Paard van België naar Nederland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Paard van België naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 10:56

Ik ga misschien een paardje in België kopen en woon zelf in Nederland. Het beestje zal dus gaan emigreren. Wat komt hier bij kijken? Het gaat om een papierloze pony, die als het goed is netjes geeënt is en dergelijke (heb nog geen entingsboekje gezien). Kan ik gewoon de grens over of moet er eerst een gezondheidsverklaring o.i.d. afgegeven worden?

Tips zijn welkom! En niet alleen de theorie, maar ook de praktijk... Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:58

NIETS, gewoon op de trailer zetten en via een kleine grensovergang Nederland binnen rijden.


Ik heb een paard uit Oostenrijk gehaald met alleen stamboekpapieren en een gezondheidsverklaring (entbewijs), niets aan de hand, kon overal zo doorrijden!

Tip: neem niet de grensovergang Hazeldonk, maar rij bij Meer of Zondereigen de grens over b.v., daar merk je niet eens dat er een grens is, bij Hazeldonk zijn ze nogal scherp op drugs enzo en willen ze nog wel eens flink controleren.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:10

Idd Helemaal niets!

Vrij verkeer van Goederen= ook een paard!

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:28

Heb ook een paardje uit België gehaald, vlak na de Vogelpest periode. Geloof dat het toen nog niet eens helemaal over was. Dit dier had helemaal niks, geen entingsboekjes of wat dan ook.
Inladen en wegwezen, geen haan die er naar kraaide!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 13:38

Kijk, dit zijn de goede berichten! Ik had al zo'n idee hoor, maar soms krijg je van die waarschuwingen van mensen.... Het duurt nog wel effies (wellicht zelfs tot na de winter), maar dan ga ik tegen die tijd geen heel bijzondere maatregelen treffen. Alleen Hazeldonk omzeilen is inderdaad misschien wel verstandig Knipoog

Bedankt voor jullie reacties!

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:40

Waar moet je zijn in België??

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:48

Mandymonica, je weet de weg toch in het grensgebied, je hebt er vorig jaar 3 dagen rondgereden met je paardje Knipoog

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:14

leonooor, ze bedoeld bij mij! Haha! , halfzusje van Haïfa

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:34

vanity schreef:
leonooor, ze bedoeld bij mij! Haha! , halfzusje van Haïfa


zo ver waren we gelukkig al gekomen
whahahaha

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:44

héhé! te laat Huilen

Tong uitsteken

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:41

niets hoor, mijn vriendin (alexandra14 hier op Bokt) heeft gewoon haar paardje uit Belgie gehaald en deze staat nu in Nederland. niets aan het handje dus.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:54

Oww ik dacht dat je allerlei papier moest hebben...

Dus op vakantie kan ook??? Naar Frankrijk ofzo, je laad trailer en crossen maar naar Frankrijk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:09

Ik weet, dat toen ik Amanda naar Dronten haalde, woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen. Ik wel met mijn paard door het buitenlanc mocht rijden, maar niet mocht stoppen of uitladen. Want dan zou ik dat beestje exporteren. Ik zou het dus nog even controleren voor de zekerheid. Maar t is jouw keuze.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:16

Wij gingen vroeger altijd met de pony's op ponykamp in Zondereigen (gem. Baarle-Hertog). Met een volle vrachtwagen pony's zijn we altijd zonder problemen de grens over gekomen, hoor.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:08

Ik steek meerdere malen per week de grens over met mijn paarden (onder het zadel) omdat ik vlakbij de grens woon en soms in het Belgische bos wil rijden en soms in Ned. die van mij zijn om die reden wel gechipped (hoewel ik het paspoort nooit meeneem) maar ik ben nog nooit aangehouden (ook niet met trailer)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:55

ja Zondereigen, maar dat bestaat officieel helemaal niet Haha! , woont een kennis van me! Ik heb 4 jaar in Baarle Nassau (parttime) gewoond, dus ik weet daar goed de weg!

Wij crossen altijd met paarden op en neer naar Oostenrijk zonder papieren, lief lachen en zwaaien bij de douane en karren maar........gaat altijd goed (tot nu toe) Schijnheilig

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:01

Gewoon rijden met die trailer.......

Hee...ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat ik ook regelmatig de grens passeer en eventueel wat zou moeten laten zien.....race regelmatig over de belgische grens(merk het in het bos aan de "welkom in Belgie mobistar sms-jes Haha! )