wie heeft ervaring met hoefschoenen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

wie heeft ervaring met hoefschoenen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 21:02

graag zou ik in contact willen komen met mensen die hun paard rijden met hoefschoenen.
En hoe lang ong gaan die schoenen mee?
Wat is het beste erk hoefschoen?

graag meer informatie er over.
Wie kan mij helpen.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 21:42

ik las net bij de msn naam van summertje dat haar Rachel hoefschoenen krijgt. misschien moet je haar eens pb-en, ze heeft zich vast goed geïnformeerd en kent ev. ervaringen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 07:37

Rinkja krijgt over een paar maanden haar hoefschoenen.
Ze gaan iig wel een paar jaar mee,maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt.
Ik ga voor de schoenen naar Smit in Rijssen.

www.smit-rijssen.nl

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:09

Ik had ook interesse in die hoefschoenen, maar je mag er geen officiële wedstrijden mee rijden hé? Hoe lossen wedstrijd ruiters dit op? Zonder ijzers dan maar? Maar dan kan je ook geen kalkoenen indraaien... Lastig hoor!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:24

Ik heb sinds een paar dagen Old Mac's hoefschoenen ( www.oldmacs.com ) en het bevalt tot nu toe prima eigenlijk. Paard loopt weer lekker en ze blijven goed zitten. Waar ik voornamelijk opviel was ook de buitenkant, zonder haakjes, klemmetjes en touwtjes etc. De andere merken hebben dat nog weleens en dat spreekt mij toch iets minder aan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:25

Sugarmiss rijdt geloof ik ook met hoefschoenen, misschien kun je even contact met haar opnemen?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:32

Die schoenen zijn toch van rubber aan de onderkant?Volgens mijn hoefsmid is dat niet goed voor de gewrichten,daar de meeste paarden "glijdend" lopen.Met een ijzer kan dat wel (okee,soms een beetje te veel) en met rubber stopt de hoef meteen,waardoor je dus meteen een soort stop in de spieren/pezen krijgt.Er zit wel wat in vind ik.Ik vraag me zelf ook af waar je eigenlijk goed aan doet.Het lijkt me op zich wel heel handig,die schoenen.