Eigen instructrice

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 09:48

Ik sta nu op een manege waar ik 'mijn eigen' instructrice mag laten komen. Ik heb altijd gehoord dat het best bijzonder is dat dat op een manege mag. Men vertelde mij dat je bij de meeste maneges les moet nemen van één van de instructeurs in dienst van de manege. En bij de pensionstallen schijnt dat ook gebruikelijk te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ben je vrij in de keuze van je instructie? Ook al sta je op een manege of op een pensionstal waarbij de eigenaar ook les geeft?

Het lijkt mij helemaal niet prettig om 'gedwongen' te worden tot een bepaalde instructie. Want stel je voor dat je net verhuisd bent en dan blijkt dat de instructie je helemaal niet aanstaat???
Dan heb je dus nog maar twee keuzen: weer verhuizen of geen lessen meer nemen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:50

Je vergeet nog een keuze: je paard inladen en ergens anders naar toe gaan om te lessen. Dat kunnen ze je moeilijk verbieden!
Ik heb geen idee hoe dat bij mij op stal geregeld is, Atie geeft gewoon ontzettend goed les (en heeft zelf Grand Prix gereden), dus iedereen lest bij haar! Komen ook veel mensen van buiten om van haar les te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:55

Op de pensionstal waar ik nu sta, staan veel sportmensen, de eigenaar bemoeit zich in principe niet met de training. Er komt iemand van buiten 2 avonden in de week lesgeven, sommige mensen komen dan ook naar onze stal om daar hun priveles te hebben, vanwege de goede accommodatie. Verder lopen er enkele gediplomeerde mensen rond. Onderling helpen we elkaar ook wel. Waar het om gat is dat de baan altijd vrij moet zijn voor de anderen om te kunnen rijden, wie er dan staat les te geven doet er niet toe.

Op mijn vorige stal was je wel min of meer verplicht om van de eigen instructeur les te nemen, je moest dan een percentage van wat je je instructeur betaalde aan de stal betalen of zo'n soort regeling Verward

Ik ga altijd naar mijn instructeur toe en sta dus volkomen buiten dit soort dingen Haha!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:59

Bij ons op stal, lopen twee mensen (die daar ook werken) waar je les van kan krijgen. Er mogen geen andere mensen lesgeven, niet van buitenaf en ook niet van stal zelf. Er mogen ook geen mensen van buitenaf komen lessen. Ik les buiten bij Frenk Jespers en daar ga ik altijd naartoe, dus ik heb er verder geen last van, maar ik zou het wel vervelend vinden als mijn instructeur wel bij langs zou komen en dat zou niet mogen.

Ineke2

Berichten: 33108
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:05

Op de manege mag je niet iemand van buitenaf laten komen, maar wel mag je les krijgen van mensen die in pension staan op de manege. Of met de trailer ergens naartoe natuurlijk.

Bij Shadow (is privestal) mag je wel iemand van buitenaf laten komen, maar de eigenaar daar geeft zelf ook geen les (geeft weleens opmerkingen, maar das geen les Haha! ) dus dat scheelt misschien wel.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:25

Bij mij op de manege (Meeuwenoord in Noordwijk) is het totaal geen probleem als je een instructrice van 'buiten' neemt. ik heb zelf eerst bij de manege-instructrice gelest maar dat beviel niet goed. Totaal geen probleem! Pling

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:22

Bij onze manege is er voor de pensionmensen met een pony een speciale groepsles en verder kun je van je "eigen instructrice/teur"les nemen als je wilt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:46

Op de manege waar ik rij geven 2 mensen les en verder niemand, maar er staan maar een paar pensionpaarden, dus dat is niet echt een probleem.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:43

Ik had eerst de instructeur en daarna ben ik bij hem op stal gaan staan, dus geen probleem!

Maar ik denk idd niet dat ik iemand van buitenaf zou mogen laten komen. Of ik ergens anders mag gaan lessen weet ik eigenlijk ook niet.
Ach, ik ben nog steeds hartstikke tevreden dus het is geen probleem.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:16

Ik sta bij een privé stal en als je les wilt, moet je zelf iemand regelen. Ik geloof dat er bij ons wel vijf of zes verschillende instructeurs komen. Ik vind dat wel fijn hoor. Kun je zelf iemand kiezen die je het meest aanspreekt. Als ik op de manege zou staan (met Laiser) waar ik voorheen reed toen ik Laiser nog niet had, was ik nog niet zo ver gekomen als dat ik nu ben met hem.