hoeveel grams maximaal (dekens)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

hoeveel grams maximaal (dekens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:14

Wij moeten dekens kopen. Voor die twee arabieren van ons die ik absoluut niet in het haar wil hebben vanwege het trainen 's winters.

Maar, hoeveel grams is nou het maximale. Ik had een deken gezien van 370 grams thermo en wilde daar een onderdeken bij (just in case) maar die ondedeken is 300 grams.

HELLUP?????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:20

Je kan het net zo gek maken als nodig is.
Ik heb er eentje wel eens onder meer als 1000 gram gehad als je het totaal optelde, maar hij had dat echt nodig om lekker warm te blijven.
dan had ik een gevoerde waterdichte deken en daaronder 2 keer een 400 grams staldeken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:24

Oh dus ik ben nog niet te overdreven bezig Lachen . Ik begon me al zorgen te maken.

Ik had graag de Rambo gewild maar financieel gaat dat even niet. Dus gaan we morgen even naar Pagony kijken. Heb er een gehad waar ik niet kapot van was maar op zich wel een goede warme deken. En ja, het moet maar even he. De beesten kunnen niet koud staan.

Vind het trouwens rap gaan met de temperatuur. Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:25

Die van mij stond uiteindelijk tijdens de koude dagen onder (200 + 400 + 400) dus 1000 gram. En hij had het nog koud, dus ging over de onderste dekbed nog een fleecedeken om het goed te laten aansluiten op zijn huid, zodat er echt geen koude lucht meer bij kon komen.

Je moet het gewoon bekijken hoeveel je paard nodig heeft. Verschilt namelijk enorm. Bij ons op stal kan het zeker 400 grams of meer schelen per paard wat erop ligt.

Hoe ik het doe: een waterdichte rambo van 400 grams, daaronder een staldeken van 200 grams (Rambo) en daaronder dus een onderdeken van Rambo die ook weer 400 grams is en in uiterste geval nog een fleece deken over de onderdeken heen. Ben nog aan het nadenken om de nieuwste Rambo te kopen met afneembare hals.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:28

toe maar toe maar Haha!. Ik kan de Rambo effe niet betalen Haha!. Volgend jaar komen ze er. Haha!

Er komt wel ook een halsdeken voor beiden. Heb het gehad dat ik ging trainen 's winters en het zweten maar niet droger werd. Is echt niets. Bovendien hebben die bieren met dat dunne velletje het best snel koud.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:33

Bij Divoza is er ook een Pagony in de aanbieding voor 69,95 ofzo, die heeft een vulling van 550 gram.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:35

WELKE

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:35

ik wil dus de Pagony tiger heavy

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:37

Even gekopieerd uit m'n mailtje Haha!

Pagony Ultra bst.nr. 60.061
Absolute topdeken! Uniek door zijn 550-grams thermo hollow fiberfill, dus
extra dik en extra warm ! Optimale luchtcirculatie, en daarom geen
transpiratieproblemen. Vervaardigd van 840D nylon ribstop, dus extreem
sterk en scheurvast. Voorzien van staartflap.

Kleurcombinatie: blauw/groen. Maten: 175-215 cm.
Normaal 89,95 euro nu slechts 69,95 euro.

Klik hier om direct naar de aanbieding te gaan:
http://www.divoza.com/shop/a.visit/nl/product/60061

DEZE AANBIEDING IS DE GEHELE MAAND SEPTEMBER GELDIG!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 11:38

kijk die is nu wel iets om dan onde rdie pagony tiger te doen. Nou dan hebben ze het hopelijk toch niet koud meer

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:40

Dat mag ik niet hopen nee *LOL*

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:57

Ik heb die Pagony ultra gekocht, nog niet opgehad. ik vind het een hele mooie deken.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:20

Bij divoza zijn nu alle dekens in de aanbieding.
Scheelt soms meer dan 10%.
Kijk maar eens op www.divoza.com .
Ik heb zelf de pagony tiger outdoor medium (200 grams regendeken) en een 200 grams winterdeken (br) en een 300 grams winterdeken (hh).
Ik heb ook nog een zomerdeken en er komt nog een zweetdeken.
Dat moet voor mijn tinker genoeg zijn.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 14:21

is die regendeken overigens echt waterdicht?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:41

Fasel schreef:
is die regendeken overigens echt waterdicht?

Geen idee, heb hem nog niet uitgetest, hij is hier een uurtje geleden door de postbode bezorgd.
Ik ga hem vanavond ff proberen en als hij past laat ik hem op, dus als het gaat regenen (daar ziet de lucht wel naar uit) weet ik het vlug genoeg en laat ik het je weten.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:05

ik denk dat je eerst even moet kijken hoe je paard staat.In een buitenstal heb je andere dekens nodig dan in een binnenstal.En de ene binnenstal is de andere niet.En natuurlijk of je je paard scheert of niet.En hoe een aanleg je paard heeft om dik in zijn vacht te gaan zitten.
Als je een binnenstal hebt waar het s'winters redelijk koud is of je hebt een binnenstal waar het in de winter duidelijk warmer dan buiten is is ook een verschil.Mijn pony staat in een redelijk koude binnenstal.Ik scheer hem niet omdat ie onder de deken ook mooi kort in zijn vacht blijft.Ik heb s'winters genoeg aan een rambo met halve hals van 400 gram.Naar buiten heb ik een 300 gram pagony met halve hals(vorig jaar gekocht 98 euro,ook geen geld voor een rambo)die waterdicht is.
Ik denk persoonlijk dat het erg overdreven is om 1000gram op een paard te leggen.Ik heb op een top springstal in belgie gewerkt,daar stonden geschoren paarden nog lang niet zo....maar ja iedereen denkt daar weer anders over.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:40

Fasel schreef:
is die regendeken overigens echt waterdicht?


Ja, dat is hij zeker. Ik heb carina er dagen mee in de regen gehad, en er kwam geen druppel door. ook qua pasvorm is hij super. Voor jou arabiertjes misschien wat minder, maar voor wat stevigere paarden echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:13

Ik heb trouwens een waterdichte winterdeken van Harry's Horse. Het was degene met de sterkste buitenstof uit de collectie. Ik ben er echt heel tevreden over, want hij heeft een winter samen met andere paarden in de paddock (inclusief een heleboel getrek en gehap dus) overleefd! Hij is ook echt waterdicht, maar ademt wel.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:19

Wat heel erg scheelt in het aantal dekens is stalbandages.
Bij ons stonden de wedstrijdpaarden/pony's soms onder 3 of 4 dekens maar met stalbandages (alleen als het erg hard vroor) kon je er een deken afhalen.

Van Pagony dekens ben ik geen fan. 2 jaar geleden had ik bij een merrie binnen 1 dag de hele borst tot bloedens toe open liggen. De deken lag verder perfect.
Gelukkig deden ze niet moeilijk en kon ik de deken (regendek en heel erg "gebruikt" in de modder) terug brengen.
Heb toch maar wat bijgelegd en de rambo mee genomen...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:42

potverdikkeme heb vorige week net eentje besteld.. had ik hem nu besteld had ik korting gehad :S

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:03

baudyh schreef:
Ik denk persoonlijk dat het erg overdreven is om 1000gram op een paard te leggen.Ik heb op een top springstal in belgie gewerkt,daar stonden geschoren paarden nog lang niet zo....maar ja iedereen denkt daar weer anders over.


Ben ik met je eens. Wat zal het paard het koud hebben als al die dekens er weer af gaan als ie gepoetst gaat wordt en aan het werk moet.
Vindt 350 tot 400 grams voering wel het maximale wat ik een paard op zou leggen.

Zelf heb ik op dit moment een 150 grams deken liggen voor in de herfst en voorjaar en een 300 grams staldeken voor als het echt koud wordt...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 14:45

Hangt er van af. Sommige paarden (een vriendin van me heeft er ook zo een) hebben het echt koud in de winter zonder een dikke deken. Ik denk dat het geheel afhankelijk is van het paard. Zo heeft Marek het ook sneller en eerder koud dan Maaraak. Voor wat betreft kou. Bij het rijden gaat er altij een uitrijdeken mee en als het echt koud is blijft die lekker uit liggen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:50

Als het echt koud is, heb ik ook regelmatig zo'n 1000 gram op mijn arabiertje liggen, met hals (die is wel wat minder gevoerd). Maar hij staat dan nog wel overdag op het land, dus dat is ook kouder als een warme stal.

Ik heb een super fijne deken van BR, niet zo heel duur, maar hij bevalt me net zo goed als m'n Rambo.

Ik denk er trouwens ook aan om dit jaar te gaan scheren als ie toch nog teveel in het haar komt.

Uitrijdeken hebben wij ook altijd in de winter. Kou op de lenden na het rijden is echt funest!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 14:51

Ja ben ik met je eens Carool. Heb jij overigens een dikke uitrijdeken? DIe van ons is niet zo heel dik maar wel waterdicht en winddicht. Ik moet echt geen kou hebben daar.

De halsstukkekn zijn ook iets minder gevoerd bij ons maar voldoende.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:56

Ik heb meer uitrijdekens...

Als het droog is een wollen, echt 4 lagen wol ofzo en lekker dik.
En als het regent er er toch gereden word (les ofzo) eentje van Rambo, waterdicht en een soort fleeceonderkant.

Als het echt koud is rijden we vaak uit met een gewone deken + hals, ook heel dik en 4 lagen wol.

Pfff..... wat een zeikerd ben ik eigenlijk! haha