Pony kan niet zonder mijn vader???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Pony kan niet zonder mijn vader???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 21:30

Ik weet niet of de titel helemaal duidelijk is, maar ik zal het even uitleggen. Als ik buitenrijd met mijn pony, dan wil ze niet weg van mijn vader die meefietst. Ik moet flink boos worden voor ze het wel doet, en als ze er maar voorbij is dan is 't ook goed. maar voordat ze er langs is.. Het is al wat minder, maar ze blijft het doen. Het is vooral erg als we thuis weg gaan. ze vertikt het dan gewoon om te lopen als mijn vader niet mee fietst.. Iemand tips hoe ik dit af kan leren???
Alvast bedankt!!
En zijn er meer mensen van wie de pony dit heeft.. en wat hebben die er aan gedaan??

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:38

Misschien is ze wat onzeker zonder je vader erbij? En heeft ze liever dat iemand dan de leiding neemt, zodat enge dingen zowieso al minder eng worden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:36

Je ziet dit wel vaker bij paarden die weinig zelfvertrouwen hebben en wat onzeker zijn.
Ze trekken zich als het ware op aan de "leider".
Soms is dat een ander paard, maar het kan ook een mens zijn (en in jullie geval je vader Pling ).
Zie het maar als een compliment aan het adres van je vader, je paardje heeft blijkbaar erg veel vertrouwen in hem.

Ik kan me wel voorstellen dat het een probleem kan zijn / worden als je niet alleen op pad kunt.
Is je paardje nog jong of zijn jullie pas sinds kort een combinatie ?
Als dat zo is, dan heb je grote kans dat het "probleem" zich vanzelf op gaat lossen.
Naarmate je paard meer vertrouwen in je krijgt, zal het steeds minder aan de (bege)leider hechten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:49

ik denk dat ze jouw vader ziet als maatje Haha!
zoals sommige paarden alleen met een ander paard mee willen,en er niet van weg willen.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:56

Snap dat het voor jou niet leuk is, maar ik vind het eigenlijk wel schattig...

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 16:09

ja..ik denk ook dat ze vrij veel vertrouwen in mijn vader heeft aangezien ik haar nog niet zo heel lang rij. Maar zo als ik al zei heeft ze het het ergst als ik thuis wegga.. en dat heeft ze al zo vaak gezien.. :S maarja Ik hoop dat het wel beter wordt.. en tips zijn altijd welkom..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:13

herken het wel een beetje, als ik met andere paarden buitenrij dan wil hij voorop, en is het een macho, maar fietst er iemand mee dan is hij heel onderdanig naar de gene die fietst, gaat er niet voorbij en wil er ook niet bij weg. Maar ik nam hm eerst ook wel eens langs de fiets mee naar huis (jaja, fout) en dan was het wel heel handig dat hij zo braaf was.

Wat altijd werkt is gewoon tegen hem door blijven praten en ongemerkt steeds meer afstand houden

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:40

Ze ziet jou vader op de fiets waarschijnlijk als de rest van de kudde. En paarden worden nou eenmaal niet graag van hun kudde gescheiden. Misschien moet je eens buiten gaan rijden zonder je vader, of misschien eens proberen of het uitmaakt als hij loopt in plaats van fietst

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:47

Moritz was eerst zo aan de fietser "verslaafd"dat hij niet alleen weg wilde, toen ben ik een poosje met een andere pony erbij gaan buitenrijden en nu maakt het hem niet meer uit.

Hij vindt een fietser mee wel erg gezellig altijd, en een willekeurige fietser of trimmer volgt ie ook Haha! das pas echt humor!

je kan hem dus wel van een fietser afwennen, maar het zal wel wat moeite kosten!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:28

Waarschijnlijk is jouw paard een klever. Met een ander paard (en zonder je vader dan) zal het waarschijnlijk ook goed gaan.
Misschien kan je proberen langzaam eraan te laten wennen dat je vader er eerst naast fietst, dan erachter. Of je pa fietst een eind vooruit en jij stapt rustig naar hem toe, dat soort dingen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:30

Het is inderdaad vervelend, veel oefenen om je pony vertrouwen in zichzelf te geven.

Ik heb een poos een bels gereden die het liefste achterop klom (bij de fietser) Ik kan je vertellen, dat vind de fiets niet leuk *LOL*

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:40

ja heeft suleika ook, maar dan ook met andere pony's enzo. Loopt er iemand (of een pony) mee, dan gaat ze echt niet meer alleen verder!
het beste wat je ermee kunt doen is gewoon veel zelf over de weg lopen, zonder dat er iemand bij is of ervoor loopt enzo, en veel vertrouwen opbouwen Haha!

succes!