Paardenbedrijven in den bosch en omstreken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Paardenbedrijven in den bosch en omstreken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 13:34

Hoi,

Ik ben op zoek naar paardenbedrijven in de omgeving van dan bosch. Dit mogen hengstenhouderijen zijn, manege bedrijven, opfokstallen etc. voor paarden of pony's dat maakt allemaal niet uit. Aangezien ik zelf niet uit die regio kom is het erg moeilijk om zulke bedrijven te vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:41

vughtse hoeve in vught
manege ars longa haarsteeg
manege de distelhoeve helvoirt
de rest moet ik ff over nadenken (sjies ik heb gisteren beetje teveel gedronken nl Haha!)
ik ben in den bosch geboren dus ik zou het eik wel moeten weten daaro Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:51

De Molenheide in Schijndel, N. Witte in Schijndel, Krom in St. Michielsgestel en dan heb je nog Van Heel in Rosmalen en meer weet ik er even niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:42

Waarvoor zoek je die als ik vragen mag?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:13

Dezelfde vraag als Holly: vanwaar de vraag ? Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 16:53

Oscar schreef:
Dezelfde vraag als Holly: vanwaar de vraag ? Knipoog

Ik moet een excursie organiseren voor 35 mensen van de opleiding bedrijfskunde. Daarvoor heb ik voor paarden gekozen en moet ik dus 2 paardenbedrijven bezoeken die niet al te ver bij elkaar uit de buurt liggen en liefst in de nabije omgeving van den bosch, dus vandaar mijn vraag!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:29

Da's duidelijk !
Hier wat tips:
- Coby van Baalen in Brakel, dit is ca. 30 minuten rijden vanaf Den Bosch.
- Robin Hood Stables in Heusden (jawel, bij mij thuis om de hoek Knipoog ongeveer een kwartier rijden vanuit Den Bosch), grote fokkerij van Shires.
- Toonen in Maren-Kessel, hengstenhouderij.
- Elisabeths Hof in Gameren (van springruiter Jan van Tuyl). Gameren ligt op ca. 20 minuten rijden vanaf Den Bosch en vlakbij Brakel (zie Coby van Baalen).

Als je op zoek bent naar maneges, kijk dan even in de telefoongids of Gouden Gids.

Moeten het trouwens perse bedrijven zijn waar paarden aanwezig zijn, of mogen het ook randactiviteiten zijn ?
Zo ja, dan weet ik misschien nog wel wat:
- Volgens mij is het hoofdkantoor van Amev Hippo (paardenverzekeringen) ook in Den Bosch gevestigd !
- Bij Liberty in Geffen verkopen/produceren ze div. stal- en trainingsbenodigdheden zoals bodems, stapmolens etc. (http://www.liberty-nl.com)

Veel succes !

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:39

Staat er in dat boekje van de KNHS, vademecum-nog-wat, niks nuttigs?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:45

Springstal Van de Berg in Heeswijk (om de hoek bij Tos zijn stal) , Manege Zeebroek in Middelrode, Paardenmelkerij Schel in Berlicum en ruiterzaak&zadelmakerij Langeraap in Middelrode

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 01:33

Is dan de melkerij niet leuk.Er zit er een in het plaatsje zeeland in NB.
Daar vinden ze het erg leuk als je een excursie wil komen doen.
Je wordt heel erg leuk ontvangen!Dan laten ze zien hoe de paarden gemolken worden,hoe en waarom dat gebeurt,mag je proeven,krijg je alle paardjes en hun veulens te zien en nog veel meer.Het is ook nog eens heel interesant dat deze vrouw al haar paarden kent en weet wie hun ouders zijn en wat voor tak van sport voor ze is weggelegd,terwijl het er zo ontzettend veel zijn(new forrest,nrps en kruisingen en de meeste worden later goede sporters).Je leert echt een heel andere kant van het houden van paarden.
Het zijn erg leuke mensen en alles is bespreekbaar.
Dat is ook nog eens iets apparts,waar de meeste nog nooit zijn geweest of van hebben gehoord.Als je belt ben je ook meteen welkom of je nu alleen bent of met een hele grote groep.Wil je gegevens dan Pb maar.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:24

www.venhorse-trading.nl (waarschuw dan even, zorg ik dat ik er ook ben Haha!) mooi te combineren met de paardenmelkerij in Berlicum.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 10:11

Hoihoi

alvast bedankt voor julllie reacties, kan iemand mij meer vertellen over de paardenmelkerij in berlicum, eventueel e-mail adres, telefoonnummer of website??

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:31


haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:27

holly schreef:
Is dan de melkerij niet leuk.Er zit er een in het plaatsje zeeland in NB.
Daar vinden ze het erg leuk als je een excursie wil komen doen.
Je wordt heel erg leuk ontvangen!Dan laten ze zien hoe de paarden gemolken worden,hoe en waarom dat gebeurt,mag je proeven,krijg je alle paardjes en hun veulens te zien en nog veel meer.Het is ook nog eens heel interesant dat deze vrouw al haar paarden kent en weet wie hun ouders zijn en wat voor tak van sport voor ze is weggelegd,terwijl het er zo ontzettend veel zijn(new forrest,nrps en kruisingen en de meeste worden later goede sporters).Je leert echt een heel andere kant van het houden van paarden.
Het zijn erg leuke mensen en alles is bespreekbaar.
Dat is ook nog eens iets apparts,waar de meeste nog nooit zijn geweest of van hebben gehoord.Als je belt ben je ook meteen welkom of je nu alleen bent of met een hele grote groep.Wil je gegevens dan Pb maar.


Daar zijn wij ook geweest (met ponykamp), erg leuk!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:32

Misschien mag je bij Goa achetr de schermen kijken? Staan van 17 tot 28? september in Tilburg.