Stalling opzeggen en betalingen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Stalling opzeggen en betalingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 14:20

Aangezien mijn huidige pensionstal niet bevalt met betrekking tot de verzorging van de paarden(details zal ik achterwege laten), hebben we een nieuwe pensionstal gezocht en gevonden. Ik heb afgesproken dat we daar per 1 november heengaan omdat ik er vanuit ging dat ik een maand opzegtermijn heb voor mijn huidige stal.

Nu vroeg ik mij af of ik die opzegtermijn ook daadwerkelijk heb, we hebben nooit mondeling een opzegtermijn afgesproken en op mijn vorige stallen heb ik ook nooit opzegtermijn gehad.

Toen ik wegens omstandigheden met Saphy wegging bij mijn vorige stal kreeg ik zelfs het teveel betaalde stalgeld terug OK dan! . Maar dat waren ook hele fijne mensen, waar ik dit jaar ook met plezier heb gestaan (ze hadden helaas geen winterstalling voor me ).

Ik moet nu dus nog opzeggen, maar dat wilde ik eigenlijk pas het eind van de maand doen met het oog op gedrag naar ons en de paarden tot 1 november Schijnheilig . Relrite gaat overigens per 21 september tot eind oktober naar Utrecht voor een operatie en gaat daar vandaan rechtstreeks naar de nieuwe stal. Moet ik nu voor haar wel of niet volledige stalling betalen, want ook daar is niets over afgesproken bij deze stal.

Weet iemand wat mijn rechten zijn met betrekking tot opzeggen en betalen Verward . Want het liefst zou ik per 1 oktober weg zijn, maar ik kan niet voor 2 paarden dubbele stalling betalen .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:02

Ik betaal per maand, dus op de 1e van de maand betaal ik voor diezelfde maand. Aquila kwam aan het eind van de maand en daar heb ik toen een deel voor betaald (1/4 voor een week).

De opzegtermijn van een maand is niet altijd gebruikelijk, maar mij wel bekend. Eigenlijk wil ik gewoon weten wat mijn rechten zijn, of het nu netjes is of niet Schijnheilig .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:12

Ik heb niets ondertekend, geen stalregelementen gehad oid, dus geen kleine lettertjes . Je mag er nooit zomaar vanuit gaan dat iemand iets al weet lijkt me. Ik heb toevallig tot nu toe nog nooit opzegtermijn gehad, dus ze kunnen het ook niet gooien op dat ik dat wel moest weten door eerdere ervaringen.

Het trouwens beslist niet zo dat ik stel op sprong vertrek zonder van te voren iets te zeggen. Ik vind het al netjes genoeg van mezelf dat ik rekening houdt met een maand opzegtermijn, terwijl ik dat misschien niet eens hoef te doen. Puur om nog meer ellende op stal te voorkomen wil ik de stalling pas eind deze maand opzeggen als ik per 1 november pas weg kan. Mag ik juridisch gezien eerder weg, zal ik ze uiteraard zo snel mogelijk op de hoogte stellen .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 15:58

Ik ben idd bang dat het er niet gezelliger op wordt, voor zowel ons als de paard, als ik opzeg Scheve mond . Mocht ik nu zeggen dat ik per 1 oktober wegga en ze doen moeilijk, zit ik of een halve maand langer of ik moet dubbel stalling betalen, geen van beide opties waar ik erg naar uitkijk.

Maar aan de andere kant heb je gelijk, misschien valt het allemaal wel mee en zie ik het te zwart in Scheve mond .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 20:30

Mijn vriend en ik hebben het overlegd en we gaan morgen (vandaag waren ze er niet) naar de stalhouders om de stal per 1 oktober op te zeggen. Zeker na vanavond zijn we het helemaal beu Stoom uit je oren . We zien wel waar het schip strand. Afhankelijk van hoe de reactie is, bepalen we hoe netjes we het gaan oplossen. We hebben altijd nog een rechtsbijstandverzekering Knipoog , voor het geval het helemaal uit de hand loopt.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 20:54

Tja als de nood erg hoog is, kan ik in principe wel bij mijn nieuwe stal terecht. De boxen die gereserveerd zijn voor 1 november staan nu al leeg, dus dat zal niet het probleem zijn. Dat is toch wel prettig om te weten als ik morgen ga opzeggen Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 08:52

duivelintje schreef:
je staat nu toch bij verboon?


Nee, ik sta NIET bij stal Verboon. Dan zou ik elke dag wel heel ver moeten rijden Haha! . Velvet staat bij een ander opfokbedrijf.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 11:56

We hebben zojuist de stalling opgezegd en ik kan niet anders zeggen dan dat het er netjes aan toe ging van beide kanten . Ik heb gezegd dat ik me daar niet op mijn plek voel en niet vanwege de eigenaar maar vooral door de medepensionklanten. Verder dat de verzorging van mijn paarden toch een beetje anders ligt dan die van hun en dat ik dus de stalling wil opzeggen. Was geen probleem, ik was vrij om te komen en te gaan en we bleven even goede vrienden. Ze vroeg per wanneer en ik zei per 1 oktober en dat was geen probleem. Het woord opzegtermijn is niet eens gevallen Pling , gelukkig maar, want ik wil eigenlijk helemaal niet vervelend doen .

Ik heb me dus flink druk gemaakt om niets Bloos! en heb het dus allemaal veels te zwart ingezien . Alhoewel ik me eigenlijk druk maak over hoe de andere pensionklanten erop gaan reageren, want daar zouden nog wel problemen mee kunnen komen Scheve mond .

Aquila gaat nu dus per 1 oktober naar de nieuwe stal en Relrite volgt als ze uit Utrecht komt eind oktober.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Marjaxox en 140 bezoekers