Kribbebijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:26

Arg, vandaag heb ik Pinky op heterdaad betrapt Boos! Hij is een kribbe bijter Boos! Mijn mooi geverfde stal bevat een aantal plekken die minder mooi geworden zijn Huilen
maar wat is daaraan te doen? kweet dat het uit verveling is, maar wat vind een paard dan wel leuk? En kan je er iets opspuiten ofzo?

Groetjes

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:06

kribbox zo snel mogelijk.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:11

Mijn paard is het gaan doen toen hij verplicht 2 wk in zijn box moest blijven na een operatie....
was preventieve operatie dus hij had voor en na de operatie naar zijn idee nergens last van...maakte het niet makkelijker.
Heb er carboleum op gedaan maar vermindert het wel maar het beste is hem gewoon naar buiten zetten. Nu hij elke dag met regelmaat buiten komt is het ontzettend minder, hij heeft tevens een hooinet, een lick-it, een speelappel en een equifeederbal om hem bezig te houden.
Vooral de lick-it vind hij erg leuk, liet er de equifeederbal voor staan. Ik ben overigens al blij dat het alleen kribbebijten is en geen luchtzuigen, dat lijkt nog een portie erger....
hij knaagt alleen en dan nog voornamelijk alleen als hij verplicht rust heeft.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:23

Je zegt ergens dat Pinky maar een urrtje of 3 op de wei mag. Dat was vroerger toch niet zo? Is het niet verstandig om een uitloop te maken. Je spant gewoon een stukje rond de stal af en je laat het leegeten. Zo kan je pony ook buiten, zonder zich te pletter te eten.
In een stalletje staan is toch niets voor een welshje, zoals het jouwe? Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 08:17

Ja denk dat het is omdat hij af en toe op stal staat.
Maar dit moet wel, als ik dat niet doe is hij veel en veel te dik. Maar nu is het de ene dag binen halen en de andere buiten zetten, dus staat hij 24 uur per 2 dgn op de wei...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 10:46

Je hebt wel andere mogelijkheden. Een stukje wei afzetten met prikpaaltjes is een idee. Bij de paardendrogist verkopen ze een soort "muilkorf waardoor je pony minder kan eten maar wel gewoon grazen. Klinkt misschien zielig maar ik denk dat op stal laten staan zieliger is.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 15:36

dienheb ik dus gezocht dimlin...
maar ze hadden hemnergens
of veel te groot...
Die wou ik namelijk, ik vind op de wei staan ook veel beter namelijk

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:40

Dat is jammer, dan toch een steeds een klein stukje wei afzetten. Dat werkt best handg en hoeft ook niet zo duur te zijn . Of de tijden veranderen, dus niet de ene dag binnen en de andere buiten maar elke dag een halve dag buiten is dan al beter. Maar dat is misschien weer lastig te regelen. Ik zou gewoon prikpaaltjes en schriklint kopen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:29

Dimmelin: helemaal met je eens Pling
Als iedereen het zo goed voor had met zijn pony's... Scheve mond\