Ruiterbewijsplaatjes (gevraagd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Ruiterbewijsplaatjes (gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 17:52

Hoi,

Ik ga volgende week naar de Veluwezoom en daar is een ruiterbewijs verplicht. Ik ben braaf Schijnheilig dus ik heb dat ruiterbewijs en ook de bijbehorende gele plaatjes ....
Maar mijn vriendin heeft ze dus niet . En nu kun je daar een boete voor krijgen van 40 euro Huilen .

Mijn vraag.... wie oh wie in de omgeving Zaanstad heeft voor komend weekend een paar plaatjes te leen *LOL* En dan niks tegen de boswachter zeggen hoor Party!!

Groetjes


lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 18:50

chanickyo schreef:
Je mag toch als je een ruiterbwijs hebt, iemand meenemen.

Ja dat dacht ik ook, maar dat is dus niet zo Verdrietig

Wat bedoel je trouwens met gele plaatjes?


Dat zijn hoofdstelnummers (en ze zijn errug groot Haha! ) die hoor je te dragen (of je paard dan in ieder geval Knipoog ). Je kunt ze bestellen bij de SRR.


lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 16:21

lunatje schreef:
geldt dit eigenlijk alleen voor belgie, want ik heb hier werkelijk nog NOOIT van gehoord, ?


De veluwezoom ligt gewoon in Nederland hoor. Bij Arnhem. Dus niks Belgisch Knipoog .

Nederland kent een aantal gebieden waar je alleen terecht kunt met ruiterbewijs. En ja, je kunt het risico nemen (dat zullen we wrs. volgende week ook wel moeten) maar het is en blijft zonde van je geld .

Anyways, ik heb vandaag weer heerlijk buiten gereden in de duinen bij Castricum, met duinkaart Schijnheilig . En ja, ik ben nog nooit gecontroleerd, maar ik zie het maar zo..... misschien dat die paar euro er toe bijdraagt dat ik zo lekker kan blijven buitenrijden in zo'n prachtig natuurgebied... OK dan!

Groetjes

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 18:34

lunatje schreef:
maar dan nog heb ik nooit gehoord van een plaatje die je moet dragen... alleen je ruiterbewijs


Hoi Lunatje,

Het zijn hoofdstelnummers (echt enorm groot). Je paard lijkt dan een beetje op zo'n geoormerkte koe (maar dan niet in zijn oren gelukkig Pling ).
Die nummers kun je bestellen bij de SRR en ze "vervangen" dan je ruiterbewijs (volgens de SRR in ieder geval dan in de Veluwezoom).

Ik dacht ook altijd dat je iemand mocht begeleiden als ruiterbewijshouder, maar toen ik daar laatst over belde werd me verteld dat dit niet het geval is Scheve mond .

Maar wat betreft die hoofdstelnummers.... ik vroeg daar laatst ook meer info over (o.a. of die dan ook gedragen zouden kunnen worden in andere gebieden, bijvoorbeeld Brabant) maar heb daar tot nu toe nog steeds geen duidelijk antwoord over gekregen. Verward

En tja, zo kunnen ze bij de SRR weer iets bij verdienen, toch? Anders mag je dus niet in zo'n gebied buiten rijden. Je zult er maar wonen .

Groetjes

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 19:44

Nee, volgens mij is je ruiterbewijs normaal gesproken genoeg. Alleen bepaalde gebieden in Nederland hebben die verplichting. Maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat nou is Verward .

En de SRR is daar ook niet al te duidelijk over. Ik krijg er steeds geen antwoord op. In ieder geval de Veluwezoom, zoveel is me nu wel duidelijk .

Groetjes

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 19:46

ArwenLune schreef:
. Ik heb ze bij de SRR besteld voor een tientje, maar ik neem aan dat je ze ook zelf kunt maken van (geplastificeerd) geel karton met duidelijk je ruiterbewijsnummer erop.


Ik geloof niet dat de boswachter daar mee akkoord gaat. Volgens de SRR moest ik namelijk het betalingsbewijs bij me dragen indien de plaatjes niet op tijd afgeleverd zouden worden..... Scheve mond

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-03 19:49

lunatje schreef:
pfff geldvreters dus!


Dat in ieder geval Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers