Trailervraag - Ik snap er niks meer van.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Trailervraag - Ik snap er niks meer van.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 15:08

Sinds kort heb ik een Suzuki Vitara - bouwjaar 1997.
Hij is bijna klaar, want hij had voorschade.
Hij mag op papier 1450 kg trekken en op de trekhaak staat 1500 Verward
Onze 2 paards trailer weegt 860 kg.
Nu heb ik begrepen dat ik 1450 - 860 moet doen, de 590 die overblijft mag in de trailer.
Mijn NRPS pony Neronelja zou ik dus moeten kunnen vervoeren.
Nu was ik ik gisteren bij de Suzuki dealer om de laatste onderdelen op te halen, toen zei die man dat er volgens de regels helemaal geen 2 paards trailer achter mag.
Ik snap er helemaal niks meer van
Wie weet hoe het zit???

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:23

Hoi,

Volgens mij Verward zit het zo: Als je je E-rijbewijs hebt dan geldt dat sommetje wat je voorrekent. Je paard mag dan niet meer wegen dan die 590 kilo. Dan ben je niet in overtreding en je auto is op papier in staat om dat gewicht te trekken.

Heb je je E-rijbewijs niet, dan gaat die vlieger niet op...... Pling

Het blijft allemaal maar wazig en onduidelijk *LOL*
Misschien kun je het anders navragen bij de RWD (?).

Groetjes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:30

We hebben het er al uitgebreid over gehad en geloof nou maar dat ik gelijk heb Haha!
Je mag die 2 paardstrailer wel trekken, maar je mag 'm niet met 2 paarden beladen, je sommetje klopt echt. En weet die man wel dat jij je E rijbewijs hebt? Dat is wel heel belangrijk in dit geval namelijk!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:57

Tjone jonge, er is nog zoveel onduidelijkheid in het land van trekvermogens....... De meest vreemde spookverhalen dwalen rond. Zoals Ikaw en Margreet al hebben genoemd mag jij de combinatie trekken mits die niet zwaarder totaal is dan 1450 in geval van een E-rijbewijs.

Nog wel een kleine toevoegende tip: Trailer wegen in werkelijkheid anders dan op de papieren staat vermeld, en helaas zijn ze vaak veel zwaarder. Als je gecontroleerd wordt en je hebt E gaat het om het werkelijke gewicht, dus gaat de combi op de weegbrug. En dan is het wel slikken als het toch niet klopt (papier versus werkelijke gewicht). En je pony nawegen kan ook geen kwaad, kan ook erg tegenvallen (of misschien meevallen....). Hou ook rekening met tuigage die je erop doet of andere zaken in de trailer worden vervoerd naast je pony.

Ik heb trouwens ook een Vitara, een Grand versie, en ben erg blij met mijn auto. Veel plezier met je Vitara.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:04

Zelfs die tip hadden we al via PB besproken met elkaar Eleonoor Haha!

Meten = weten en dan lekker op pad met je spul! Zo fijn om onafhankelijk te zijn!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 17:18

Margreet schreef:
We hebben het er al uitgebreid over gehad en geloof nou maar dat ik gelijk heb Haha!
Je mag die 2 paardstrailer wel trekken, maar je mag 'm niet met 2 paarden beladen, je sommetje klopt echt. En weet die man wel dat jij je E rijbewijs hebt? Dat is wel heel belangrijk in dit geval namelijk!


Ja, Ik heb die man ook verteld dat ik mijn E-rijbewijs heb *LOL*