Wat zouden jullie allemaal meegeven als je paard 4 weken weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 18:20

Ten eerste wil ik wel haar gewone voer meegeven, ze heeft dit nog maar ongeveer 3 weken en om haar nu weer over te zetten lijkt me niet goed toe.

Eigenlijk wilde ik alleen een zweetdeken meegeven, en haar longeersingel ed omdat een "gewone longeersingel" toch veel te groot is...

Waar moet ik aan denken? En wat zouden jullie meegeven? Verward

Groetjes Sonja

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:28

waar gaat ie heen? nou het voer en een hoevenkrabber en een dekentje enn een hoofdstel denk ik maar wees wat duidelijker

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:31

Dat vroeg ik me dus ook al af Verward , Ga je d´r laten inrijden, gaat ze naar een kliniek Verward enz. enz.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 18:40

Sorry voor de onduidelijkheid...

Mika gaat weg om betuigd te worden, ze wordt dus beleerd, maar omdat ze zo lekker mini is geef ik dus sowieso de longeersingel al mee, omdat er geen ander is die past (die man werkt meer met grote paarden), hoofdstel, dekentje, eh... Verward
Tuig heb ik bij hem besteld, hij zorgt dat het helemaal op maat wordt gemaakt...
Moet ze eigen borstels mee? Eh...ik weet het echt niet, wat zouden jullie doen?

Groetjes Sonja

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 18:43

Misschien dat je beter eens belt naar die meneer om te vragen wat je nu eigenlijk allemaal moet meenenen. Het kan ook zijn dat ze moet ingeënt zijn enzo, dus je belt best toch nog eens denk ik. *LOL*

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 18:47

Ze heeft net haar entingen weer gehad, dus dat is gelukkig allemaal voor elkaar, de papieren om haar mee over de grens te nemen zijn ook voor elkaar, dus wat dat soort dingen betreft hoef ik me gelukkig niet druk te maken.... Haha!
Het klinkt ook mega ver weg als ik zeg dat ze naar Duitsland gaat, maar ik schat dat het ongeveer 30 minuten is met de auto (zonder trailer)....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 19:36

Ik zou altijd mijn eigen poetsspullen meegeven, wie weet wat voor paarden daar staan (hoewel het wel goed klinkt maar je weet maar nooit), ehm..
Polly heb ik met het uit logeren gaan haar eigen voerbak meegegeven (tenzij die vastzit in de stal wordt moeilijk) maar ja Polly is gewoon een lastig geval.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 22:18

poetsspullen enzo heb ik wel aangedacht, maar eigenlijk vind ik die man helemaal geen type om Mika uitgebreid te gaan staan poetsen... Verward
En ik weet dat hij bijna alles alleen doet, behalve het uiteindelijke aanspannen, dan heeft ie hulp, maar voor de rest verzorgt en doet ie alles alleen...

Wat voerbak betreft......Maakt Mika helemaal niets uit, zolang ze maar "vreten" krijgt.... Haha! Haha!

Waarschijnlijk maak ik me overal ook weer veel drukker om dan eigenlijk nodig is, maar ja, je wilt het toch allemaal graag goed doen.... Frusty

Groetjes Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 02:48

Haar halster en hoofdstelletje en haar singeltje. Uiteraard haar dekentjes en een of twee borstels, als je daar komt kun je altijd vragen hoe ze dat zelf doen. Als ze ze niet nodig hebben dan neem je ze weer mee. Als ze peesbeschermertjes draagt zou ik die ook meegeven. Hooinetje eventueel en haar eigen voer inderdaad. Zet bijvoorbeeld met een merkstift op de voerschep hoeveel ze bij elke beurt krijgt, dan kan dat niet fout gaan. Als ze normaal hooi krijgt, moet ze dat nu ook krijgen en nie opeens kuilgras ofzo.
Kijk gewoon eens wat je zelf allemaal gebruikt voor je paard en bedenk dan wat ze daar van haar nodig hebben.