Hoeveel extra kosten na aanschaf eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:00

ik zou nu alvast eens eea aanschaffen, dan hoef je straks niet in een keer alles te doen. En wat opmerkingen, een zadel kun je rustig tweedehands kopen, dat hoeft echt niet nieuw te zijn. Dingen als bandages, beenbeschermers etc zijn niet noodzakelijk, je kunt rustig zonder. Kijk anders eens op divoza voor wat richtprijzen.

Wat zalfjes ed betreft, ik heb zelf een behoorlijke verzameling maar met wat dingen als acederm, betadine, teatree balsem en traumeel (van reform zaak of drogist) kom je al een aardig eind. Totaalbedrag ongeveer dertig euro.

Ik heb ook even gekeken wat ik zelf heb Bloos en daarvan de absolute must-haves geselecteerd, met richtprijzen gebaseerd op de middenklasse producten.

Must have
zadel compleet met beugels, beugelriemen, singel: leer nieuw ca 800 euro, leer tweedehands 500 euro (sterk afhankelijk van de leeftijd), kunststof 400 euro
dekjes: 25 euro per stuk
hoofdstel met bit: 50 euro + 25 euro
halster + touw: 20 euro
poetskist (kopen bij de bouwmarkt!) met rosborstel, harde borstel, zachte borstel, hoevenkrabber, manenkam, spons (ook bouwmarkt), zweetmes, schaar: max 50 euro totaal

dekens zijn sterk afhankelijk van het paard dat je koopt, het werk dat je ermee gaat doen en of ze buiten staan. Echt noodzakelijk voor een kwpn-er die regelmatig gereden wordt en overdag een paar uur buiten loopt:
fleecedeken: als ze veel gezweet hebben en als instap/uitstap deken: 15 euro voor een gewoon vierkant stuk fleece (markt, kruidvat etc), anders circa 50 euro
tussendeken: 150 euro
winterdeken: 200 euro
evt regendeken: 100 euro
verzorgingsspul voor je zadel ed: 20 euro

Ja, dekens hakken erin, ik zou ook goed kijken wat je daarvan echt nodig hebt.

Nice to have
longeerlijn: 11 euro
longeerzweep: 12 euro
longeer/dekensingel: 15 euro
martingaal: 15 euro
beenbeschermers voor + achter: 60 euro

Ik ga er vanuit dat je zelf al dingen als een cap, zweep, rijbroek ed hebt.

Verzorging:
thermometer
tea tree balsem
traumeel
vliegenspray
betadine
acederm



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:41

je wil trouwens niet weten wat ik dus daadwerkelijk heb Bloos daar is bovenstaand lijstje maar een zeer beperkt deel van Extreme duivel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Miriam91, Plus_en_Min en 95 bezoekers