wat doen jullie in de les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat doen jullie allemaal in de les?

allen dressuur (figuren en zijgangen enzo)
16 (51%)
dressuur en springen
6 (19%)
dressuur, springen, en soms een buitenrit
2 (6%)
dressuur, springen, zonder zadel
3 (9%)
western
Geen stemmen
anders, namelijk....................
4 (12%)

Totaal aantal stemmen: 31


miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

wat doen jullie in de les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:14

ik was wel eens benieuwd wat jullie allemaal in de les doen. *LOL*
ik doe over het algemeen alleen figuren in stap,draf, en galop, en achterwaarts enzo.
maar wat doen jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:17

Bij de rijvereniging dressuur en springen.
Bij de prive les dressuur.
Daar hoort balkjes draven ook wel eens bij, maar dat is ook ondersteunend aan de dressuur.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:21

anders: dressuur, springen, western, freestyle, longeren, soms wordt mijn paard gereden door mijn instructrice...

We spreken voor de les af wat we gaan doen en in welke stijl. Ook passen bij mijn humeur en dat van mijn paard....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:25

aangezien ik twee verschillende instructeurs heb, een voor dressuur en een voor springen, kan ik je poll wat lastig invullen. Ik heb ook nog wel eens sgw les *LOL*
en idd altijd prive les Bloos
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-09-03 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:33

Ik doe vanalles in de les, ik heb altijd priveles, dus kan zelf kiezen Haha!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:46

ik rijd alleen dressuur, want de manegepaarden mogen niet meer springen bij ons. Maar tijdens de les rijden we ook wel eens zonder beugels goede oefening voor het doorzitten en ook wel eens een buitenrit, maar voor de rest eigenlijk alleen maar dressuur.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:50

In de priveles alleen dressuur (daarom heb ik ook les Tong uitsteken). Ik wil eigenlijk kijken of ik ook een keer springles kan krijgen.

Toen ik nog op manegepaarden in de manegeles reed gingen we ook regelmatig springen of naar buiten. Zonder zadel rijden deden we eigenlijk nooit.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:54

In de groepsles doen wij: dressuur, springen, zonder zadel, zitoefeningen maar ook af en toe spelletjes.
Iedere x wat anders veel afwisseling.

Met priveles doen we of een longeer/zitles of dressuur.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:56

In privéles alleen maar dressuur.

Maar ik ga ook nog altijd 1 keer per week op de manege rijden. Mijn vriendinnen daar hebben geen eigen paard rijden ook maar 1 keer in de week, en ik vind het leuk op met een ander paard eens rond de bak te crossen.

Dan gaan we meestal 1 keer in de maand springen, in het voorjaar en het najaar met goed weer de bos in, carrousel op muziek, gewone dressuurles, met warm zomerweer ook wel eens zonder zadel. veel afwisseling dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:58

Ik rij eigenlijk alleen dressuur Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:16

Ik rij meestal 1 dressuurles in de week en 1 keer in de 2 weken eens een springlesje als het me uitkomt.

Nou leer ik mezelf het meeste, dmv spiegels en foto`s kan ik de meeste fouten er zelf ook wel uitvissen. De lessen bij ons stellen namelijk geen moer voor en priveles kan niet van degene naar wens, ik mag geen instructie van buitenaf vragen. Tel daarbij op, geen trailer of e-rijbewijs dus geen mogelijkheid om zelf instructie op te zoeken...

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:28

ik rij 5 dagen per week mee met een manege les, en het ligt er aan bij welke instructeur of welke groep(beginners enz)
balkjes lopen, zonderzadel, zitoefeningen, stukjes theorie, gymnastiek. en dressuur, het meeste dan.
soms gaan we naar het park, of in de buitenbak.
de lessen zijn wel verschillend

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:29

wij doen zo veel verschinlende dingen in de les dat ik maar anders heb gepakt Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:36

Ik rijd alleen dressuur. Mijn instructrice moet het ook niet in haar hoofd halen om te gaan springen met me Haha!
Nee, ik krijg dan alleen dressuurles.

Mijn zus daarentegen springt ook met Magic en die heeft dan een aparte instructeur voor het springen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 12:44

de ene week dressuur en de andere week springen, vroeger op de maneg dede we ook springen en dressuur. Maar ook wel eens zonder zadel.

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:02

Ik zit in een dressuur les. daar rijden we de pony's en paarden helemaal los door balkjes te lopen en schouderbinnenwaarts te rijden daar worden ze heel los van.We zijn ook bezig met wijken traver en de verzamelde gangen.