Het inrijden van een shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Het inrijden van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 11:17

Hoe hebben jullie je shetlander beleerd?
Als je volwassen bent dan valt het niet mee om een shetlander te beleren.
Mijn schoonzus heeft een shetlander en die is nu zadelmak maar die moet eigenlijk een beetje doorgereden worden......nou is ze daar zelf veels te groot voor.......maar hoe gaat dat normaal gesproken in de praktijk........ik bedoel, ze kan natuurlijk een advertentie op marktplaats zetten om kleine meisjes te vinden die dat eventueel zouden kunnen doen........maar hoe zit dat met de verzekering (stel dat ze er hard afvallen en er wat aan over houden............) of is dit te ver gezocht en moet ze gewoon een advertentie plaatsen???
Hoe hebben de grotere shetlandereigenaren dat gedaan?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:59

Ik heb een advertentie gezet op bokt, en hem inlaten rijden door een meisje van 15 die 45 kilo woog.
Prima gegaan.
Hoe het precies zit met verzekering weet ik niet maar heb van te voren gezegd dat het haar eigen risico was.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:52

Ik heb zelf 2 shetlanders van Max in gereden. Ik verzorgde ze en ben ze gaan rijden. Dennis heb ik uiteindelijk gekocht en rijd ik nog steeds.
Ik ben zelf 18 en licht genoeg dus dat is eigenlijk wel ideaal.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:29

Ik heb een shetlander ingereden toen ik een jaar of 12/13 was. Ging prima hoor!! Opzich wel erg jong, maarja

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:02

YvonneAa schreef:
Ik heb een shetlander ingereden toen ik een jaar of 12/13 was. Ging prima hoor!! Opzich wel erg jong, maarja


Jong? Ik zat toen ik 10 was op een groene shet (en welsh, enz). Zou gewoon op de ponyclub of manege in de buurt kijken, verzekering? Daar deden wij niet aan, gewoon zelf er altijd bij blijven.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:05

haike"]
[quote="YvonneAa schreef:
Ik heb een shetlander ingereden toen ik een jaar of 12/13 was. Ging prima hoor!! Opzich wel erg jong, maarja


Jong? Ik zat toen ik 10 was op een groene shet (en welsh, enz). Zou gewoon op de ponyclub of manege in de buurt kijken, verzekering? Daar deden wij niet aan, gewoon zelf er altijd bij blijven.
[/quote]


Ja, ik vind 12 best jong om een ponytje in te rijden eerlijk gezegt. Misschien was jij zo'n pennymeisje die dat meteen op der 10e jaar kon, maar ik in ieder geval niet Knipoog Bloos


** grapje hoor Schijnheilig Lachen **

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:59

YvonneAa"]
[quote="haike"][quote="YvonneAa schreef:
Misschien was jij zo'n pennymeisje die dat meteen op der 10e jaar kon, maar ik in ieder geval niet Knipoog Bloos


** grapje hoor Schijnheilig Lachen **


Ik ben GEEN pennymeisje, nooit geweest ook niet. Maar met goede begeleiding van commandant en een ouder meisje (zijn dochter) ging het gewoon heel goed. Had gewoon altijd als ik ging rijden les en dat andere meisje reed erg goed, op 12 jarige leeftijd een D-pony ingereden en die naar de Z gereden (in 3 jaar, niks overhaast).

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:11

Toen ik 12 was heb ik een paar shetlanders ingereden. Ging heel makkelijk, je stapt erop en rijdt ermee weg. Haha!
Op foxy heb ik ook wel een paar keer gezeten maar die loopt alleen als je een flinke bak bix voor hem uit houdt. Lips are sealed