help, hengst wordt monster!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 21:51

Dennis is in eens afgelopen weekeind onwijs hengst geworden. Ik dacht ook niet dat het zo snel kon maar het kan dus wel. Het helpt ook niet mee dat de merrie van de buren onwijs hengstig is maar het is een monster geworden.
Normaal is hij prima te houden met een touwtje en een halster. Nu met hengstenketting vloog hij al alle kanten op!!!!!!!!!! Stijgeren, weg proberen te rennen, trekken en onwijs gek doen. D'r was niets mee te beginnen. Ik heb mijn kracht ook nog niet 100% terug na dat ik uit het ziekenhuis kom maar normaal is d'r niets aan de hand.
We willen hem eigenlijk hengst houden tot dat het veulen er is. Als er iets fout gaat mag hij nog een X omdat we toch graag een veulen van hem willen. Maar nu hij zo vervelend is geworden denken we er toch over om hem te castreren.
Nu tijdelijk een hoofdstel in doen gaat ook ff niet omdat hij die gesloopt heeft.
Kan het ook zijn dat het verveling is? Hij is pas begonnen uit te breken en merries op zoeken sinds hij stil staat(omdat ik nog niet mag rijden). En hij kwam altijd aanrennen als ik hem van de wei haalde omdat hij het zo leuk vind maar hij kijkt nu niet eens op.
Wat kan het zijn? Verveling, hormoontjes, gewoon vervelend of alles een samen.
XXX
Ciska

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

_________________
Mijn fantasie is op........

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-25 22:12 ]</font>



Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 09:04

Longeren is ook nog geen optie. Hij vind het niets aan en sleurt mij(zelfs met allemaal touwtjes en andere frutsels) alle kanten op en dat mag ik dus ook nog niet van de dokter.
En de hoofdstellen van Tammy en Max zijn allebei te klein.
Voor de kar zetten kan ook niet zonder hoofdstel en hij mag d'r niet te veel voor omdat hij geen ijzers heeft.
En hij blijft niet achter schriklint. De bak en de weilanden zijn allemaal afgezet met schriklint en om hem nu op stal te zetten is ook zo sneu.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 17:49

Ik weet niet wat het is maar ik denk niet meer dat het uitproberen is. Hij doet het al sinds vrijdag!!!!!!!!! Vanavond nog maar een X proberen.
Misschien mag ik morgen weer rijden dus gaat we dat dan doen. Kijken of het helpt en of hij er zin in heeft!
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 18:03

Op stal zetten wil ik niet omdat hij dan de hele dag in z'n eentje staat en de tent gaat afbreken. Als hij ontsnapt staat hij altijd tussen de koeien dus nog steeds "netjes" achter een hekje. Dat is vervelend maar vinden wij minder erg dan dat hij echt de tent afbreekt. Ik ga hem eerst maar weer proberen aan het werk te zetten. Vanavond een stuk met hem wandelen. Maar hij kan(door zijn dikke vacht) ook weer niet te veel doen want na 200m stappen zweet hij al. Als hij geschoren is kan hij pas echt aan de slag.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 10:30

Ik heb vanmorgen gehoord dat ik weer mag rijden dus ik ga straks meteen aan de slag.
Hopen dat hij nog een beetje luisterd(na dat ik er 5 weken niet op heb gezeten). Cap op, klitterband onder m'n billen en m'n gordel vast! Haha! Haha! Haha!
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 89 bezoekers