dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 16:49

oke dit is misschien een wat rare vraag en zit er dik in dat jullie hier ook geen oplossing oop weten, maar vraag t toch..

Ik kan namelijk heel geodkoop een dravertje opnemen die sinds een paar dagen bij ons op stal staat. En in die paar dagen ben ik heeeelemaal verliefd geworden op m... HEt is zoo'n lief beestj, heel gezellig en dol op mensen, echt prcies het paard dat bij mij past!
MAAR, er is dus een hele grote maar, ik weet niet goed hoe ik t zou moeten betalen... Ik heb een paardrijdend zusje, maar ze is bijna 13.. Geen probleem om dat paard te rijden, met wat hulp van mij komt dat wle goed.. Maar ik dacht dat zij dan mssn ook wel mee zou kunnen betalen en dat paard dan dus van ons beide wordt. Probleem: ze werkt niet. Dan zou ze dus een krantenwjk of iets dergelijks moeten nemen..

Daarbij wil ik volgend jaar fysiotherapie doen en dus een volledige hbo studie.. Heb ik dan nog wel tijd? En red ik het wel met geld etc?

Dit jaar wil ik mssn gaan werken omdat deze studie niet bevalt. Zou dus geld kunnen sparen en voorlopig een tijdje vooruit kunnen...

Maar goed, dillemma dus en weet niet goed wat ik hiermee moet..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:55

Ik neem aan dat je zusje ook ouders heeft Tong uitsteken
Kunnen die niet meebetalen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:07

Haha! dat ik ook al aan! Je kan anders vast wel lenen als ze niet mee willen betalen. Of je neemt een verzorgster die meebetaalt??

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 17:31

haha ja mijn zusje heeft ook nog ouders jah! Maar een jaar geleden ong ben ik mijn vz paard kwijtgeraakt en doordat ik hier echt kapot van ben egweest, stemden mijn ouders in dat ik m zou kopen., Uiteindelijk verkocht de man hem niet, maar t ging er om dat ik dat wel allemaal zelf zou moeten betalen. ze wilden op dat moment wel een kleine bijdrage leveren, maar meer kunnen ze ook niet. zeker niet omdat ik dus ga studeren.
Maar een bijrijder zou eventueel kunnen.. maar is dat reeel? 2 eigenaressen + een bijrijder? NJa komt nog een probleem bij, want ik wil niet stoppen met t paard wat ik nu rijd, al denk ik dat t qua tijd niet echt een probleem zal zijn..

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:14

Ik zou er niet aan beginnen ,er zijn zo veel terugkerende kosten waar je niet bij stilstaat als je een paard koopt.Als je geluk hebt blijft het paard gezond,anders ben je een vermogen kwijt aan dierenartskosten.
En met drie mensen op een paard rijden lijkt me ook niet alles
Stel je voor dat je je in de schulden moet steken om een paard te kunnen onderhouden
Kan jezelf geen bijrijder worden?
Denk goed na voordat je ergens aan begint

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 20:36

daar gaat t me niet om, ik HEB al een vz paard waar ik alles mee kan doen. Heb ik ook al eerder genoemd hier en ik ben me heel goe dbewust van de kosten c.q. risico's. Maar ik ga ook de paarden in (wil dierfysio worden, met orun en curcus spierproblemen) en voor orun heb ik wel een paardje nodig. Nu kan ik op zich wel een paard lenen, maar een eigen paard is natuurlijk wel altijd beter!
En komt bij dat ie nog wel jong is en ik sowieso een paard wil strax.. En ook gaat t me niet zozeer om t hebben van een paard, met mijn vz paard ben ik ook al zeeeer tevreden, maar t gaat me om DIT paard.. Hij heeft zo'n topkarakter en dat is zo precies het karakter dat ik graag bij een paard zie, waar ik wat mee kan. (in de zin van vrijehidsdressuur, omgang, etc)
PLus dat ik dus al actief bezig ben met paarden.. Het is dus wel een logische stap.. nu het geld nog

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:41

tja het kan wel hoor qua kosten, ik doe een HBO studie, woon opmezelf, en betaal mijn studie, huur en paard zelf Lachen handig met je geld omgaan en werken Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 22:27

huh??? hoe doe je dat nouw er in godsnaam?? WOW! Moet zeggen dat ik dat echt heel knap van je vind! Maar ik denk dat als ik t echt wil het met een bijrijder in theorie zou moeten kunnen.. Nu de praktijk nog..