100% waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

100% waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 15:14

Eind juli heb ik ik de pagony tiger outdoor lite gekocht voor dagen zoals vandaag. Nou heb ik mijn paardje vandaag buiten gezet met het dek op en toen ik hem binnen haalde en de deken afdeed had hij dus twee natte plekken. Precies op de plaats waar de aanhechtigen zitten van de buiksingels. Divoza gebeld mag de deken opsturen en ze gaan hem testen op de waterdichtheid. Nou is mijn vraag zijn er nog meer mensen die problemen hebben met deze deken? Ben benieuwd.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:38

Eigenlijk is praktisch niets bestand tegen uren en uren zeikregen. Of je moet voor latex gaan Haha!
Serieus, er schijnen we dekens te zijn die het houden, maar dan zit je echt in het dure segment. Maar zelfs de (hoge kwaliteit) regenjassen die de PTT heeft voor de postbodes lekken na een aantal uren door. (en daar kan ik over meepraten..)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:47

Het is geen moment droog geweest vandaag bleh. Mijn arme beestje staat er ook al de hele dag in zonder deken....

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 15:49

Ik snap wat je bedoeld, maar ik heb ook een (gevoerde) harry's horse en daar kan mijn paardje uren mee buiten staan en dan komt hij er helemaal droog onder vandaan. En die deken is al bijna vier jaar oud. Dit dek is splinter nieuw en hij stond er pas een uurtje mee buiten en het regende niet heel erg hard. En als je in de advertentie zet 100% waterdicht dan moet het dek ook 100% waterdicht zijn. Anders had ik hem niet gekocht. Maar goed ik wacht af wat de divoza zegt als ik hem heb opgestuurd.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:23

mijn paard staat ookal de hele dag buiten met haar HH regendeken
nog nooit problemen mee gehad, maar ben hee benieuwd hoe ik haar zo aantref
jullie horen het!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:26

Ik heb tot nu toe met alle Pagony dekens dit probleem gehad.
Ik heb nu een Harry's Horse en WeatherBeetha en die lekken echt NIET door. Kan zo wel even dé test doen want een vakantiepaard hier loopt met een Pagony deken rond en die van mij met de WeatherBeetha. Dus zometeen de grote test Haha!:D

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:31


Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:32

Ik heb voor Dennis altijd een Harry's Horse en een Rhino deken gehad. Met allebei eigenlijk geen probeem. Alleen bij de schouder druipt het water zo naar binnen als het echt goed regent. Maar niet zo erg dat ik hem halverwege een regendag naar binnen moest halen. Gewoon 's avonds een droge staldeken op en de volgende ochtend was zijn deken al weer droog genoeg.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:33

Ik heb ook een HH regendeken, ongevoerd.. en San was vanmiddag lekker droog onder zijn deken OK dan!
Een vriendin van mij daarintegen had een maandagochtend exemplaar van HH. en die was dus niet waterdicht..Opgestuurd.. 8 weken deken kwijt.. maar wel vergoed gekregen.
Hoe de Pagony regendekens zijn weet ik verder niet.. Maar wel balen iig. Boos!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:21

Ik heb ook een HH deken ongevoerd en ze blijft altijd lekker droog er onder Lovers
Heb er helemaal geen problemen mee gaat en is al best oud maar doet het nog super ..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:23

nou ook joy was nog steeds droog onder haar HH regendeken Lachen

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 08:35

Ik ben benieuwd hoe lang ik mijn deken kwijt ben en wat ik er voor terug krijg. Ik heb spijt dat ik niet weer een HH deken gekocht heb maar dan ongevoerd. Probleem is ook dat er bij ons in de buurt geen winkel meer zit die HH dekens verkoopt. De winkel waar ik mijn gevoerde HH deken vandaan heb is vorig jaar dicht gegaan.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:45

Ik heb de HH deken en die is inderdaad heel fijn.

Ook heb ik vorig jaar een Pagony gekocht en ik moet eerlijk zeggen dat mijn paardje vorig jaar het hele jaar droog is gebleven.
Ik heb hem nu nog niet op omdat er een 300gr vulling in zit.

De service bij Divoza is op zich best goed. Heb daar ook een keer een 'waterdichte 'deken gekocht en die bleek ook niet waterdicht...toen heb ik een nieuwe gekregen Knipoog misschien een fabricage fout.

succes

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:05

Hi,

voor Pas heb ik een hh. deken, mijn vriendin Renske voor haar pony ook.
beide niet super tevreden, slechte pasvorm ... Verward niet goed ademend, wel waterdicht idd.

voor Naad en de rest heb ik eigen merk van ooteman (dealer van de bucas maakt deze), 100% ademend, waterdicht en goede pasvorm.

tevens 2 bucas dekens, tja dit zijn de beste OK dan! maar ook de duurste, Haha! voor 2 dekens van ooteman heb ik 1 bucas.

met de pagony turnout van divoza heb ik erg veel ervaring, had er ooit 3 gekocht, helaas al snel doorgelekt en ook niet super scheurvast.

verder vind ik de dekens van pagony wel goed dus hierop weinig commentaar.

! waar ik wel laatst voor gewaarschuwd werd, had ik ook zelf kunnen bedenken natuurlijk! paarden gaan met hun kond in de wind staan, als je je bilkoorden niet goed vast heb zitten dan regent het daar binnen en word je paard dus nat!

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:22

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij Divoza, maar dat was bij het oude model deken (de Pagony Turn out) deze ging aan de binnenkant helemaal kapot, ik heb de 2 dekens teruggebracht en geruild voor een Rambo Turn out (daar heb ik wel voor moeten bij betalen) Ik heb de deken nu 2 winters gebruikt en hij lekt nooit, ik heb de deken ook nooit behandelt dus dat is gewoon kwaliteit, ze heeft ook wel buiten gestaan dat het de hele dag regende en nog niet lek. De deken heeft geen voering want ik gebruik hem ook voor namelijk voor het voorjaar en najaar en in de winter doe ik de deken gewoon over de staldeken en zo zet ik haar dan buiten. Nee Pagony is een goed merk ik heb heel veel goed spul van dat merk (zadeldekjes, hoofdstellen, peesbeschermers, etc.) maar wat dekens betreft heb ik liever een wat duurder merk.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:28

ArwenLune schreef:
Eigenlijk is praktisch niets bestand tegen uren en uren zeikregen. Of je moet voor latex gaan Haha!
Serieus, er schijnen we dekens te zijn die het houden, maar dan zit je echt in het dure segment.

Tja goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer eens waar te zijn.
Mijn Rhino's zijn ondanks hun leeftijd nog steeds 200% waterdicht en de paarden eronder droog. Ook na diverse dagen stortregen.
En het ademt echt, dus Latex is niet nodig Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:56

Mijn Rambo Rhino turnout-lite was ook echt waterdicht, maar sloot niet mooi aan bij de schouder van Andrew en daar droop het dan erg naar binnen. helaas heeft zijn stoei-maatje er nu zulke gaten ingemaakt dat hij niet meer waterdicht zal zijn. Hh ongevoerde regendeken is ook goed waterdicht, maar heb ik nog niet veel gebruikt. Weather Beat van vroeger is ook heel wat jaren goed gebleven. Pas na een jaar of 5 begon hij door te lekken bij de naden (die ze nu vast niet meer hebben bij de nieuwere modellen) nu zijn ze wel ontzettend duur! (en de oude is oud en te klein)
Mijn SenK winterdeken was ook goed waterdicht, maar minder stoei-bestendig...

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:42

Sugarmiss schreef:
Tja goedkoop is duurkoop, dat blijkt maar weer eens waar te zijn.


Ligt er maar aan welke eisen je stelt. Ik heb ook dat dunne regendek van Pagony, puur om de rug van m'n paard droog te houden. En dat doet 'ie. Goed, bij een forse bui loopt het water via de hals naar binnen, maar dat maakt enkel de schouders een beetje nat. Tegen de tijd dat dat water binnen is, is het opgewarmd, dus dat maakt me niet zoveel uit. Verder heb ik nergens lek-problemen, maar het gaat mij met name om die rug. Dus ook al zou er een lekje zijn op de plek van de aanhechting van de singels, dan zou me dat nog niet uitmaken.

Ik vind de dekens van Rambo e.d. gewoon te duur voor mijn doel, te meer daar ik inmiddels al veel meer dekens heb dan ik ooit gedacht had aan te schaffen Bloos Zou mijn paardje ook in de winter dag en nacht naar buiten moeten en geen of maar weinig schuilmogelijkheden hebben, dan is het een ander verhaal, maar nu, prima dekentje!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:53

zowel de eskadrondeken als de bucasdeken zijn waterdicht. zelfs na uren plensen. Maar dat zijn idd wel dure dekens.

Was je deken waterdicht of waterafstotend? want dat maakt nogal een verschil Knipoog

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:18

meagan_sarah schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar ik heb ook een (gevoerde) harry's horse en daar kan mijn paardje uren mee buiten staan en dan komt hij er helemaal droog onder vandaan. En die deken is al bijna vier jaar oud. Dit dek is splinter nieuw en hij stond er pas een uurtje mee buiten en het regende niet heel erg hard. En als je in de advertentie zet 100% waterdicht dan moet het dek ook 100% waterdicht zijn. Anders had ik hem niet gekocht. Maar goed ik wacht af wat de divoza zegt als ik hem heb opgestuurd.


Hihi, ik heb 2 jaar terug de Pagony Turnout Lite gekocht. Zou waterdicht en ademend zijn...
Not dus Boos! Hij is inderdaad helemaal waterdicht! Dat dus wel, maar ademen doet ie absoluut niet. Na een paar uur is de hele binnen voering vochtig....
Zou ik die ook nog terug kunnen sturen naar Divoza?

Djilan

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:28

marloes-joy schreef:
nou ook joy was nog steeds droog onder haar HH regendeken Lachen


Vraagje voor degenen die hem al meerdere jaren hebben...
Wassen jullie hem gewoon? En blijft hij dan waterdicht? Ik heb nl een HH gekocht met 150 grams voering en ik ben benieuwd of ik hem wel kan wassen....

Ik wil trouwens nog een ongevoerde deken kopen en zit te twijfelen tussen een Bucas Smartex Rain, Rambo Turnout Original Lite, Rhino Turnout Original Lite en Harry's Horse....
Iemand een tip? Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:51

Ik heb voor de echt koude dagen een HH deken en ik ben er super tevreden over. Mijn paard staat er gewoon mee in de regen. Ik heb nog nooit in die twee jaar een plekje kunnne ontdekken waar de deken doorlekt.
Over de Pagony turnout heb ik ook al negatieve verhalen gehoord, dus die zou ik al nooit kopen.
Ik heb nu een ongevoerde deken (vorig jaar gekocht op Equitana Open Air) ,maar ik zou je niet kunnen vertellen welk merk dat is. Die is dus ook 100% waterdicht.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:11

Ik heb mijn Pagony pas deze zomer gekocht (in mei heeft het ook nog wel eens geregend....). En mijn beest heeft die fijn op gehad, terwijl het ruim over de 20 graden was. Dan doe ik 'em 's avonds op, omdat er plensbuien voorspeld zijn en ik kan niet eerder dan de volgende avond daar weer verandering in aanbrengen, omdat er gewerkt moet worden voor de kost. Ze heeft niet onder de deken staan zweten, of in ieder geval was daar niets meer van terug te vinden. Dus ik denk dat de huidige exemplaren wel degelijk ademen.

Maar goed, iedereen moet z'n geld natuurlijk uitgeven zoals 'ie dat zelf wil. Ik probeer zuinig te zijn, zonder m'n paard te schaden (off-topic: het artikel over besparen in de laatste Bit was mij dan ook op het lijf geschreven Knipoog)

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:36

Je kunt de Rambo gewoon wassen op 30 graden en hij blijft gewoon waterdicht, ook de deken van Harry's horse heb ik afgelopen zomer gewassen (met voering) maar ik weet niet of die nu nog wel waterdicht is, ik denk dat ik voor de zekerheid maar eeen spuitbus haal met spul ( ik weet niet meer hoe dat heet) om de deken waterdicht te houden, maar ik denk dat het wel meevalt, als je een deken koopt krijg je er een wasvoorschrift bij. Maar die deken van harry's Horse heb ik van een vriendin overgekocht dus daar heb ik geen wasvoorschrift bij. wat ik me afvraag is of ik een paard een deken op kan doen terwijl er een veulen bij staat, wordt dat dek dan niet vernield door het veulen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:04

Janka schreef:
wat ik me afvraag is of ik een paard een deken op kan doen terwijl er een veulen bij staat, wordt dat dek dan niet vernield door het veulen?

Ligt aan de sloopkunsten van het veulen; hengstjes zijn daar beter in dan merrietjes Lachen
Drinken lukt iig prima.