Wolfstanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:29

Wat doen jullie met wolfstanden bij je ruin/hengst? Hier op bokt kreeg ik een reactie dat wolfstanden verwijderd 'horen' te worden maar bij mijn weten hoeft dat helemaal niet, zolang het beestje er maar geen last van heeft.

En trouwens; wie mag wolfstanden trekken? Een verdoving lijkt me erg paardvriendelijk maar laatst hoorde ik dat een paardentandarts niet eens bevoegd is om een verdoving te zetten dus mag hij die tanden wel verwijderen?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:36

Ik heb de wolfstandjes bij bBrley laten verwijderen. Ze hebben totaal geen nut en kunnen alleen maar in de weg zitten. Wat dus niet altijd hoeft. er zijn genoeg paarden met wolfstandjes die nergens last van hebben. Barley had alleen best wel grote die precies bij het bit zaten.

De tandjes worden trouwens niet getrokken. Ze hebben niet echt een wortel en ze 'wippen' die er zo uit. vaak hoeft een verdoving niet eens. Barley was wel verdoofd en dat had de dierenarts van te voren gedaan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:08

die van mij heeft ze er allebei in zitten en er totaal geen last van mijn paardentandarts is voorstander van laten zitten tot er last komt en dan eruit halen omdat je anders last kan krijgen van het ittekentje wat er komt