Routes duinen Egmond/Bakkum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Routes duinen Egmond/Bakkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 21:28

Hoi,

Ik ga zondag a.s. weer eens de duinen in (vertrek vanaf Johanna's hoeve..) maar eigenlijk rij ik elke keer op goed geluk Haha! .
De vorige keer wilde ik een routekaart kopen bij het restaurant, maar ja, die hadden ze niet meer (net zoals de duinkaarten..... ).

Mijn vraagje: Wie kent de duinen als zijn broekzak en kan mij aan tips helpen om een leuke route (en vooral ook veilige route) te rijden vanaf de Johanna's hoeve?

(Ik probeer ook weer opnieuw aan die routekaart te komen Knipoog maar ja......)

Laat wat van je horen. Groetjes

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:36

Volgens mij verkopen ze bij "Herbergh de Boerewagen" in Egmond-Binnen ook duinkaarten en routekaarten misschien is het handig om die even te bellen. En anders kan je ook nog Hippische Rijschool "De Passage" in Egmond-Binnen proberen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:44

Bij bezoekerscentrum De Hoep (tegenover het Johannes Hof) kun je een fiets-/wandelkaart kopen waar ook de ruiterpaden op aangegeven zijn.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:50

ik ken het wel als m'n broekzak Haha! maar het is wel moeilijk om zo over internet uit te leggen (er zijn erg veel vage zijpaadjes die nergens heen gaan daar), misschien is een kaart toch handiger.... bij een aantal benzinestations hebben ze ook die kaarten

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 21:51

Bedankt, ik zal in ieder geval De Hoep proberen als de Johanna's hoeve ze niet meer heeft Knipoog

Maar andere tips zijn ook nog altijd welkom hoor *LOL*


Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:05

ik zou verdwalen daar in me eentje

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:42

ik wil het je wel uitleggen rondje van ongeveer 2 uur. je gaat bij johanna'shof richting het kaarten automaat achteraan op het parleerterrein naast de geiten daar houd je links aan tot ja na een kwartier ongeveer de weg over moet steken, daar kan je alleen rechtdoor dus dat is makkelijk, dan kom je na een eindje een vijver tegen aan je rechterhand en op een gegeven moment een afslag naar rechts, daar dus gewoon recht door blijven rijden en daarna steeds rechtsaanhouden Je zal dan niet zo veel afslagen meer tegen komen. na ongeveer een uur (ligt aan je tempo natuurlijk ) zal je een 3 splitsing tegen komen daar ook rechts aan houden, daarna (5minuten later) zal je weer je 3 splitsing tegen komen dan ook rechts aanhouden. Dan zal je er (5minuten later ) nog 1 tegen komen daar ga je rechtdoor dan kom je rechts langs een groot veld je hou daarna links aan en dan kom je weer voor bij johanna's hof uit.

Hiermee moet je een heel eind komen hoop ik
en anders wil ik zaterdag wel mee rij ik er wel heen moet ik ff kijken of ik nog weg ga (zou misschien naar horse event gaan maar heb geen zin) pb me maar dan

groeten chantal

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 17:02

Hoi Chantal,

Bedankt voor je routebeschrijving... .het duizelt me nog Knipoog
Ik ga zondag rijden hoor dus dan kan je gewoon naar Horse Event.
Als je zondagochtend zin hebt.... ik ben er denk ik rond een uur of 11 (afhankelijk hoe vlot ik weg kom van stal Verward ).

Ik probeer het in ieder geval m.b.v. een kaart (als er 1 te krijgen is.).

Maar routes blijven welkom....

Groetjes

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:15

Ik ben daar een paar jaar geleden op vakantie geweest en nam gewoon een fiets-wandel kaart mee, die kan je ook wel bij de vvv kopen. Dan keek ik van te voren hoe ik wou gaan rijden en probeerde te onthouden hoe ik moest rijden, bv eerste kruising rechts, tweede links, etc. Als je richting Heemskerk gaat (dus niet de weg oversteken) dan kan je daar een erg leuk rondje rijden, langs het zweefvliegveld kan je bv. leuk galoperen. Als je wel de weg oversteekt heb je ook een leuk rondje maar wat korter en minder galopmogelijkheden.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:01

Citaat:
Hoi Chantal,

Bedankt voor je routebeschrijving... .het duizelt me nog
Ik ga zondag rijden hoor dus dan kan je gewoon naar Horse Event.
Als je zondagochtend zin hebt.... ik ben er denk ik rond een uur of 11 (afhankelijk hoe vlot ik weg kom van stal ).

Ik probeer het in ieder geval m.b.v. een kaart (als er 1 te krijgen is.).

Maar routes blijven welkom....

Groetjes


Hoi ik heb toch geen zin om naar horse event te gaan (ben vorig jaar ook geweest en zooo bijzonder was het eigelijk niet)
Een ander routes weet ik ook nog wel of over het strand alleen het is nog geen 1 oktober Haha!
Ik zal even kijken of ik mee ga denk het wel maar dan stuur ik je voor vrijdagavond 9uur een pbtje oke (Als ik meega)

groeten chantal
Laatst bijgewerkt door araber op 17-09-03 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:04

Citaat:
. Als je wel de weg oversteekt heb je ook een leuk rondje maar wat korter en minder galopmogelijkheden


klopt en nu het ruiterpas is verandert is er een groter rondje alleen is een mooi recht stul galoperen niet mogelijk jammer genoeg, ik weet achter jahanna's hof de weg wel maar ben er nog nooit geweest. Daar heb je een rondje van 3 kwartier en 5 kwartier, maar goed ik doe er nog ruim een uur over om naar johanna's hof te rijden Haha! maar dat doe ik altijd