Balkjes stappen/draven hoe oud??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Balkjes stappen/draven hoe oud??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 15:47

Wij zijn nubezig om mijn paardje in te rijden wat allemaal erg goed gaat.Maar een beetje afwisseling voor dat beessie is altijd mooi mee genomen.Maar naar buiten doen we nog niet(gaan we binnenkort proberen)Dus zat ik te denken om balkjes (gewoon op de grond) te stappen en eventueel te draven,maar vroeg me eigenlijk af hoe oud ze daar voor moeten zijn.
En voor los springen(ben het nog niet van plan hoor maar dan weet ik dat gewoon).
Dus wie kan mij Antwoord geven??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:51

Af en toe over een paar balkjes heen stappen is geen probleem lijkt me. In draf lijkt het me wat moeilijker met een jong paard, ivm de balans. Als je dit af en toe doet kan het denk ik geen kwaad.

Losspringen wordt op een hoop stallen al mee begonnen met veulens. Vaak 2x per jaar in de eerste paar jaar. Dan leren ze er wel van en zijn ze te beoordelen op hun vooruitgang, maar de pezen en botten worden zo niet overbelast.

Voor alles geld: kijk een beetje naar wat je paard zelf aangeeft dat hij aankan. Maar elke week over wat balkjes heen lijkt mij geen probleem.

Succes! OK dan!