hoeveel kost een engels volbloed van net 14 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:15

Maar als ze les krijgt en in het begin goede begeleiding dan moet het allemaal wel goed komen. Ik zou iig wel met jouw tante en de eigenaar afspreken dat hij terug kan als het niet gaat. De eigenaar zal het denk ik niet zo erg vinden, maar overleg ook goed met jouw tante. En vraag in dit geval een proeftijd van 2 maanden aan. (ps: ik bedoel het allemaal als tip, niet als: je MOET dit en dat.... Haha! )

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:11

Iedereen bedoeld het als (ongevraagd, maar goed bedoeld) advies, maar we zijn ooit allemaal puber geweest Knipoog

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 10:01

Mikey schreef:
Maar als ze les krijgt en in het begin goede begeleiding dan moet het allemaal wel goed komen. Ik zou iig wel met jouw tante en de eigenaar afspreken dat hij terug kan als het niet gaat. De eigenaar zal het denk ik niet zo erg vinden, maar overleg ook goed met jouw tante. En vraag in dit geval een proeftijd van 2 maanden aan. (ps: ik bedoel het allemaal als tip, niet als: je MOET dit en dat.... Haha! )


ik krijg in het begin goede begeleiding en de eigenaar gaat ons in het begin dus ook helpen en als het niet gaat neemt hijhem zeker terug want hij is helemaal gek op dat paard maar hij heeft niet meer genoeg tijd voor hem. En ik blijf lessen met hem want ik wil wedstrijden met hem rijden. En voor de zoveelste keer niet elk volbloed is hetzelfde, hij is echt rustig voor een volbloed!

Princess_Jarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:06

waarom loopt iedereen een paard af te raden wat ze niet eens kennen?! zo komty het echt op me neer als ik dit topic doorlees. ik zou zeggen dat meissie vraagd alleen naar de prijs die ze er voor zou moeten geven, niet of ze wel of niet een engels volbloed als eerste paardje kan hebben...zij rijd het paardje al maak ik op uit haar verhaal dus waarom zoui het niet kunnen, als hij te moeilijk zou zijn kon ze er toch niet op rijden! je heb btw ook rustige volbloeden, ik ken 2 engels volbloeden, 1tje is super rustig (heeft btw wel meegerent met die wedstrijden oliebol) kanje gewoon kleine kinderen op zetten, en de ander is er een die je gewoon moet mogen en dan ist goed met rijden en anders kanje er maar 2 sec opzitten. elk paard is verschillend he...niet alles in een hokje stoppen

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:13

misschien omdat ik mijn leven al veel paarden heb gezien, ik heb gejaagd en daar liepen veel Engels volbloeden rond en dat ik niemand aan zou raden een Engels volbloed te kopen?????
Maar als mijn mening niet gewenst is, zeg je het maar hoor.....dan zal ik het voortaan voor me houden!

Princess_Jarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:16

zoals ik al zei in mijn pb, elk paardje is anders...Knipoog

en om nog even terug te komen op de prijs, ik gok iets van €1500,- zoiets

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:13

ik kijk niet naar het paard, maar naar de indruk die ik van de toekomstige ruiter krijg, dan denk ik bij mezelf, zou dat haar op mijn volbloed durven zetten (die ook onwijs braaf is), nee..

Princess_Jarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:24

wat voor indruk hebben jullie dan van haar...Gaaaap

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:53

Net zo eens als die ik van jou cu2 krijg.. Knipoog

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 15:43

het aantal jaar dat je rijd hoeft toch niets te zeggen over hoe ik rij? Ik vind zelf dat ik die volbloed aan kan en de mensen die mij hebben zien rijden vinden dat ook, ik krijg hulp, les en alles wat je maar kan opnoemen dus het komt echt helemaal goed hoor! En cielitolindo als jij volbloedjes zo goed kent waarom kan je dan niet begrijpen dat dit een rustig volbloed paard is? En babyboo ik vroeg idd alleen maar de prijs

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:36

crossmonster"]
[quote="boygirl schreef:
uuuhm , je rijdt pas 5 jaar he? nou dan ben je geen beginner maar kwa eigen paarden hebben ook geen vergevorderde , ik zou het niet doen , ze zijn erg gevoelig engels volbloeden


mee eens !!!
een volbloed blijft altijd een hittepetit , en 5 jaar is nog niet onwijs veel, zeker niet als dat 5 jaar alleen in manege lessen is!
14 jaar is wel een mooie leeftijd
m dressuur zegt nog niets, ik ken zat mensen die elke week op concours gaan, en zo hun puntjes bij elkaar sprokkelen, maar goed rijden hoeven ze daar dus niet voor te kunnen.

en ervaren tante,sja allemaal leuk en aardig, maar JIJ wilt een paard voor jezelf en ik neem aan dat je lekker buiten wil kunnen rijden enzo.....niet echt vertrouwd voor een onervaren ruiter, op een volbloed....maar das mijn mening!
[/quote]


Ik ben nu 16, en ben met Jasmijn (ook een EV) begonnen toen ik 14 was. Ik reed daarvoor op een Shetlandpony Haha! !!!! Dus van een Shetlandpony naar een Engels Volbloed van 1.68 is een nog grotere stap!! EN het is allemaal super gegaan!! Dus als ik je een tip mag geven is dat je zelf een kalm typje moet zijn. Want 2 heethoofden bij elkaar werkt niet. Jij moet ALTIJD (!!!!!!) de rust bewaren!! Anders gaat het mis, dat zeker!! Maar zoalng je dat doet gaat het waarschijnlijk wel!! Nou, iig super veel succes en als je iets erover wilt vragen ofzo moet je me even PB-en!! Succes OK dan! !!!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:40

Smurf, je scheert alle volbloeden over 1 kam!!!! Waarom raad je niemand aan een volbloed te kopen? Wees blij dat er volbloeden zijn, ze veredelen de KWPN. Je doet net of het levensgevaarlijke monsters zijn!!!
Sorry hoor, dit moet me echt even van het hart. Volbloeden zijn tenminste eerlijk, dat kan ik van veel KWPN-ers niet zeggen. En zeg nou niet dat dat niet zo is, want ik ken voorbeelden te over!!!!
Laat iedereen zelf kopen wat ze willen, en dan komen ze er zelf wel achter!

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 21:44

ik vroeg toch echt alleen de prijs. En het paard komt er want het is gewoon een schat van een beest.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:11

Citaat:
Smurf, je scheert alle volbloeden over 1 kam!!!! Waarom raad je niemand aan een volbloed te kopen? Wees blij dat er volbloeden zijn, ze veredelen de KWPN. Je doet net of het levensgevaarlijke monsters zijn!!!


kwam er vanmiddag toevallig nog eentje tegen, heel edel beestje, in volle galop over een viaduct over de A27 met een krijsende tiener erop......

Maar ieder z'n feestje hoor, als ik er maar nooit meer op hoef te rijden Haha!

Als ik zo de vraagprijzen zie voor paarden, dan zijn die in mijn ogen schrikbarend hoog, maar ik zit al jaren in handel van koudbloeden en die zijn toch een stuk minder prijzig, maar ja niet hoog in het bloed, geen vuurwerk geen spetterende prestaties

Maar veel plezier met je Engels Volbloed hoor!

Lorraine88

Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 09:31

ik heb zelf ook een engelse volbloed gehad .. En het was een schat van een paard .. Het was een eerlijk dier en had nooit bij mij gesteigerd of gebokt .. kortom hij was/is een super paard ! .. sommige mensen moeten volbloeden niet over 1 kam scheren!.. want elk paard is anders ..
Veel plezier met je paardje hoor Lachen

xx Lorraine

rooz

Berichten: 685
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 09:38

dank je wel Haha!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:24

Pascha schreef:
Als het paard al M dressuur gelopen heeft, zal het wel niet 'zo'n rennerig typje zijn. Kan best een goed eerste paard zijn hoor! Is ook al 14 jaar, vergeet dat niet!


een engelse volboed van uit de koers mag nog 20 zijn en kan nog half gek zijn! Ik ben nu ook bezig met een volbloed merrie die uit de koers komt dressuur aan het leren en ze zijn echt niet geschikt als eerste paarden! het zijn en blijven bloedpaarden.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:29

rooz schreef:
het aantal jaar dat je rijd hoeft toch niets te zeggen over hoe ik rij? Ik vind zelf dat ik die volbloed aan kan en de mensen die mij hebben zien rijden vinden dat ook, ik krijg hulp, les en alles wat je maar kan opnoemen dus het komt echt helemaal goed hoor! En cielitolindo als jij volbloedjes zo goed kent waarom kan je dan niet begrijpen dat dit een rustig volbloed paard is? En babyboo ik vroeg idd alleen maar de prijs


als ik alle dingen bij elkaar lees dan denk ik toch dat het zal lukken... is gewoon te zien hoeveel ervaring je hebt en vergeet niet... blijf in alle omstandigheden kalm! als er een oefening niet lukt bij een volbloed jagen ze zich heelemaal op omdat ze echt pietjes precies zijn Lachen . Maar als je talent hebt met rijden lukt het zeker! ken mensen die 15 jaar rijden die ik niet op een volbloed zou zetten en ik rijd zelf 3 jaar en al een jaar op een volbloed uit de koers. is te zien wat voor paarden je ervoor gereden hebt. als je eigenaarspaarden gereden hebt of toertjes gehobbeld op manegepaarden...