een fokprodukt van hem had.

Ik kan me echt niet voorstellen dat er fokkers zijn die het niet waarderen.
Gewoon doen! Leuk voor jou en de fokker.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 14:38

okey hier schiet ik echt heel veel mee op!!!
Alleen het is al meer als 10 jaar geleden dus ik weet niet of de adresgegevens enzo nog kloppen maar ik ga het in ieder geval proberen!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:49

Margon schreef:
okey hier schiet ik echt heel veel mee op!!!
Alleen het is al meer als 10 jaar geleden dus ik weet niet of de adresgegevens enzo nog kloppen maar ik ga het in ieder geval proberen!


Succes! Laat even weten of het gelukt is.
Als de adresgegevens niet kloppen kun je altijd het stamboek bellen en vragen of hun de juiste adresgegevens hebben.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:56

heb ik ook gewoon gedaan, bel was dan 7. Ik heb toen ook foto's gekregen, en ze wisten nog van alles van haar. Ze zijn zelfs een keer langs geweest om haar te bekijken.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:03

gewoon doen!!
wij hebben weleens geschreven naar de fokker. bleek een dochter van een manege-eigenaar te zijn die eens een keer haar merrie had laten dekken. ze vond het echt ontzettend leuk eens wat te horen over hem, en we kregen een brief terug met foto's van mama met klein sharirtje Lovers

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 22:18

Ik ga morgen waarschijnlijk bellen!! dus als ik gebeld heb horen jullie et Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 23:58

Ik heb een brief geschreven en daarin allerlei vragen gesteld. Ik werd meteen opgebeld heel enthousiast. Werd ook uitgenodigt om een keer te komen. Het was een ouder brabant boertje, hij vond het erg leuk om te horen dat het goed ging met Veerle. Ze was zijn eerste veulen. Inmiddels zijn er nog 2 halfbroertjes van haar geboren. Toevallig gister weer een brief met heel veel foto's van Veerle voor hem op de bus gedaan. Heb van hem ook allemaal foto's gehad van Veerle als veulentje, van haar mama, oma, enz. Super leuk dus! Vaak vinden ze het echt heel leuk. Van mijn vorige pony had ik ook veulen foto's gehad.
Succes morgen met bellen!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 00:14

Ik zou het zelf hartstikke leuk vinden, denk ik, als ik zou horen van het nieuwe baasje van mijn vorige paard dat het zo goed met hem gaat.
Ik kan me voorstellen dat het met een 'eigen fokprodukt' een keer zo leuk is
Doen, bellen! of anders schrijven. Leuk!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:47

Je staat zeker niet voor schut! Ik heb na heel lang zoeken ook de fokkers van Banjer achterhaald, en hij vond het heel leuk dat ik belde en dat hij wist waar Banjer terecht is gekomen....

Ik werd ook gelijk uitgenodigd om eens kennis te maken met de rest van de familie.... Lachen Ik heb op Banjer's moeder gereden, vader gezien (inmiddels ruin) en wat broertjes en zusjes, van dezelfde vader, andere moeders....)

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:50

ik heb ook de fokker van mijn pony gebeld, ik heb m nu 11 maanden en hij is 9 jaar. maar hij wist nog precies welke het was, want hijj heeft maar 2 veulentjes gefokt met dezelfde merrie.. die merrie heefti e verkocht daarna. ik kreeg een foto trug van moeder en volle klein e( 1jaar jonger) broertje van mijn pony! egt super lief!! met een brief erbij, dat ze het heel leuk vinden om weer wat van m te horen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 10:24

Ik denk dat ik toch maar ga schrijven!! Zoon held ben ik namelijk niet!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:32

Ik weet dat Henk het geweldig vind als eigenaren van de door hem gefokte paarden af en toe laten weten hoe het gaat....... Fokkers zijn trots op hun product!!! Ik denk dat die het alleen maar leuk vind

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:53

Ik heb ook een keer de fokker van Sandor gebeld.. Deze fokker heeft ook Manno gefokt en begon daar dus over.. niet te verstaan en ik wist toen nog helemaal niet wie manno was Bloos!
Slecht voorbereid te werk gegaan.. Ik werd wel uitgenodigd om een keer te komen kijken.. Ik zou nog terugbellen maar heb dat nooit meer gedaan.. Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer eens de stoute schoenen aan moet trekken Tong uitsteken

Maar idd gewoon doen.. je hoort het vanzelf .

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:15

De eigenaresse van m'n verzorgpaard heeft de fokker ook opgebeld omdat we helemaal niks van het paard afwisten het paard is namelijk door de dierenbescherming in beslag genomen want de vorige eigenaren hadden haar verwaarloosd. Maar zo zijn we gelukkig toch nog wat over haar aan de weet gekomen . Het was alleen een Duitse man. Maar nu weten we haar naam enzo. Hij vond het ontzettend leuk om te horen dat het nu weer goed met haar ging.