Oren, ik mag er niet eens naar kijken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:07

Image heeft hetzelfde probleem, denk dat je de komende tijd die schaar nog maar ff achterwege moet laten en hem vertrouwd maken met het feit dat jij aan z'n oren zit. Z'n hoofd aaien en dan steeds een stukje dichterbij z'n oren, heel voorzichtig zijn oren aaien en als ie z'n hoofd wegtrekt, doen alsof er nix aan de hand is, geruststellen met je stem en een aai en dan weer proberen. Niet te vaak, gewoon een paar x per week ff oefenen en steeds een stukje verder gaan, tot ie het heel normaal vind dat je aan z'n oren zit, en ze alle kanten op beweegt. Knippen is een heel ander verhaal, je kan wel vlak bij z'n oor knipbewegingen maken om hem te laten wennen aan het geluid, maar dan zit je met kans op schrikreacties enzo. Maar misschien lukt het al als je aan z'n oren mag zitten! Bij Image moet echt de praam erop, anders lukt het niet, als laatste redmiddel... Suc6!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:10

mango schreef:
Hi Tamara
dat is een goed idee dan wacht ik idd even met de schaar
en probeer ik steeds dichter bij te komen met kroelen en aaien
ja super daar had ik nog niet aangedacht stom he!!


Is helemaal niet zo stom hoor, stel soms ook vragen waarvan ik het antwoord ook zelf had kunnen bedenken als ik ff na had gedacht! Haha! En vragen is beter dan doormodderen en het steeds erger maken denk ik altijd maar!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:15

lunatje schreef:
Ik heb een verzorgpony gehad, daar mocht je ook niet bij de oren komen, alleen was bij dat paardje het probleem dat ze vroeger altijd bovenop haar hoofd geslagen werd...


Da's idd een stuk lastiger, maar is toch ook een kwestie van vertrouwen (hele lange weg), ze moet leren dat er nix engs gebeurd als jij richting haar oren gaat met je handen. Maar is echt heeeel moeilijk voordat ze je zo ver vertrouwt...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 104 bezoekers