stal bouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

stal bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 15:55

we gaan binnenkort verhuizen naar een huis met genoeg grond voor mn paardje, maar er moet ook nog een stal komen natuurlijk. nou vroegen we ons af, hoe bouw je een stal? kan je dat zelf doen of kan je beter een kant en klare kopen die je alleen nog maar in elkaar hoeft te zetten? zijn er ook boeken ofzo over geschreven?
er moeten trouwens 2paarden in kunnen, wel in aparte boxen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:24

je kan zo'n tuinhuisje ombouwen tot stal die kan je makkelijk zelf in elkaar zetten. maar zelf zou ik toch echt liever voor een echte stal gaan. je gaat snel de mist in met tuinhuisjes. te laag vergunningen enzo. dus eerst even bij de gemeente navragen enzo.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:14

is er echt niemand die iets weet???

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:18

je kunt stallen als module kopen. Dat werkt op zich het meest handige. Overigens, ik dacht dat je dan wel een bouwvergunning moest hebben.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:31

een bouwvergunning kunnen we rustig aanvragen, hij hoeft er toch niet gelijk in... zijn die stallen een beetje stevig en goed geisoleerd?? het is toch wel lekker als de warmte s winters iig een klein beetje binnen blijft, en zomers buiten dan...
en in welke maten zijn die te koop? ik bedoel, hoeveel paarden kunnen erin, zit er een zadelkamer bij... dat soort dingen...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:11

ze zijn er in alle vormen en maten, ik zou als ik jou was even zoeken via google naar kant en klare stallen.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:13

okee ga ik doen van de week...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:32

IK heb het voordeel gehad van een handige doe het zelf vader. Haha! Mijn huidige stallen zijn helemaal door hem zelf gebouwd met wat hulp af en toe van familie. Maar het uittekenen van de stallen heeft hij ook helemaal zelf gedaan. Alleen willen we ze nu opnieuw veranderen zodat ik het stro thuis kan stapelen en niet meer bij de buren of zoals nu onder zeilen moet steken. Dit laten we nu wel doen door een aannemer. Nu alleen hopen dat we de bouwvergunning daadwerkelijk krijgen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:22

ik kan je wel vertellen hoe mijn stallen in elkaar zitten Tong uitsteken
weet niet of je er wat aan heb
maar als je intresse heb wil ik een bouw tekening voor je maken

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:22

Zelfs die kant en klare stallen zijn in alle maten te krijgen. Ik had een "garage" van 70m2 die nu stal is, 3 stallen 1=4.50x3 2=3.30x3 3=3x3 (kwam het beste uit ivm deuren uit de muren slijpen, en natuurlijk die grote stal voor mijn veulentje van 1.78cm) Mijn stallen zijn van kunststof planken ipv hout in 1 woord IDEAAL kunnen er niet aan knagen, kan nooit scherpe randjes hebben, makkelijk schoon te houden.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:23

hahaha ik ben overtuigd dat je het beste een kant en klare stal kunt gebruiken!
alhoewel harry zelf stalletjes van hout heeft getimmerd en ze functioneren al 5 jaar goed Tong uitsteken Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:27

Waar ga je heen verhuizen?? Blijft je in zoetermeer?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 20:54

hoi,

De eerste stallen die wij hebben gehad hadden we zelf gebouwd (hout), nu wonen we ergens anders en stonden de stallen van de vorige bewoners er nog, deze waren pas 3 jaar oud en zagen er goed uit, van die kant en klare stallen, dus dat is wel handig,
kennissen van ons hebben stallen van oude bouwketen, erg stevig en weing tot geen onderhoud en de paarden kunnen er niks aan slopen, likje verf om hammerite erover en klaar, kun je evt ook nog een afdak aan de voorkant aan vast maken.

suc6 gr. cissie

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 18:54

@ wenny: vertel maar!!! en als je een tekening zou willen maken... graag!! als je nog iets moet weten over maten enzo vraag je het maar!

@mist: dat kunststof klinkt idd goed!! heerlijk, geen splinters meer

@aramat: nee we blijven niet in zoetermeer, we gaan naar Woensdrecht verhuizen, dat ligt net boven de belgische grens. waar staat jou paardje?? hij is mooi!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:02

Hou vooral rekening met voeropslag, met je spullen enz. Omgebouwde containers zijn als laatste redmiddel ook niet verkeerd. Het enige probleem met de containers vind ik persoonlijk dat ze niet diep genoeg zijn. Afhankelijk van de maat van je paard zou ik daar niet zo snel voor kiezen. Ze worden in de zomer erg snel heet en in de winter vormt zich condens.

Ik zou even navragen wat jullie allemaal mogen, daar op die nieuwe stek...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 19:12

Kuikzz schreef:
@aramat: nee we blijven niet in zoetermeer, we gaan naar Woensdrecht verhuizen, dat ligt net boven de belgische grens. waar staat jou paardje?? hij is mooi!!


Dankje *LOL* Hij staat aan t eind van de voorweg bij een boer..
Waar staat die van jou nu?

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 20:01

Aramat schreef:
Dankje *LOL* Hij staat aan t eind van de voorweg bij een boer..
Waar staat die van jou nu?


In rokkeveen bij een boer, naast het plantencentrum.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:59

Wij (moeder en ik Schijnheilig ) zij ook aan het zoeken en deze 2 kwamen bij ons wel goed over...
stal 1
stal 2

veel succes

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 00:13

als je iets wil zonder vergunning, dan zou je een container kunnen overwegen. zijn vaak niet mooi om te zien (ligt ook aan je eigen onderhoud natuurlijk), maar je hetb er dus geen vergunning voor nodig.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 15:45

Kuikzz schreef:
@ wenny: vertel maar!!! en als je een tekening zou willen maken... graag!! als je nog iets moet weten over maten enzo vraag je het maar!

@mist: dat kunststof klinkt idd goed!! heerlijk, geen splinters meer

@aramat: nee we blijven niet in zoetermeer, we gaan naar Woensdrecht verhuizen, dat ligt net boven de belgische grens. waar staat jou paardje?? hij is mooi!!


Dan kom je dus vlak bij mij te wonen! Ik heb de stallen gekocht bij http://www.henkvanbedaf.nl/ op de website staan ook precies prijzen en afmetingen, kijk maar eens

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:37

had ik ook al gepost Knipoog