Probleem: veulen te pakken krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Probleem: veulen te pakken krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 12:20

Ik ga iedere week bij Xara op bezoek en het gaat met de week moeilijk om haar te pakken te krijgen. Het ging van kleins af aan al moeilijk, ze vindt het gewoon eng en ze moet nog erg wennen. Als je haar eenmaal hebt is ze erg braaf. Ik geef haar dan wat voer, ik aai haar en krab de hoefjes uit. Meelopen lukt eigenlijk ook niet meer, ze wil geen stap verzetten.

Ik lok haar nu met voer, maar daar trapt ze al bijna niet meer in. Als je in de wei gaat staan/zitten, dan komt ze niet naar je toe uit nieuwsgierigheid.

Ik heb aan de eigenaresse van de opfok gevraagd of ze naar haar beentjes wil kijken, omdat ik een beginsel van mok had gezien, maar die kreeg haar dus ook niet te pakken.

Van het weekend ga ik er dus weer heen en ik ben bang dat ik haar niet meer te pakken krijg. Wie heeft er nog tips?



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 12:35

Maar als ze niet naar je toe komt, dan valt er ook weinig weg te jagen denk ik. Ik stuur je toch even een PB. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 13:08

Ze staat inmiddels in de opfok, dus niet meer bij haar moeder. Als ze alleen is dan is ze heel lief en aanhankelijk, maar met andere paarden erbij wil ze bij de "kudde" blijven. Ze staat nu nog maar met 1 veulen samen, die kan je wel pakken, maar Xara blijft net buiten bereik staan.
Volgende maand komt ze waarschijnlijk in een loopstal met paddock en dan komt ze wat meer in handen, ik neem aan dat ze het dan wat beter zal gaan accepteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, judithM en 111 bezoekers