hoeveel voer heeft ze nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

hoeveel voer heeft ze nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 21:57

bij ons op stal word er gevoerd,maar ik vroeg me af hoeveel voer(bix) mijn aankomende welsh a veulentje van dan 6 maanden nodig heeft.is het beter om een veulen brok te geven,zo ja wat is dan een goede en wat kost dat?en waar kun je dat halen?

ik zou haar ook knoflook door haar bix willen geven ,mag dat op die leeftijd al?of kan ik daar beter in het voorjaar pas mee beginnen.

welke wormen kuren mag een veulen,want ik gaf mijn shet altijd equest maar volgends mij mag een veulen dat niet hebben.

alvast bedankt OK dan!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:56

Als ze al afgespeend word voordat jij haar krijgt [dus bij de fokker] kun je hem vragen wat ze bij hem te eten krijgt.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:07

dat kan ik doen,maar ik wil weten hoeveel zo n veulen hoort te krijgen,en of het beter is een veulen brok te geven of dat ze met de rest mee kaneten van het normale bix.enz.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:11

Ik zou gewoon veulenbrok geven. En waarom wil je haar knoflook bijvoeren als ik vragen mag?
Welke wormenkuren je veulen mag, staat wel op de verpakking van de wormenkuur. Equvalan en furexel mag je aan veulen geven dacht ik... Gewoon even kijken.
Succes met je veulentje Lachen

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 09:22

omdat het een van de meest veelzijdigste voedings supplementen is.het is goed voor de luchtwegen,tegen insecten,zuiverd het bloed,helpt tegen worminfecties,het bavat veel vitamine,mineralen en spoor elementen.en nog veel meer redenen.maar het is gewoon erg goed en gezond.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:54

Volgens mij is een kwart bix genoeg met veel hooi erbij

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:59

ebony schreef:
omdat het een van de meest veelzijdigste voedings supplementen is.het is goed voor de luchtwegen,tegen insecten,zuiverd het bloed,helpt tegen worminfecties,het bavat veel vitamine,mineralen en spoor elementen.en nog veel meer redenen.maar het is gewoon erg goed en gezond.


Ik ben niet zo'n voorstander om aan veulens gelijk allerlei poedertjes te gaan geven ed. Laat ze zelf hun weerstand opbouwen, denk ik altijd. En hebben ze bijvoorbeeld slechte hoeven: ok, geef ze biotine bijvoorbeeld. Hoest je paard: ok, foenegriek. Niet iets persee willen geven, ziet je veulen er goed uit, dan is het goed Lachen. Maar dat is ieder zijn mening! Lachen

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:10

dit zijn geen poedertjes en het is niet om hun weerstand op te bouwen.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 18:45

ik weet iniedergeval nu waar ik in de buurt veulenbrok kan halen

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 20:47

moet ik mijn vragen nogmaals herhalen of gaat het weer zo als in mijn vorige toppic.ik zou alleen willen weten of een veulen van 6 maanden knoflook mag hebben,niks geen poedertjes enz. en niks voor de weerstand!
moet je dan gelijk zoiets neerzetten?van je bent niet opstandig ofzo.en wie zegt dat ik niet luister naar het advies??!!en ik reageer niet raar hoor,als er tenminste gewoon normaal op mij toppic word gereageerd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 20:52

ik zal geen vragen meer stellen hier op bokt,ik zoek het wel op een andere manier uit.

iedereen bedankt voor het (goedbedoelde)advies....