A-sociaal paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 11:22

Lijkt iones wel. Hij wil paarden die tijdens het rijden passeren altijd aanvallen met zijn tanden. Vroeger probeerde hij dat ook met zijn hoeven. Maar ik rij hem nu zo, dat hij zijn aandacht bij mij moet houden, op het moment dat hij begint te donderen naar andere paarden, prik ik hem eens goed met mijn benen zo van "HALLO HIER opletten!". Het is dus al een stuk minder erg geworden omdat ik door de jaren heen handiger ben geworden. Ik wet nu dus ook dat het een tekortkoming is in het rijden van de ruiter. Het is ook een tekort koming in het karakter van een paard, maar daar verander je echt niets aan! Iones staat nu ergens achteraan in een stal, waar nauwelijks mensen en paarden zijn box passeren. Want ook dan wil hij aanvallen en hangt hij in de tralies.
Ik vermoed dat hij ook OC gekregen heeft door dat slaan tegen de muur achter zich. vanwege zijn woede tegen andere mensen en paarden. Nu doet hij dat niet meer. Weet je waarom? Hij sloeg na de operatie ook tegen de wand, en dat zal zeer hebben gedaan....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Desiree op 2001-09-28 11:23 ]</font>


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 20:54

geloof me, ik heb echt geprobeerd het iones af te leren door als hij uitviel naar een paard meteen naar hem uit te vallen. Klap met mijn hand op zijn kop (als hij wilde bijten) of een flinke schop of slaan met de zweep. Maar het hielp verder geen zier. en als ik er niet bij ben, kan ik hem niet corrigeren en dan doet hij het ook.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 113 bezoekers