zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 14:58

Ik heb het gevoel dat eht zadel van mijn paard niet zo goed past. Ik zou het er liefst een zadelmaker bijhalen, maar ik weet niet echt hoe zo iets tewerk gaat.
Ik neem aan dat de zadelmaker het paard zelf en het zadel wilt zien, vooralleer hij er aan prutst. Komt een zadelmaker ook aan huis, of moet je naar hem gaan, of hangt dat er een beetje vanaf?
Wat kost dat zo ongeveer? Verward Verward Verward
Gebeurt het dat een zadelmaker een kwaliteitszadel afkeur, m.a.w., kan het dat een zadel gewoon totaal niet past en dat je het mag afschrijven? Verward Of valt er meestal wel een mouw aan te passen.

Femke

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 15:06

Toen ik een zadel kocht heb ik dat gedaan bij een zadelmaker. Hij kwam bij ons op stal en nam verschillende zadels mee. Ik mocht die passen en hij keek of ze goed lagen en wat er eventueel nog aan veranderd moest worden.

Mijn andere zadel heb ik tweedehands gekocht maar ook toen kwam ie kijken of het goed lag. Daar zaten geen kosten aan verbonden.

Onze zadelmaker geeft trouwens een goede service. Als er iets aan gedaan moet worden dan doet ie dat meteen en de kosten zijn altijd maar heel weinig vaak doet ie het zelfs voor niets.

Over een tijdje mag ie weer komen kijken of de zadels nog goed liggen op Barley.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 14:52

Jaj, mijn berichtje vliegt de pagina af Haha! .
Wow, Heiek, dan heb jij wel een leuke zadelmaker. Ik ga binnenkort naar een toe. Alleen een beetje een nadeel: hij sprrekt alleen Frans Frusty . Ik kan wel Frans, maar ik struikel toch alleen maar over mijn woorden. Verward Ik weet toch al dat "een zadel", "une selle' is en dat "Rocky" in het Frans "Ro'cky" wordt uitgesproken Clown .
Femke

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 14:13

Hai visje
Dat een zadel helemaal niet goed past, komt heeeeeeeeeeeeel veel voor.
Meestal geeft dit rugproblemen, of het paard gaat anders reageren.
Als voorbeeld hoe vaak het niet passen van een zadel voorkomt het volgende.
Hier op de manege, komt 2 keer per jaar een vrouw uit Amerika, die wereldwijd clinics geeft in Centered Riding, zij heeft ook heeeeel veel verstand van gedrag van paarden, maar ook van alles wat er verder bij komt kijken, zoals zadels.
Ons zadel is op maat gemaakt, en van de 30 paarden die ze tot nu toe heeft bekeken, zijn wij de enigen, met een echt goed passend zadel, dus ook de Kiefers en andere zadels, zijn nooit perfekt, deze zadels benaderen misschien de ideale pasvorm, maar zijn nooit perfekt.
Trouwens 2 zadels van de Firma Hulsebos, waren ook om te janken, ondanks dat ze gloednieuw en ` op maat` gemaakt waren, o.a. een s-bocht in de zadelboom.
Hulsebos gebeld, maar had geen tijd ( pffffffffff ).
Later even gebeld, of ik een zadel bij hem kon kopen, en of hij langs kon komen, zei hij, kan er met een uurtje zijn.( Geen tijd??????)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 14:23

Blij om nog eens een verhaal te lezen waaruit blijkt dat Hulsebosch inderdaad een oplichter is.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 17:37

Na al het gezeul met zadels... ik ga met mijn paard naar daar gaan. Want eer ik het juiste zadel heb...
Wel heel wat gedoe, maar dat heb ik er dan maar even voor over... Scheve mond\