Welke vitamines bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:41

Ik zou eerst een bloedonderzoek laten doen, en daarna misschien een wormenkuur. Neem er eentje waar ook Lintwormen door bestreden worden. Scheutje lijnzaadolie door het voer doet wonderen voor een glanzende vacht. Ik weet niet of hij bereden wordt, maar probeer het werk af te wisselen en geef hem vaker vrij. Desnoods een week. Ik weet niet of hij op het land staat en kan staan, maar het weer is nog zo mooi dat hij vaker naar buiten kan.
Ik zou niet meteen met een vitaminepreparaat beginnen, kans is dat je paard het niet nodig heeft, maar bijvoorbeeld Opkikker van de Paardendrogist kan geen kwaad.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:50

Goed voer doet wonderen. Niets extra's geven. Alleen als hij hele dagen op het land staat zou je bij kunnen voeren, hij haalt niet meer zoveel uit het gras. Om hem wat pittiger te krijgen kun je hem granen geven (Muesli heb je in verschillende soorten, met en zonder granen) Koop een zak haver en geef daar een half schepje van.
En een weekje vakantie is nooit verkeerd. Als mijn paard even wat minder is, krijgt ze ook vakantie. Hebben wij toch af en toe ook nodig?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:09

Heeft je paard gezelschap van andere paarden?
Zijn jullie van soort biks veranderd?
Is de samenstelling van de biks veranderd?
Ik ken de samenstelling van de biks niet zo goed, is dat een basisbrok of een sportbrok?
Misschien kun je van brok veranderen, maar probeer eerst die haver nou maar.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:37

Wat voor medicijnen heeft je paard eigenlijk gehad? Als hij aan de antibiotica is geweest kunnen de gisten en bacterien in zijn darmen gedood zijn, en die helpen ook bij het verteren van het voedsel. Je kunt helpen de darmflora weer op peil te brengen door Opkikker te geven. Daar zitten de gisten in die het paard nodig heeft.

Opkikker krijg je bij de paardendrogist.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:44

Kijk! Ik zou zeggen: begin eens met de Opkikker.
En navragen wat voor soort brok er op stal word gevoerd kan in ieder geval geen kwaad....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Leliesan en 95 bezoekers